Diagnostyka układu zapłonowego

  • Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych
  • Diagnostyka układu zapłonowego

    Diagnostyka układu zapłonowego


    Poszukiwanie usterek w układzie zapłonowym, które powoduje zakłócenia w pracy silnika wymaga w pierwszej kolejności sprawdzenie ciągłości obwodu niskiego napięcia oraz przepływu prądu w tym obwodzie. Do obwodu niskiego napięcia w układzie zapłonowym nalezą:
    - akumulator
    - rozrusznik
    - stacyjka
    - cewka, aparat zapłonowy, moduł, oraz duża ilość urządzeń wspomagających

    Obecnie w nowoczesnych samochodach diagnostyce podlegają również obwód wysokiego napięcia, do którego należą:
    - cewka
    - aparat zapłonowy, lub moduł
    - przerywacz (układ klasyczny)
    - przewody wysokiego napięcia
    - kondesatory (układ klasyczny)
    - regulator odśrodkowy i pod ciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu
    - świec zapłonowych

    Sprawne działanie układu zapłonowego polega na wzajemnym współdziałaniu (odpowiednim ustawieniu i uregulowaniu) wszystkich elementów obwodu zarówno niskiego jak i wysokiego napięcia.

    Przyrządy do kontrolowania układu zapłonowego to:
    - szczelinomierz
    - urządzenia do sprawdzania iskry pod ciśnieniem
    - urządzenia do poprawnego ustawienia poprawności momentu iskry np. lampa stroboskopowa
    - zespoły urządzeń diagnostycznych zbierających wszystkie parametry silnika


    Ocena: 4.6/5 (14 głosów)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rewolucyjne światła ksenonowe (1991)
    Chociaż do dziś produkowane są samochody z halogenowymi żarówkami, to rewolucji w jakości, zasięgu i jasności samochodowego oświetlenia dokonały tzw. palniki ksenonowe, zastosowane po raz pierwszy w 1991 roku w BMW ...
    Zlot fanów Toyoty Celica 2020
    Pod koniec lutego Celica Club Poland świętował 17. urodziny na Autodromie Pomorze w okolicach Tczewa. Impreza przyciągnęła miłośników Toyoty Celiki z całej Polski oraz z różnych stron Europy. W spotkaniu wzięło ...