9G-TRONIC

  • Skróty dotyczące różnych dziedzin motoryzacji
  • 9G-TRONIC

    9G-TRONIC

    Ocena: 4.9/5 (7 głosów)

    9G-TRONIC to nowa, 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów Mercedesa z przekładnią hydrokinetyczną. Zadebiutowała w modelu klasy E 350 BlueTEC, który według producenta jest jednym z najoszczędniejszych 6-cylindrowych turbodiesli w tym segmencie.

    Mercedes E350 BlueTEC z 252-konnym silnikiem Diesla V6. Jednostka będzie spalać 5,3 l/100 km w przypadku limuzyny oraz 5,5 l/100 km w wariancie kombi. Porównując ją do skrzyni 7G-TRONIC nowa przekładnia jest lżejsza i mimo wyposażenia w dwa biegi więcej posiada niemal identyczne rozmiary.

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Masz zwierzaka? Pamiętaj o zasadach bezpiecznej podróży! Masz zwierzaka? Pamiętaj o zasadach bezpiecznej podróży!
    Co drugi Polak jest posiadaczem zwierzęcia domowego - wynika z badań Kantar Public. Eksperci przyznają, że podróżowanie z nimi jest coraz popularniejsze. Swojego pupila na urlop zabiera nawet 2/3 Polaków. Dbając ...
    Trójwymiarowa konfiguracja samochodu Trójwymiarowa konfiguracja samochodu
    Audi to pierwszy na świecie producent samochodów używający trójwymiarowych wizualizacji w konfiguratorze produktowym. Zamiast statycznych obrazów jakie znamy z przeszłości, klient może teraz w czasie ...
  • Volkswagen Golf I PickUp, rozgrzewanie opon
    Stunt motocyklowy, jazda na kierowniku
    Mercedes-Benz SLR Mclaren Roadster 722s, wloty powietrza
    Zabudowa bagażnika Car-Audio -  Honda Civic

Komentarze do hasła

  • UWAGA: żeby dodać komentarz musisz być zalogowany na forum.
    • ~Kacper2014-04-18 13:53:22

      Warto jeszcze dodać że zmniejszenie prędkości obrotowej silnika pozwala na ograniczenie wibracji i drgań, a jednocześnie wpływa na zwiększenie komfortu akustycznego. Co istotne dla otoczenia, poziom hałasu na zewnątrz spadł nawet o 4 dB(A).

      Projektanci nowej, 9-biegowej przekładni skupili się również na jej kompaktowej, lekkiej konstrukcji. Pomimo dwóch dodatkowych przełożeń oraz zdolności przenoszenia momentu obrotowego o wartości do 1000 Nm, zajmuje ona tyle samo miejsca co poprzedniczka, i to przy niższej masie własnej (95 kg z olejem). Obudowa skrzyni ma dwuczęściową konstrukcję – wykonano ją z aluminium (przekładnia hydrokinetyczna) oraz magnezu (skrzynia z plastikową miską olejową).

      Przekładnia 9G-TRONIC nadaje się do stosowania w autach z napędem na tylną lub osie, a także z napędem hybrydowym.


    W naszym słowniku jest możliwość dodania zdjęcia przy danym haśle. W związku z tym zwracamy się do was z prośbą o przesyłanie do nas zdjęć na adres info(at)forumsamochodowe.pl które obrazowo opisują dane hasło, a my postaramy się takie zdjęcia umieścić na stronach słownika. (Jedno zdjęcie do hasła, do przesyłanego zdjęcia prosimy dopisać hasło przy którym powinno się ono znaleźć).