Spalanie oleju, naprawa bez honowania cylindrow ma sens ?

Spalanie oleju, naprawa bez honowania cylindrow ma sens ?

01 Cze 2017, 01:53

Witam serdecznie wszystkich forumowiczow,

Chcialbym sie poradzic co zrobic z moim autem, czy sprzedac czy je robic. Pacjent to Hyundai Coupe GK 2.0 CVVT kod: G4GC 16V 2005r. 157tys.km przebiegu. Co mu dolega ? Pije sobie olej 5W40 Valvoline w tempie 250ml na 1000km przy normalnym uzytkowaniu. Dodatkowo podczac anaizy spalin wyszly weglowodory na poziomie 160 a limit jest 100. Kompresja na rozgrzanym silniku wyszla 13 barow (fabrycznie powinna byc 15barow -+1 bar czyli min. 14) na kazdym cylindrze. Wydaje mi sie, ze autu brakuje z 10-15 koni. Nowe sa sonda lambda denso, swiece denso, kalble NGK, dewka Denso, akumulator, filtr powietrza i paliwa. Alternator ladnie laduje pod obciazeniem. Sprawdzilem interfejsem pod bluetooth auto ma dotryski dlugoterminowe benzyny na poziomie -3 % (dotryskuje wiec lekko i ma okopcone koncowki wydechu), a ktorko-terminowe wachaja sie od -5 do +5. Na szczescie nie melduje sie konstrolka check engine, auto plynnie przyspiesza, nie szarpie. Moje pytanie brzmi czy po wymienia pierscieni olejowych i kompresyjnych auto wstanie bedzie lepiej jezdzic i nie spalac oleju ? Rozmawialem z jendym podobno dobrym mechanikiem i powiedzial mi, ze taka naprawa kosztuje 2000zl trwa 5 dni i polega na wymianie pierscieni i po tym powinien przestac brac olej co do mocy to powiedzial, ze cylindry robia sie w owal przewaznie i raczej zostanie na tym samym poziomie. Sprzedac to auto czy jest sens robienia ?

Jesli tak to co powino sie wymienic ?
- pierscienie olejowe + kompresyjne
- uszczelnaicze zaworowe
- panewki profilaktycznie
- uszczelka glowicy + nowe sruby
- uszczelka kolektora wydechowego i ssacego
- olej + filtr
- plyn chlodniczy

+
planowanie glowicy, dotarcie zaworow i prawdzenie szczelnosci
utwardzane gniazda zaworowe pod instalacje LPG ?
fixu
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 22 Lis 2016, 02:30
Auto: Hyundai Coupe GK
Silnik: 2.0 CVVT
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Spalanie oleju, naprawa bez honowania cylindrow ma sens ?

03 Cze 2017, 15:51

Mysle,ze bez tulejowania,czyli tylko wymiana pierscieni mija sie z celem.Twoj silnik nie jest w tragicznym stanie,najwazniejsze by wszystkie cylindry mialy taki sam stopien sprezania.Co mozesz zrobic?Zmienic indeks lepkosci na letni 50.Zobacz na swiece,po wygladzie elektrod mozna wnioskowac o stanie silnka.Te silniki lubia jesc olej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 7114
Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Moto Session 2018 - Lublin / relacja z targów motoryzacyjnych Moto Session 2018 - Lublin / relacja z targów motoryzacyjnych
    Tegoroczna edycja Lubelskiego Święta Motoryzacji - Moto Session przyciągnęła sporą rzeszę fanów motoryzacji. W weekend na targach motoryzacyjnych nikt się nie nudził, a oglądających zachwycały ekstremalne pokazy stuntu, ...
    III runda NIGHT POWER 2013 GP w Łomży / relacja III runda NIGHT POWER 2013 GP w Łomży / relacja
    Kolejna impreza z cyklu NIGHT POWER 2013 Grand Prix za nami. Nawet deszcz nie zniechęcił fanów wysokooktanowej adrenaliny. Kiedy tylko ulica wyschła pierwsze auta stanęły na linii startu. 10 sierpnia na ulicy Spokojnej ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Ford Focus mk2 - Preparat na lakier
      Trial Lędziny 2014 czerwiec
      Mitsubishi Outlander PHEV
      HOT ROD Power Tour 2013 Roush Yates Racing Lunch-01