Sprawdzenie stanu zawieszenia na SKP

04 Lip 2022, 20:27

Więc tak . W pierwszej kolejności przejazd przez płytę zbieżności . Tutaj widać czy geometria jest rozjechana czy nie . Załóżmy że płyta ujechała sugerując układ rozbieżny . Czyli coś nie halo . Pomijamy badanie amorów i hamulców a skupiamy się na tzw szarpaku . Szukamy tutaj luzów powodujących złe wskazania przejazdu przez płytę geometrii. Diagnosta napędza płyty szarpaka prawo / lewo , przód /tył , na zewnątrz /wewnątrz ,nagina mocno elementy zawieszenia , w tym czasie przykłada rękę to na sworzeń wahacza czy inne elementy układu kierowniczego szukając luzów a na koniec stwierdza że jest OK . Heh . Ale potem przy demontażu elementów zawieszenia okazuje się że np sworzeń wahacza jest totalnie wyrobiony , ma bardzo duży luz , jest do wymiany na już. Pytanie do szanownych kolegów . Jaka jest wiarygodność takiego sprawdzenia na SKP ? Jakieś doświadczenia ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3969
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

04 Lip 2022, 20:59

bonifacy napisał(a): W pierwszej kolejności przejazd przez płytę zbieżności . Tutaj widać czy geometria jest rozjechana czy nie .
Boni-na płycie nie ma możliwości sprawdzić geometrii a jedynie zbieżność. Owszem jeżeli geometria jest lipna to tez ma wpływ na parametr zbieżności. Ale to już musi być wykonany pomiar....
bonifacy napisał(a): Jaka jest wiarygodność takiego sprawdzenia na SKP ?
Owszem duża ale diagnosta musi sprawdzać ze tak powiem po swojemu. Ja osobiście na szarpakach prawie nigdy nie sprawdzałem. Po wjechaniu do końca na płyty/okrągłe/ robiłem to tak:
1/ kontrola końcówek drążka i samych drążków kierowniczych/mus wtedy 2 osoby/ dlatego ze jeden rękoma szarpał za koło a drugi ręką macał to końcówkę lub drążek...
bonifacy napisał(a): Ale potem przy demontażu elementów zawieszenia okazuje się że np sworzeń wahacza jest totalnie wyrobiony , ma bardzo duży luz

2/ po sprawdzeniu końcówek i drążków przód do góry/w kanale był podnośnik/ i szarpanie kołem pod kątem lub łyżką i nie było siły żebym tego nie wyłapał...Owszem trzeba było tez dobrze dumać bo w jednym modelu podnosiło się podpierając pod wahacze a innym pod ławę silnika/ta sama marka pojazdu/
Boni-ja tez z początku jak zaczynałem to była sama ciemność ale z biegiem czasu dużo się zmieniło na lepsze.Nie mówię ze byłem alfą i omegą ale czas robi swoje. Owszem trzeba trochę myśleć i chcieć się tego nauczyć.... :)
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6139
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

05 Lip 2022, 10:06

Z mojego doświadczenia wiem, że na szarpakach nie wszystko wyjdzie. Czasami trzeba breszką się posłużyć, żeby zobaczyć gdzie jest luz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18655
Zdjęcia: 1203
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Lip 2022, 17:37

W dużej mierze zależy jaka stacja. Czy chcę mu się sprawdzać itd. Kilka razy wychodziło u mnie zupełnie inaczej niż powiedział diagnosta.
Miro12
Początkujący
 
Posty: 89
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lip 2022, 07:54

Miro12 napisał(a):W dużej mierze zależy jaka stacja.

Tu się zgodzę. Czasami jak diagnosta ma czas, za tobą nie stoją żadne auta czekające na przegląd, to diagnosta sam od siebie weźmie breszkę i posprawdza, tym bardziej jak mu powiesz, że coś jest nie tak. Czasami są też stacje, przy których jest warsztat i mechanik z warsztatu podejdzie i sprawdzi. Ale chyba rzadko się coś takiego dzisiaj zdarza.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18655
Zdjęcia: 1203
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Lip 2022, 11:08

Jedź do warsztatu który specjalizuje się w zawieszeniach i ma dobry sprzęt do ustawienia geometrii. Na SKP w wielu przypadkach szkoda czasu.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1094
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co wspólnego ma dekoder VIN z ochroną Twoich finansów? Sprawdź!
    Zwłaszcza osoby prywatne samochodu szukają na rynku wtórnym. Jednak samochody używane są coraz droższe, a przy tym nie zawsze wolne od wad – technicznych i prawnych. Nic dziwnego, że przy zakupie pojazdu z drugiej ...
    Naprawa akumulatorów trakcyjnych do samochodów elektrycznych i hybryd
    Autoryzowany zakład naprawy akumulatorów trakcyjnych do samochodów elektrycznych i hybrydowych Renault został uruchomiony w ramach działalności spółki Dąbrowscy – autoryzowanego dealera Renault ...

  • 06 Lip 2022, 11:18

    motozakup napisał(a):Jedź do warsztatu który specjalizuje się w zawieszeniach i ma dobry sprzęt do ustawienia geometrii. Na SKP w wielu przypadkach szkoda czasu.


    Z tym się zgodzę.. Jeśli coś puka/ma luz to i tak trzeba naprawić. Do warsztatu, sprawdzą, wymienią, ustawią geometrię.

    Na SKP jeszcze nigdy nie trafiłem na rzetelną osobę która by podeszła profesjonalnie. Więcej to ja sprawdzę na kanale u znajomego.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7917
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    06 Lip 2022, 22:22

    motozakup napisał(a):Jedź do warsztatu który specjalizuje się w zawieszeniac
    No ok . Załóżmy że chcemy kupić jakieś auto . No niby zdrowy rozsądek dla laika nakazuje odwiedzić SKP przed transakcją .Zapytam Ciebie. Gdy dostaniesz zlecenie sprawdzenia auta to baczysz na stan zawieszenia ? Wytłumacz jak to wygląda w realu .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3969
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    07 Lip 2022, 09:53

    A jakim wyznacznikiem jest skp przed zakupem auta ? :) Chyba że takiego do 7 tys. PLN to wtedy fakt - przegląd techniczny jest najistotniejszym elementem sprawdzenia samochodu.
    Oczywiście, że sprawdzamy auta pod względem sprawności zawieszenia jednak nie kierujemy się jedynie suchymi informacjami ze ścieżki na SKP. Jazda testowa, podnośnik, kamera inspekcyjna i można sprawdzać. Jak coś jest powypadkowe a klient nadal jest zainteresowany - sprawdzenie geometrii. Przy drogich autach pomiar płyty. Jest wiele sposobów - wszystko zależy od ,,pacjenta,, i jego historii :ok:
    Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
    motozakup
    Autoexpert
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1094
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Cała Polska
    Auto: Nie mam