9G-TRONIC

  • Skróty dotyczące różnych dziedzin motoryzacji
  • 9G-TRONIC

    9G-TRONIC

    Ocena: 4.8/5 (6 głosów)

    9G-TRONIC to nowa, 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów Mercedesa z przekładnią hydrokinetyczną. Zadebiutowała w modelu klasy E 350 BlueTEC, który według producenta jest jednym z najoszczędniejszych 6-cylindrowych turbodiesli w tym segmencie.

    Mercedes E350 BlueTEC z 252-konnym silnikiem Diesla V6. Jednostka będzie spalać 5,3 l/100 km w przypadku limuzyny oraz 5,5 l/100 km w wariancie kombi. Porównując ją do skrzyni 7G-TRONIC nowa przekładnia jest lżejsza i mimo wyposażenia w dwa biegi więcej posiada niemal identyczne rozmiary.

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Astra - kompaktowy hatchback do miasta Opel Astra - kompaktowy hatchback do miasta
    W przypadku tego hatchbacka odmiana Dynamic wyposażona w silnik Diesla o pojemności 1,6 litra i mocy 136 KM została wyceniona na kwotę 91 200 zł. Napęd przekazywany jest w tym przypadku za pomocą automatycznej skrzyni biegów ...
    [C] A3 1,8 / Xsara 1,8 / Astra G 1,8 / Corolla e11 1,6 / Golf IV 2,0 [C] A3 1,8 / Xsara 1,8 / Astra G 1,8 / Corolla e11 1,6 / Golf IV 2,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - samochody segmentu C - nadwozie hatchback 5d - silnik benzynowy o mocy ok. 120KM - manualna skrzynia biegów - modele z ok. 2000r. Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A3 8L 1,8 ...
  • Tuning Show
    Tańczące dziewczyny
    Helikopter - loty wycieczkowe
    Dziewczyny, Wojna Północ-Południe, 7

Komentarze do hasła

  • UWAGA: żeby dodać komentarz musisz być zalogowany na forum.
    • ~Kacper2014-04-18 13:53:22

      Warto jeszcze dodać że zmniejszenie prędkości obrotowej silnika pozwala na ograniczenie wibracji i drgań, a jednocześnie wpływa na zwiększenie komfortu akustycznego. Co istotne dla otoczenia, poziom hałasu na zewnątrz spadł nawet o 4 dB(A).

      Projektanci nowej, 9-biegowej przekładni skupili się również na jej kompaktowej, lekkiej konstrukcji. Pomimo dwóch dodatkowych przełożeń oraz zdolności przenoszenia momentu obrotowego o wartości do 1000 Nm, zajmuje ona tyle samo miejsca co poprzedniczka, i to przy niższej masie własnej (95 kg z olejem). Obudowa skrzyni ma dwuczęściową konstrukcję – wykonano ją z aluminium (przekładnia hydrokinetyczna) oraz magnezu (skrzynia z plastikową miską olejową).

      Przekładnia 9G-TRONIC nadaje się do stosowania w autach z napędem na tylną lub osie, a także z napędem hybrydowym.


    W naszym słowniku jest możliwość dodania zdjęcia przy danym haśle. W związku z tym zwracamy się do was z prośbą o przesyłanie do nas zdjęć na adres info(at)forumsamochodowe.pl które obrazowo opisują dane hasło, a my postaramy się takie zdjęcia umieścić na stronach słownika. (Jedno zdjęcie do hasła, do przesyłanego zdjęcia prosimy dopisać hasło przy którym powinno się ono znaleźć).