KERS - KINETIC ENERGY RECOVERY SYSTEM

  • Skróty dotyczące różnych dziedzin motoryzacji
  • KERS - KINETIC ENERGY RECOVERY SYSTEM

    KERS - KINETIC ENERGY RECOVERY SYSTEM

    Ocena: 5.0/5 (1 głos)

    System odzyskiwania energii kinetycznej – KERS znany jako koło zamachowe KERS (Kinetic Energy Recovery System), jest montowany na tylnej osi. W trakcie hamowania, energia hamowania powoduje obracanie się koła zamachowego z prędkością 60000 obr./min. Kiedy samochód rusza, energia wirującego koła zamachowego zostaje przekazana na tylną oś poprzez specjalną przekładnię.

    Silnik spalinowy, który napędza przednią oś, zostaje wyłączony, kiedy tylko rozpoczyna się hamowanie. Energia zmagazynowana w układzie z kołem zamachowym, może zostać wykorzystana podczas ruszania samochodu lub później, np. w trakcie jazdy.

    "Energia kinetyczna, przełożona na ruch koła zamachowego, wystarcza do napędzania samochodu przez krótki czas. Ma to duży wpływ na zużycie paliwa. Nasze obliczenia pokazują, że dzięki systemowi KERS możliwe będzie wyłączenie silnika spalinowego przez około połowę jego czasu, według nowej metodologii europejskiego cyklu jazdy (NECJ)" wyjaśnia Derek Crabb.

    Ponieważ kolo zamachowe jest uruchamiane w trakcie hamowania, a czas trwania magazynowania energii – czyli czas obracania się koła zamachowego – jest ograniczony, ta technika jest najbardziej efektywna w trakcie jazdy obejmującej powtarzające się hamowanie i ruszanie. Innymi słowy, oszczędności paliwa będą największe w trakcie jazdy miejskiej oraz np. podczas jazdy po krętych drogach.

    Jeśli energia zmagazynowana w kole zamachowym zostanie połączona z pełną mocą silnika spalinowego, da to pojazdowi dodatkowe 80 KM mocy, a dzięki szybkiemu przyrostowi momentu obrotowego, zwiększy sprawność przyspieszania, skracając czas od 0 do 100 km/h nie o ułamki sekund, lecz o całe sekundy. Czterocylindrowy samochód doświadczalny, Volvo S60, przyspieszał od 0 do 100 km/h w ciągu 5,5s.

    Koło zamachowe, które zostało wykorzystane w eksperymentalnym systemie firmy Volvo Cars, było wykonane z włókien węglowych. Ważyło ono około 6 kg i miało średnicę 20 cm. Wykonane z włókien węglowych koło zamachowe obracało się w próżni, w celu ograniczenia strat wywołanych przez opory powietrza.

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Strefy Tempo 30 km/h - czy to tak naprawdę działa? Strefy "Tempo 30 km/h" - czy to tak naprawdę działa?
    Rośnie popularność stref "Tempo 30" w miastach zarówno na świecie, jak i w Polsce, bo statystyki pokazują ich dużą efektywność. Miasta odnotowują spadki liczby wypadków od 10 do ponad 40%. Strefy te coraz częściej ...
    Mercedes Klasy S Coupé Mercedes Klasy S Coupé
    Sugestywny design nadwozia nowej Klasy S wyznacza wzorce swoją imponującą kompozycją – wizualne napięcie w liniach nadwozia i dynamiczne kontury. Już na pierwszy rzut oka nowa Klasa S przejawia ambicję do bycia liderem. ...
  • Felgi
    Góry, zima, Toyota C-HR HYBRID
    Summer Cars Party 2010
    Ferrari MondialT, 1989 rok, przód

Komentarze do hasła

  • UWAGA: żeby dodać komentarz musisz być zalogowany na forum.
    • ~ArteK2014-08-14 12:51:35

      Ciekawe rozwiązanie. Pozostaje pytanie jak trwały będzie ten moduł i jak droga będzie ewentualna jego naprawa lub wymiana?


    W naszym słowniku jest możliwość dodania zdjęcia przy danym haśle. W związku z tym zwracamy się do was z prośbą o przesyłanie do nas zdjęć na adres info(at)forumsamochodowe.pl które obrazowo opisują dane hasło, a my postaramy się takie zdjęcia umieścić na stronach słownika. (Jedno zdjęcie do hasła, do przesyłanego zdjęcia prosimy dopisać hasło przy którym powinno się ono znaleźć).