Sprawdzanie poboru prądu

Sprawdzanie poboru prądu

11 Mar 2016, 12:55

Witam, chce sprawdzić czy coś mi kradnie prąd w samochodze, zakupiłem miernik za 40zł(wiem, że bezpiecznika w nim nawet nie można nazwać bezpiecznikiem)

Widziałem poradniki, czytałem jak to zrobić ale wiele osób przestrzega mnie przed tym, że mogę przez swój błąd zepsuć miernik i instalacje uszkodzic w samochodzie.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Tutaj od 9:17 jest to dość prosto i jasno wytłumaczone(poza tym, że on to robi na plusie akumulatora, ja zrobie to na minusie oczywiście).

Czyli:
odkręcam kleme minusową
wkładam wtyczki do mojego miernika w odpowiednim miejscu
ustawiam 20m na polu z Amperami
przykładam sonde mase miernika do klemy, uważam żeby się nie ześlizgnęła
przykładam sonde czerwoną do bolca minusowego mojego akumulatora
sprawdzam czy odczyt jest poniżej 0,05
odsuwam czerwoną sonde od bolca
odsuwam czarną masę od klemy
skrecam kleme do bolca


Gdzie coś może pójść źle? Gdzie uważać szczególnie?

Całość wykonuję dobre 10-15 min po zgaszeniu silnika(tylko nie wiem co z alarmem(chyba lepiej wyłączyć) i zamkiem centralnym? Zamykać na pilocie zamek? Z otwartą maską chyba się nawet nie da?
aesd
Nowicjusz
 
Posty: 49
Rejestracja: 22 Cze 2015, 00:27
Prawo jazdy od: 22 09 1993
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

Re: Sprawdzanie poboru prądu

12 Mar 2016, 14:13

Nie wiem, czy warto było kupować tak drogi miernik do tej roboty. Wystarczyłby zwykły miernik za 8 albo 10 zł. No ale jak już masz, to moze ci się kiedyś przyda chociażby do pomiary temperatury płynu :wink:
A teraz do pomiaru prądu - czerwony kabelek wkładasz w gniazdo po lewej oznaczone 10Amax. Czarny kabelek wkładasz w gniazdo po prawej, oznaczone na żółto napisem COM. Pokrętło ustawiasz na zakres, gdzie jest literka A na cyferkę 10 ( nie na 20m jak pisałeś - może to być za mały zakres i uszkodzisz miernik - 20mA to 0,02A ). Następnie odpinasz minusową klemę z aku i przykładasz jedną elektrodę miernika do klemy, a drugą do bolca akumulatora. Kolor kabelka z miernika nie ma znaczenia gdzie jaki przyłożysz.
Robiąc pomiar pamiętaj, żeby wszystkie odbiorniki auta były powyłączane. Pamiętaj o oświetleniu wnętrza auta - drzwi powinny być zamknięte albo lampka wnętrza wyłączona. Jak masz jeden komplet kluczyków, to lepiej trzymać je w kieszeni, nie w aucie - czasami jest tak, że jak włożysz klemę na bolec aku, to cz się zamyka.
NA samym początku pomiaru, prąd może być wyższy niż powinien - po przyłożeniu elektrod miernika, mogą aktywować się jakieś sterowniki, moduły, ale trwa to tylko około 2,3 sekund.
Przyjęte jest, że max prąd pobierany z aku na postoju z wyłączonym silnikiem i wszystkimi odbiornikami nie powinien przekraczać 50mA ( 0,05A ).
Jak miernik pokaże ci mniej niż 0,02A, to możesz przełączyć pokrętło miernika na 20m. Wówczas setne części ampera będą dokładniejsze.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14224
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa Dacia Duster na wyższym poziomie Nowa Dacia Duster na wyższym poziomie
    W designie zewnętrznym Nowej Dacii Duster pojawiają się zmiany podkreślające jej terenowy charakter. Zmienia się również wnętrze, w którym zobaczymy nową deskę rozdzielczą, nowe tapicerki, nowy zespół ...
    Nissan NV200 - TAXI na ulicach Barcelony Nissan NV200 - TAXI na ulicach Barcelony
    Nissan zaprezentował 22 listopada model NV200 oraz koncepcyjny pojazd e‑NV200 jako taksówkę miejską nowej generacji, przygotowując grunt dla pojazdów zeroemisyjnych w Hiszpanii i zapowiadając dalszy dynamiczny ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Passat 2,5 V6 TDI 163 km
      IMG 2035
      BMW M6 Gran Coupe, bok
      Peugeot RCZ, wnętrze