Spalanie oleju, naprawa bez honowania cylindrow ma sens ?

Spalanie oleju, naprawa bez honowania cylindrow ma sens ?

01 Cze 2017, 01:53

Witam serdecznie wszystkich forumowiczow,

Chcialbym sie poradzic co zrobic z moim autem, czy sprzedac czy je robic. Pacjent to Hyundai Coupe GK 2.0 CVVT kod: G4GC 16V 2005r. 157tys.km przebiegu. Co mu dolega ? Pije sobie olej 5W40 Valvoline w tempie 250ml na 1000km przy normalnym uzytkowaniu. Dodatkowo podczac anaizy spalin wyszly weglowodory na poziomie 160 a limit jest 100. Kompresja na rozgrzanym silniku wyszla 13 barow (fabrycznie powinna byc 15barow -+1 bar czyli min. 14) na kazdym cylindrze. Wydaje mi sie, ze autu brakuje z 10-15 koni. Nowe sa sonda lambda denso, swiece denso, kalble NGK, dewka Denso, akumulator, filtr powietrza i paliwa. Alternator ladnie laduje pod obciazeniem. Sprawdzilem interfejsem pod bluetooth auto ma dotryski dlugoterminowe benzyny na poziomie -3 % (dotryskuje wiec lekko i ma okopcone koncowki wydechu), a ktorko-terminowe wachaja sie od -5 do +5. Na szczescie nie melduje sie konstrolka check engine, auto plynnie przyspiesza, nie szarpie. Moje pytanie brzmi czy po wymienia pierscieni olejowych i kompresyjnych auto wstanie bedzie lepiej jezdzic i nie spalac oleju ? Rozmawialem z jendym podobno dobrym mechanikiem i powiedzial mi, ze taka naprawa kosztuje 2000zl trwa 5 dni i polega na wymianie pierscieni i po tym powinien przestac brac olej co do mocy to powiedzial, ze cylindry robia sie w owal przewaznie i raczej zostanie na tym samym poziomie. Sprzedac to auto czy jest sens robienia ?

Jesli tak to co powino sie wymienic ?
- pierscienie olejowe + kompresyjne
- uszczelnaicze zaworowe
- panewki profilaktycznie
- uszczelka glowicy + nowe sruby
- uszczelka kolektora wydechowego i ssacego
- olej + filtr
- plyn chlodniczy

+
planowanie glowicy, dotarcie zaworow i prawdzenie szczelnosci
utwardzane gniazda zaworowe pod instalacje LPG ?
fixu
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 22 Lis 2016, 02:30
Auto: Hyundai Coupe GK
Silnik: 2.0 CVVT
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Spalanie oleju, naprawa bez honowania cylindrow ma sens ?

03 Cze 2017, 15:51

Mysle,ze bez tulejowania,czyli tylko wymiana pierscieni mija sie z celem.Twoj silnik nie jest w tragicznym stanie,najwazniejsze by wszystkie cylindry mialy taki sam stopien sprezania.Co mozesz zrobic?Zmienic indeks lepkosci na letni 50.Zobacz na swiece,po wygladzie elektrod mozna wnioskowac o stanie silnka.Te silniki lubia jesc olej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 7230
Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda odważnie wkracza w czwartą rewolucję przemysłową Honda odważnie wkracza w czwartą rewolucję przemysłową
    W minionym roku Honda przeznaczyła na badania i rozwój 6.2 miliarda dolarów. Sporą część tego budżetu przeznaczono na modernizację fabryk w duchu przemysłu 4.0. Z oficjalnych doniesień wiadomo, że firma inwestuje ...
    Jak podróżować bezpieczniej samochodem? Jak podróżować bezpieczniej samochodem?
    Instruktorzy Szkoły Auto SKODA doradzają, jak wygodnie i bezpiecznie podróżować samochodem. Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto SKODA mówi: "Pozycja za kierownicą to podstawowy element bezpiecznej jazdy ...

  •  
    • Targi AutoSalon i AutoSerwis
      Men's Day 2009
      Zdjęcie wydechu
      Honda CRX Del Sol, rozgrzewanie opon