Sportowiec ze składanym dachem - nowy Roadster TT i TTS Audi

07 Lis 2014, 01:23

Nowy model Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster. To kompaktowe, dwuosobowe auta które wyznaczają nowe standardy pod względem stylistyki, napędu i podwozia. Prawdziwą gratką trzeciej generacji TT jest Audi virtual cockpit. Po raz pierwszy, ta cyfrowa tablica rozdzielcza koncentruje wszystkie informacje w polu widzenia kierowcy. To rewolucyjna koncepcja. Za to właśnie rozwiązanie Audi TT zdobyło nagrodę Car Connectivity Award, a jego wnętrze zostało uznane za "innowacyjne wnętrze roku" w konkursie Automotive Interiors Expo Awards.

Sportowiec ze składanym dachem - nowy Roadster TT i TTS Audi

"Idea stworzenia kompaktowego roadstera w oparciu o jasne zasady geometryczne legła u podstaw projektu Audi TT jesienią 1994 roku" opowiada prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. "Już od pierwszej jego generacji był to sportowy samochód, który czuło się wszystkimi zmysłami – to maszyna do jazdy, o niebanalnej stylistyce. W nowym TT Roadster z ogromną konsekwencją rozwinęliśmy tę koncepcję i jeszcze bardziej ulepszyliśmy zastosowane tam rozwiązania techniczne, dodając takie innowacje jak m.in. Audi virtual cockpit."

Zdecydowana stylistyka spotyka się tu z ponadczasową estetyką – modele TT Roadster i TTS Roadster trzeciej generacji kontynuują wielką tradycję. Styliści Audi dokonali nowej interpretacji klasycznej linii tego modelu i uzupełnili ją o innowacyjne komponenty.

Sportowiec ze składanym dachem - nowy Roadster TT i TTS Audi

Stworzony całkowicie od podstaw: system obsługi
Koncepcja systemu obsługi nowych Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster skupia się na kierowcy. Nowa, wielofunkcyjna kierownica dostępna jest w dwóch wariantach. Zmodernizowany terminal MMI, dzięki zupełnie nowej logice obsługi, wyposażono jedynie w sześć stałych przycisków. Dodatkowo obsługę przyrządów podczas jazdy ułatwia sterowanie głosowe.

W kombinacji z nawigacją MMI Navigation plus, montuje się panel dotykowy MMI touch – regulator obrotowy, który na powierzchni ma pole wrażliwe na dotyk. Za jego pomocą, kierowca może poruszać się po listach, powiększać mapy i wprowadzać odpowiednie znaki. Struktura menu terminala MMI przypomina strukturę menu smartfona i zawiera również opcję swobodnego wyszukiwania tekstowego. Do wszystkich ważnych funkcji można dojść za pomocą kilku kliknięć. Przyciski boczne dają dostęp do inteligentnie połączonych ze sobą funkcji i opcji.

Kluczową innowacją, którą znajdziemy w nowej generacji TT, jest Audi virtual cockpit. Ta cyfrowa deska rozdzielcza, ze swymi wszechstronnymi, dokładnymi wskaźnikami, zastąpiła tu instrumenty analogowe oraz monitor MMI. 12,3-calowy wyświetlacz może pracować w dwóch trybach. W trybie widoku klasycznego na pierwszym planie znajduje się prędkościomierz i obrotomierz, a w trybie "infotainment" na pierwszy plan wysuwa się mapa nawigacji. W modelu TTS Roadster dostępny jest jeszcze trzeci, wyjątkowy, sportowy tryb, w którym główne miejsce zajmuje obrotomierz. Taka koncepcja nawiązuje do pokrewieństwa auta ze sportami motorowymi.

Sportowiec ze składanym dachem - nowy Roadster TT i TTS Audi

Na szczególną uwagę zasługuje uproszczone sterowanie głosem. Funkcja ta, zastosowana w nowym TT Roadster, rozumie także język potoczny, dlatego każde polecenie można obsłużyć za pomocą setek kombinacji komend. W menu telefonu wystarczy wywołać kontakt mówiąc po prostu "Chcę rozmawiać z Piotrem" lub "Połącz z Piotrem" i wykonać telefon. Ponadto sterowanie głosem naturalnym zintegrowano z nawigacją, radiem i multimediami, stąd prowadzący samochód może swobodnie, a jednocześnie z przewidywalną konsekwencją nimi sterować.

Więcej informacji na temat Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster:
Radość z jazdy otwartym samochodem
Lekki i cichy: dach
Inteligentna konstrukcja kompozytowa: karoseria
Mocne i wydajne silniki
Nowa rozwiązanie: stały napęd na cztery koła quattro
Sportowe i stabilne podwozie
Nowa linia: stylistyka wnętrza
Wysokiej jakości: kolory i wykończenia
Komfortowe wyposażenie

źródło: Audi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3283
Zdjęcia: 12003
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik F140 - Ferrari
    Wszyscy fani sportowych aut kochają silniki V12, a jednym z najsłynniejszych producentów motorów tego typu jest Ferrari. W swojej bogatej historii włoska marka stworzyła wiele jednostek o takim układzie i naprawdę ...
    Hybryda? Czy to się opłaca?
    Jeżeli pokonujemy co roku dziesiątki tysięcy kilometrów i szukamy oszczędnego samochodu, wybór często pada na zakup auta z Dieslem lub instalacją LPG. Od lat na rynku jest alternatywa, która okazuje się ...

  •  
    • Warto przeczytać