Starsze Audi 80 czy młodsza Honda Civic

Starsze Audi 80 czy młodsza Honda Civic

12 Lip 2009, 21:15

Mam dylemat. Znalazłem dwa ładne auta. Audi 80 z 1993 i Hondę Civic z 1995. I tu pojawia się dylemat co wybrać. Wyposażenie mają takie samo - pełna elektryka, klima, abs.... Audi jest tańsze (6 tys.), ale ma silnik 2.0 (8v 115KM), więc będę musiał założyć gaz, ale po tej operacji i tak będzie pewnie ze 2 tys. tańsze. W civicu (10 tys.) jest silnik 1.5 VTEC Econo (16v, też 115KM), więc gazu nie będzie trzeba zakładać. Jeździł będę przeważnie sam, 5 osób to rzadko kiedy, więc taki Civic jeśli chodzi o miejsce w środku by mi wystarczył. Z kolei Audi z gazem pewnie będzie tańsze w eksploatacji niż taka Honda. Ale za to Honda będzie o niebo szybsza. OC też na korzyść Hondy... Sam już nie wiem co mam robić. Co Wy wybralibyście na moim miejscu?
pebek11
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 19 Kwi 2009, 18:50

13 Lip 2009, 09:26

Znanej marki auto nowsze...
Do tego te,które jest w lepszym stanie technicznym. Poza tym po jazdach oby dwoma ,to auto które mi lepiej "leży".Sądzę ,że w kosztach obsługi auta te wypadną na dłuższą metę podobnie.jeśli zależy CI na szybkości a jak tu wyczytałem to raczej tak,to nie licz że do Hondy nie potrzeba by LPG,bo żeby ją naprawdę dynamicznie jezdzic trzeba ją ciągnąc na wysokich a wtedy na pewno nie będzie to "ekonomic"...Poza tym Audi w gazie to lepszy pomysł niż Honda.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lip 2009, 07:45

ten model hondy ma tylko 90KM, a silnik o kotrym piszesz zaczeli wstawiac do civicow VI po liftingu (w europie od 97 roku jak dobrze pamietam)

odnosnie wstawiania gazu do hondy - nie ma to sensu przy tym silniku; mi samochod maksymalnie spalil 8,5l (zima), a w lato nie przekracza 7,5l (brak klimy), delikatnie wcale nie jezdze i juz bardzo dobrze wiem, w ktorym momencie nastepuje odciecie; przy normalnej jezdzie spalanie spada do ok. 7l (nigdy nie chcialo mi sie ekonomicznie jezdzic, zeby sprawdzic czy zejdzie ponizej 7l) - oczywiscie to jest jazda 100% miasto (3miasto); w trasie spala mi srednio 6,5l - tu doskwiera brak 6 biegu, bo juz powyzej 120km/h przestaje dzialac eco i jedziemy normalnie; mysle ze przy jezdzie 90-100km/h to moznaby zejsc ponizej 6l;

ja bym wzial nowsze auto, ale ze tu jest mala roznica wieku, to bym wzial auto w lepszym stanie technicznym (czyli tak jak napisal przedmowca)
grager
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 15 Lip 2009, 07:33
Miejscowość: Gdańsk
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lakiernia powłok zewnętrznych Lakiernia powłok zewnętrznych
    Audi uruchomiło w swojej fabryce w Ingolstadt nową lakiernię powłok zewnętrznych. Prof. dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji, razem z dyrektorem fabryki Albertem Mayerem i przewodniczącym Rady Zakładowej ...
    Przeziębienie lub grypa, a czas reakcji kierowcy Przeziębienie lub grypa, a czas reakcji kierowcy
    Mocne przeziębienie lub grypa mogą opóźnić czas reakcji kierowcy nawet o 10%. Dodatkowo na szybkość działania w sytuacji awaryjnej mogą także negatywnie wpływać zażywane leki. "Kierowca musi zachowywać się odpowiedzialnie. ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      passat b5 german style
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      GTP Light