Rynek motoryzacyjny 2021 - prognoza
Według opinii ekspertów, rynek motoryzacyjny cofnął się o kilka lat. W 2017 roku zarejestrowano w Polsce 483 tys. nowych samochodów. Od stycznia 2020 w Centralnej Ewidencji Pojazdów pojawiło się 429 347 nowych samochodów. Aby utrzymać wynik sprzed 3 lat, tylko w grudniu jako konsumencki musielibyśmy zarejestrować 6 000 samochodów więcej niż w listopadzie tego roku (53 650 pojazdów).
Choć z miesiąca na miesiąc przybywa nowych samochodów, rok 2020 to spadek globalnej liczby zarejestrowanych aut o 25%. Prognoza na przyszły rok? Eksperci Superauto.pl nie ukrywają, że rynek motoryzacyjny nie jest pewny, jednak szacuje się, że powrót do poziomu z 2019 roku zajmie branży około 2 lata. Zakładając brak ryzyka zagrożeniem kolejnymi lockdownem w 2021 roku, ilość zarejestrowanych samochodów powinna odnotować wzrost o 10-12%, jednak planowane zmiany w zakresie norm ekologicznych mogą realnie wpłynąć na poziom zainteresowania zakupem nowego auta. Nowe normy emisji spalin spowodują, że ceny samochodów salonowych wzrosną o blisko 10% co może spowodować powielenie trendów z roku 2020 i utrzymanie bieżącej ilości rejestracji pojazdów.

Samochody dostawcze - wzrost zainteresowania pomimo pandemii
Choć pandemia koronawirusa mocno wpłynęła na zachowania zakupowe klientów rynku motoryzacyjnego, w przypadku samochodów dostawczych zauważalna jest wzrostowa tendencja.
Jak podaje Samar, tylko w listopadzie 2020 zarejestrowano o 9,3% więcej samochodów dostawczych niż w ubiegłym roku (11.2020 - 5 921) i o 8,9% więcej niż w październiku (więcej o 484 samochody). Warto zaznaczyć, że październik podobnie jak marzec to dwa krytyczne miesiące 2020 w którym miały miejsce kolejno pierwsza oraz druga fala epidemii i związanych z tym obostrzeń.
W ujęciu rocznym, podobnie jak w przypadku samochodów osobowych, również wśród modeli dostawczych, mikrobusów czy pojazdów o zabudowie specjalnej zarejestrowano blisko 13 000 pojazdów mniej (-18,3%).
W przypadku niektórych województw liczba zarejestrowanych samochodów spadła minimalnie, tylko w województwie dolnośląskim zarejestrowano o niecałe 2% mniej pojazdów dostawczych niż w roku ubiegłym, w wielkopolskim - 12%.
Ranking zarejestrowanych samochodów dostawczych według województw
*ranking samochodów dostawczych, minibusów i pojazdów specjalnych

Dane zebrane na bazie raportów: samar.pl
Reeksport nowych samochodów w Polsce
Jak nietrudno zauważyć, wśród zachodnich województw liczba zarejestrowanych samochodów jest stosunkowo wysoka na tle globalnych wyników rejestracji pojazdów w Polsce. Eksperci Samar wskazują fakt, że epidemia koronawirusa i ogólny przestój gospodarek wpłynął dodatnio na zjawisko reeksportu towarów, w tym także samochodów. Wiele aut zakupionych i zarejestrowanych w Polsce stanowiła towar eksportowy, a tylko w listopadzie 2020 około 9,24% pojazdów została wywieziona poza granice kraju. Sam poziom reeksportu rok do roku wzrósł o 16,46%.
Ranking samochodów dostawczych 2020 na podstawie raportów Samar

Sprzedaż samochodów dostawczych w leasingu - najlepszy wynik w 2020 roku
Wzrost zainteresowania zakupem samochodu pod koniec roku produkcyjnego to pewnego rodzaju standard w świecie motoryzacji. Na jesienne wyprzedaże roczników czekają zarówno osoby prywatne zainteresowane zakupem samochodów za gotówkę lub kredyt, jak i przedsiębiorcy. Choć koronawirus spowodował wiele zmian w branży automotive, w przypadku Superauto.pl to jeden z ciekawszych okresów pod względem biznesowym. Tylko w listopadzie firmie udało się podpisać 120 nowych umów rezerwacyjnych z klientami zainteresowanymi leasingiem samochodu dostawczego. W przypadku sprzedaży samochodów dostawczych ostatnie trzy miesiące to ponad 210 sprzedanych egzemplarzy. Tylko w październiku, kiedy branża przeżywała największe zawirowania od marca br. Superauto.pl przekazało kluczyki do 77 dostawczych samochodów.
Ranking najchętniej kupowanych samochodów dostawczych w Superauto.pl
https://www.superauto.pl/leasing-samochodu/dostawcze

źródło: artykuł sponsorowany | autor: Redakcja