BlueEfficiency Power

  • Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych
  • BlueEfficiency Power

    BlueEfficiency Power


    BlueEfficiency Power - Mercedes-Benz prezentuje nowe generacje silników które odznaczają się niewielkim zapotrzebowaniem na paliwo, a długie okresy międzyprzeglądowe sprzyjają ograniczeniu ich kosztów serwisowania. Najnowocześniejsza technologia umożliwiła osiągnięcie wysokiej kultury pracy i spontanicznej reakcji na wciśnięcie pedału gazu. Jednym z kluczowych elementów konstrukcji jest system zmiennych faz rozrządu, po raz pierwszy zastosowany w silniku wysokoprężnym.

    W opracowanie nowych jednostek Mercedes-Benz OM 934 i OM 936 oraz produkujących je zakładów w Mannheim zainwestowaliśmy około 500 mln euro - mówi Stefan Buchner, szef Global Powertrain, Procurement and Manufacturing Engineering Daimler Trucks. - Było warto - seria OM 93x to milowy krok w dziedzinie napędów średniotonażowych samochodów dystrybucyjnych. Doskonale nadaje się do pracy w zróżnicowanych warunkach, zarówno w ciężarówkach czy autobusach, jak i do zastosowań przemysłowych.

    Nowe jednostki wykorzystują modułową koncepcję, w ramach której współdzielą liczne komponenty.

    Cztero- i sześciocylindrowe silniki OM 934 oraz OM 936 o pojemności od 5,1 do 7,7 litra osiągają moc od 115 kW (156 KM) do 260 kW (354 KM). W dłuższej perspektywie zastąpią one konstrukcje z serii 900, wprowadzonej w 1996 roku. Dotychczas wyprodukowano niemal milion sztuk jednostek poprzedniej generacji.

    Moc sześciocylindrowego silnika heavy-duty OM 470 o pojemności 10,7 litra waha się od 240 kW (326 KM) do 315 kW (428 KM). Motor dołączy do zaprezentowanej w ubiegłym roku jednostki OM 471 o pojemności 12,8 litra, stosowanej obecnie w nowym Actrosie.

    Nowe konstrukcje zaprojektowano z myślą o zastosowaniach w lekkim i ciężkim transporcie, również dalekobieżnym, oraz do lekkich i średnich obciążeń przemysłowych. Silnik OM 936 sprawdzi się także jako źródło napędu miejskich i pozamiejskich autobusów, zamontowane zarówno w pozycji pionowej, jak i poziomej.

    W późniejszym czasie silniki trafią również do innych modeli i marek Daimler Trucks, w tym do modeli sprzedawanych na innych kontynentach, oraz do maszyn przemysłowych, użytkowanych poza drogami publicznymi. W Mannheim niebawem ruszy także produkcja jednostek dedykowanych do napędzania autobusów miejskich.


    Ocena: 5.0/5 (4 głosy)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Automatyczne i adaptacyjne światła w samochodach – czym się różnią?
    Pierwszym przełom na rynku samochodowego oświetlenia nastąpił już w 1924 roku, wraz z wprowadzeniem przez firmę Philips żarówki z dwoma żarnikami dającej możliwość emisji świateł mijania i drogowych. Rozwiązanie udoskonalano, ...
    Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 generacji
    Na noworoczny test do naszej redakcji trafił ciągnik siodłowy Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 najnowszej generacji w wersji z 510-konnym silnikiem i kabiną GigaSpace. Ciągnik połączyliśmy z chłodnią do przewozu ...