SYSTEM EPS KOLUMNY KIEROWNICZEJ

  • Skróty dotyczące różnych dziedzin motoryzacji
  • SYSTEM EPS KOLUMNY KIEROWNICZEJ

    SYSTEM EPS KOLUMNY KIEROWNICZEJ

    Ocena: 5.0/5 (1 głos)

    System został zaprojektowany z myślą o segmencie małych samochodów. Obecnie jednak elektryczne wspomaganie kolumny kierowniczej firmy TRW jest systemem modułowym i skalowalnym, dzięki czemu zakres sił obsługiwanych przez EPS mieści się w przedziale 4,0kN do 10kN. Jedną z głównych zalet systemu EPS jest jego kompaktowa konstrukcja. System jest montowany w kabinie pasażerskiej samochodu, a nie jak w innych przypadkach pod maską w komorze silnika. Dzięki takiemu rozwiązaniu wymagania odnośnie temperatury pracy oraz uszczelnień systemu uległy znacznemu zmniejszeniu. EPS jest montowany w wielu azjatyckich i europejskich samochodach osobowych. Obecnie zastosowana w tym systemie technologia jest na tyle zaawansowana, że wykorzystuje nowoczesny czujnik momentu obrotowego oraz moduł indukcyjny, jednocześnie spełniając wymogi bezpieczeństwa określone przez 5*NCAP i zapewniając jedną z najlepszych w swojej klasie dynamikę pojazdu.

    Elektryczne wspomaganie zębatki/paska kierowniczego
    Najwydajniejszy system wspomagania EPS oferowany przez firmę TRW to system oparty na napędzie pasowym (przekładni listwowej), zintegrowany w jeden zespół, w którego skład wchodzą bezszczotkowy silnik elektryczny, pasek zębaty, zespół przegubu kulowego oraz rolka z łożyskiem. Takie rozwiązanie gwarantuje zmniejszenie bezwładności oraz tarcia przy zastosowaniu w układach o dużej mocy, a także pozwala na znacznie lepsze wyczucie układu kierowniczego i skrócenie czasu reakcji. Zintegrowana elektroniczna jednostka sterująca (ECU) znajduje się przy silniku na przekładni listwowej, zapewniając szerokie zastosowanie i niski koszt instalacji zespołu. Wraz z rozwojem technologii, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego z napędem pasowym (EPS) jest montowane tam, gdzie wymagana jest kompaktowa budowa i wszechstronność zastosowań, a miejsce na instalację systemu jest znacznie ograniczone. Technologia elektrycznego wspomagania kierownicy z napędem pasowym najlepiej sprostała wymaganiom europejskiego rynku samochodów z segmentu D i wyżej. System TRW jest zasilany bezpośrednio napięciem 12 V, które jest wystarczające dla obciążeń rzędu 15 kN.

    System EPS jest znacznie bardziej efektywny w porównaniu ze standardowym wspomaganiem hydraulicznym, gdyż zużywa tylko 10% energii i tylko wtedy, gdy jest ona potrzebna. Ponieważ brak jest zapotrzebowania na energię pochodzącą z silnika pojazdu, system EPS pozwala na zaoszczędzenie paliwa rzędu 0.33L/100km, a co za tym idzie obniża emisję dwutlenku węgla o około 8g/km.

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyprawa na narty: jak się do niej przygotować? Wyprawa na narty: jak się do niej przygotować?
    Rodzinna wyprawa na narty może okazać się wspaniałą przygodą. Im więcej śniegu, im nowocześniejsze wyciągi i piękniejsza okolica – tym więcej wspaniałych wspomnień z takiego wyjazdu. By móc jednak korzystać z ...
    [D] Magentis 2,0 CRDi / Vectra C 1,9 CDTi / 407 2,0 HDi / 75 2,0 CDTi [D] Magentis 2,0 CRDi / Vectra C 1,9 CDTi / 407 2,0 HDi / 75 2,0 CDTi
    Podstawowe kryteria zestawienia: - sedan segmentu D - silnik diesla o mocy ok. 130KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2005 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Kia Magentis 2,0 CRDi - 140KM - Opel Vectra ...
  • Ferrari 458 Spider, żółty kolor
    Wizjonerski Golf GTI - Design Vision GTI
    22
    Master Truck

Komentarze do hasła

  • UWAGA: żeby dodać komentarz musisz być zalogowany na forum.

    W naszym słowniku jest możliwość dodania zdjęcia przy danym haśle. W związku z tym zwracamy się do was z prośbą o przesyłanie do nas zdjęć na adres info(at)forumsamochodowe.pl które obrazowo opisują dane hasło, a my postaramy się takie zdjęcia umieścić na stronach słownika. (Jedno zdjęcie do hasła, do przesyłanego zdjęcia prosimy dopisać hasło przy którym powinno się ono znaleźć).