9G-TRONIC

  • Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych
  • 9G-TRONIC

    9G-TRONIC


    9G-TRONIC to nowa, 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów Mercedesa z przekładnią hydrokinetyczną. Zadebiutowała w modelu klasy E 350 BlueTEC, który według producenta jest jednym z najoszczędniejszych 6-cylindrowych turbodiesli w tym segmencie.

    Mercedes E350 BlueTEC z 252-konnym silnikiem Diesla V6. Jednostka będzie spalać 5,3 l/100 km w przypadku limuzyny oraz 5,5 l/100 km w wariancie kombi. Porównując ją do skrzyni 7G-TRONIC nowa przekładnia jest lżejsza i mimo wyposażenia w dwa biegi więcej posiada niemal identyczne rozmiary.


    Ocena: 4.9/5 (13 głosów)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Cyfrowe lusterka Lexusa – to musisz o nich wiedzieć
    To musiało nastąpić. Kamery najpierw trafiły do naszych samochodów, by ułatwiać parkowanie i wspomagać działanie systemów bezpieczeństwa, a teraz zaczynają zastępować klasyczne lusterka. Kluczową rolę w tej ...
    VW Amarok, pick-up klasy premium, z nową stylistyką
    Pierwsze szkice zaprezentowane przez dział stylistyczny Volkswagen Samochody Użytkowe pokazują, w którą stronę zmierzają projektanci: Volkswagen Amarok ma być autem klasy premium wśród pick-upów swojego ...
  • Komentarze
  • ~Kacper2014-04-18 13:53:22

    Warto jeszcze dodać że zmniejszenie prędkości obrotowej silnika pozwala na ograniczenie wibracji i drgań, a jednocześnie wpływa na zwiększenie komfortu akustycznego. Co istotne dla otoczenia, poziom hałasu na zewnątrz spadł nawet o 4 dB(A).

    Projektanci nowej, 9-biegowej przekładni skupili się również na jej kompaktowej, lekkiej konstrukcji. Pomimo dwóch dodatkowych przełożeń oraz zdolności przenoszenia momentu obrotowego o wartości do 1000 Nm, zajmuje ona tyle samo miejsca co poprzedniczka, i to przy niższej masie własnej (95 kg z olejem). Obudowa skrzyni ma dwuczęściową konstrukcję – wykonano ją z aluminium (przekładnia hydrokinetyczna) oraz magnezu (skrzynia z plastikową miską olejową).

    Przekładnia 9G-TRONIC nadaje się do stosowania w autach z napędem na tylną lub osie, a także z napędem hybrydowym.