VDIM - VEHICLE DYNAMICS INTEGRATED MANAGEMENT

  • Skróty dotyczące różnych dziedzin motoryzacji
  • VDIM - VEHICLE DYNAMICS INTEGRATED MANAGEMENT

    Ocena: 0.0/5

    System zintegrowanego zarządzania dynamiką pojazdu to własnie VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management).
    Układ Lexus VDIM łączy w sobie zazwyczaj niezależne układy ABS, VSC i TRC, w celu zapewnienia niewyczuwalnej kontroli nad podstawowymi zachowaniami pojazdu. Układ wykrywa jakąkolwiek utratę przyczepności i zapewnia płynne sterowanie w warunkach normalnej jazdy jak i jazdy na granicy możliwości.

    W modelu RC F układ VDIM ma cztery tryby pracy:
    Normal - przeznaczony do płynnej jazdy, zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego w normalnych warunkach jazdy
    SPORT - w którym priorytet mają działania kierowcy. Ten tryb zapewnia większe bezpieczeństwo i przyjemność na torze wyścigowym, wykorzystując działanie układów VSC/TRC zoptymalizowane pod kątem jazdy po torze.
    OFF - (Wyłączony)
    OFF z funkcją EXPERT - ten tryb pozwala kierowcy na ćwiczenie indywidualnych umiejętności prowadzenia pojazdu i steruje układami pojazdu podobnie jak w trybie OFF, zapobiegając jedynie obróceniu pojazdu wokół własnej osi.

    Przed zastosowaniem w modelu RC F, nowy układ VDIM został dopracowany podczas wielu powtarzających się testów w samochodach wyścigowych. Wyniki zostały wykorzystane w produkowanych modelach, w celu poprawy właściwości jezdnych serii "F". W znaczący sposób poprawiono logikę sterowania i dodano nowe funkcje zwiększające przyjemność jazdy po torze oraz wsparcie podczas jazdy w warunkach minimalnej przyczepności.

    Rozbudowany tryb VDIM SPORT został specjalnie opracowany pod kątem modeli serii F, aby dopasować się do nastroju kierowcy - ulepszenia dotyczą również logiki sterowania.

    Jednym z elementów układu sterowania podzespołami pojazdu w modelu RC F jest nowo opracowany czujnik przyspieszenia pionowego w układzie ABS, który pozwoli zapewnić optymalną siłę hamowania nawet, kiedy koła samochodu znajdują się w powietrzu.

    Dodatkowo, Lexus rozbudował funkcje współpracy układu VDIM, co pozwala mu przekazać dwie funkcje sterowania hamulcami do układu TVD - rozdział momentu napędowego i sterowanie momentem obrotowym sił obracających samochód. VDIM steruje rozdziałem momentu napędowego razem z TVD, co zapewnia płynne sterowanie podczas jazdy do przodu i w zakręcie. 

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q3 z silnikami 35 TFSI i 35 TDI Audi Q3 z silnikami 35 TFSI i 35 TDI
    Na polskim rynku dostępne są już nowe wersje kompaktowego SUV’ Audi Q3. Na początek oferowane jest w trzech wersjach silnikowych: 35 TFSI z manualną skrzynią biegów, 35 TFSI ze skrzynią automatyczną S tronic ...
    GT86 – Toyota, która kocha jazdę bokiem GT86 – Toyota, która kocha jazdę bokiem
    Przepis na klasyczne sportowe coupé jest od lat niezmienny i bajecznie prosty. Bierzemy dwudrzwiowe nadwozie o opływowym, smukłym kształcie, w jego przedniej części umieszczamy silnik, a siłę napędową kierujemy na ...
  • SsangYong Rexton, Y400
    2
    Skoda S966 Supersport, przód
    Volkswagen Polo R WRC, Rajd Argentyny, 2

Komentarze do hasła

  • UWAGA: żeby dodać komentarz musisz być zalogowany na forum.

    W naszym słowniku jest możliwość dodania zdjęcia przy danym haśle. W związku z tym zwracamy się do was z prośbą o przesyłanie do nas zdjęć na adres info(at)forumsamochodowe.pl które obrazowo opisują dane hasło, a my postaramy się takie zdjęcia umieścić na stronach słownika. (Jedno zdjęcie do hasła, do przesyłanego zdjęcia prosimy dopisać hasło przy którym powinno się ono znaleźć).