PDR - PAINTLESS DENT REPAIR

  • Skróty dotyczące różnych dziedzin motoryzacji
  • PDR - PAINTLESS DENT REPAIR

    Ocena: 0.0/5

    Technologia ta narodziła około 1940 roku w zakładach Mercedesa, gdy w czasie produkcji pracownicy zauważyli wgniecenia i inne niedoskonałości na karoserii, które należało jakoś usunąć. Metoda ta była przez wiele lat nieznana ogółowi społeczeństwa i nie wychodziła poza mury zakładów produkcyjnych samochodów osobowych. Do dziś wielkie koncerny samochodowe stosują tę metodę w celu usunięcia wgnieceń powstałych w wyniku nieudolnego montażu elementów karoserii.

    Ważnym elementem naprawy jest dobre światło. Stosuje się tu lampy o specyficznych właściwościach świetlnych. Najważniejszym elementem tej techniki jest człowiek. To właśnie od umiejętności technika usuwania wgnieceń zależy na ile dokładnie i sprawnie naprawa zostanie przeprowadzona, kwalifikacje i doświadczenie są w tym procesie bardzo ważne.

    Mamy dwie metody naprawy usuwania wgnieceń karoserii samochodowych bez konieczności późniejszego lakierowania.

    Masowanie blachy to pierwsza metoda i jest wykonywana za pomocą narzędzi specjalnie do tego celu wykonanych z odpowiednich gatunków stali, narzędzia te potocznie nazywa się heblami. Nazwa "hebel" pochodzi z języka niemieckiego i w dosłownym tłumaczeniu znaczy "dźwignia". Naprawa jest metodą inwazyjną i polega na masowaniu blachy od wewnątrz w celu przywrócenia jej poprzedniego kształtu. W celu uzyskania dostępu do spodniej strony blachy często należy zdemontować jakiś element karoserii, np. podsufitkę dla naprawy wgnieceń znajdujących się na dachu. Demontaż nie zawsze jest konieczny i zależy od wielu czynników, ale musi to ocenić doświadczony technik usuwania wgnieceń.

    Na klej to druga metoda, jest bezinwazyjna i polega na wyciągnięciu wgniecenia przy pomocy specjalnie do tego skonstruowanych narzędzi oraz kleju o odpowiednich własnościach fizycznych. Sposób ten wykorzystuje się przy naprawie w trudno dostępnych dla hebli miejscach lub gdy ilość wgnieceń powoduje nieopłacalność metody pierwszej.

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ferrari F355 Challenge czerwona bestia Michała Wiśniewskiego Ferrari F355 Challenge czerwona bestia Michała Wiśniewskiego
    Czerwona bestia Michała Wiśniewskiego na Tuning Show 2013 w Krakowie! W 10 sekund osiąga prędkość 160 km/h. 380 włoskich koni mechanicznych pozwala mu rozbujać się nawet do 295 km/h! Prawdziwy demon szos – czerwone ...
    [C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI [C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu C - silniki benzynowe o mocy ok. 130KM - modele z ok. 2010r. - manualna skrzynia biegów Wytypowane modele do zestawienia: - Fiat Bravo II 1,4 T-Jet - 120KM - Honda ...
  • Tuning Show
    Tańczące dziewczyny
    69. Rajd Polski, Esapekka Lappi, Janne Ferm, podium, SKODA Motorsport
    Renault Kangoo Z.E. - 10000 sprzedanych egzemplarzy

Komentarze do hasła

  • UWAGA: żeby dodać komentarz musisz być zalogowany na forum.

    W naszym słowniku jest możliwość dodania zdjęcia przy danym haśle. W związku z tym zwracamy się do was z prośbą o przesyłanie do nas zdjęć na adres info(at)forumsamochodowe.pl które obrazowo opisują dane hasło, a my postaramy się takie zdjęcia umieścić na stronach słownika. (Jedno zdjęcie do hasła, do przesyłanego zdjęcia prosimy dopisać hasło przy którym powinno się ono znaleźć).