9G-TRONIC

  • Skróty dotyczące różnych dziedzin motoryzacji
  • 9G-TRONIC

    9G-TRONIC

    Ocena: 4.8/5 (6 głosów)

    9G-TRONIC to nowa, 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów Mercedesa z przekładnią hydrokinetyczną. Zadebiutowała w modelu klasy E 350 BlueTEC, który według producenta jest jednym z najoszczędniejszych 6-cylindrowych turbodiesli w tym segmencie.

    Mercedes E350 BlueTEC z 252-konnym silnikiem Diesla V6. Jednostka będzie spalać 5,3 l/100 km w przypadku limuzyny oraz 5,5 l/100 km w wariancie kombi. Porównując ją do skrzyni 7G-TRONIC nowa przekładnia jest lżejsza i mimo wyposażenia w dwa biegi więcej posiada niemal identyczne rozmiary.

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Auto Moto Show - Skaryszew 2012 / relacja Auto Moto Show - Skaryszew 2012 / relacja
    W niedzielę 03 czerwca byliśmy świadkami niesamowicie gorącego i pełnego wysokiego ciśnienia dźwięku weekendu w Skaryszewie. Już od wczesnych godzin na terenie Hotelu Cyganeria zjeżdżali się będą Miłośnicy tuningu, car audio ...
    Ośmiokołowiec, bo cztery koła to za mało! Ośmiokołowiec, bo cztery koła to za mało!
    Czy to nie przesada? Aktualne samochody koncepcyjne zasilane energią elektryczną mają po cztery koła. Eliica bo tak nazywa się ten pojazd ośmiokołowy różni się od nich diametralnie – jest duża ma 5100 mm długości, ...
  • Ferrari 458 Spider, żółty kolor
    Targi AutoSalon, bass i tuning
    Mitsubishi i-MiEV Evolution
    Master Truck

Komentarze do hasła

  • UWAGA: żeby dodać komentarz musisz być zalogowany na forum.
    • ~Kacper2014-04-18 13:53:22

      Warto jeszcze dodać że zmniejszenie prędkości obrotowej silnika pozwala na ograniczenie wibracji i drgań, a jednocześnie wpływa na zwiększenie komfortu akustycznego. Co istotne dla otoczenia, poziom hałasu na zewnątrz spadł nawet o 4 dB(A).

      Projektanci nowej, 9-biegowej przekładni skupili się również na jej kompaktowej, lekkiej konstrukcji. Pomimo dwóch dodatkowych przełożeń oraz zdolności przenoszenia momentu obrotowego o wartości do 1000 Nm, zajmuje ona tyle samo miejsca co poprzedniczka, i to przy niższej masie własnej (95 kg z olejem). Obudowa skrzyni ma dwuczęściową konstrukcję – wykonano ją z aluminium (przekładnia hydrokinetyczna) oraz magnezu (skrzynia z plastikową miską olejową).

      Przekładnia 9G-TRONIC nadaje się do stosowania w autach z napędem na tylną lub osie, a także z napędem hybrydowym.


    W naszym słowniku jest możliwość dodania zdjęcia przy danym haśle. W związku z tym zwracamy się do was z prośbą o przesyłanie do nas zdjęć na adres info(at)forumsamochodowe.pl które obrazowo opisują dane hasło, a my postaramy się takie zdjęcia umieścić na stronach słownika. (Jedno zdjęcie do hasła, do przesyłanego zdjęcia prosimy dopisać hasło przy którym powinno się ono znaleźć).