Stukanie w prawym przednim kole (zawieszeniu?) Przy audi a3

08 Maj 2017, 17:58

Witam mam audi a3, po wymianie tulei wahacza, sprężyny amortyzatora oraz sworznia przy wahaczu słychać pukanie gdy samochód wpada prawym kołem w dziurę (przy tym było wymieniane) Zaznaczę ze nie moglem dokrecic nakretki sworznia do konca gdyż pod koniec sworzen zaczął sie obracać wraz z nakrętką, nie pomogło podlewarowanie. Czy pukanie moze byc spowodowane zbyt slabym dokreceniem sworznia? Ktore powoduje luzy przez co sworzen rusza sie w gore i dół dziurach?

Na dodatek mam pytanie odnosnio pochylenia kół przednich gdy są skrecone. Czy to naturalne pochylenie? Mam takodkad zakupilem auto. Prosze o pomoc.
Stukanie w prawym przednim kole (zawieszeniu?) Przy audi a3 Stukanie w prawym przednim kole (zawieszeniu?) Przy audi a3
Pasat1999
Nowicjusz
 
Posty: 25
Zdjęcia: 7
Prawo jazdy: 05 04 2011
Auto: Chevrolet Cruze
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

08 Maj 2017, 18:03

Pasat1999 napisał(a): Zaznaczę ze nie moglem dokrecic nakretki sworznia do konca gdyż pod koniec sworzen zaczął sie obracać wraz z nakrętką, nie pomogło podlewarowanie. Czy pukanie moze byc spowodowane zbyt slabym dokreceniem sworznia?
Musisz w pierwszym rzedzie rozwiązac ten problem i zobaczyc czy to rozwiąze problem stukania....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6171
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Maj 2017, 17:36

Dokrecilem jeszcze bardziej ten sworzen wahacza oraz sprawdzilem reszte śrub. Wszystko jest dokrecone ns maksa nie ma zadnych luzów jedyne co to zauważyłem lekkie luzy gdy ruszam za tarcze hamulca to cale kolo lekko rusza sie na bokiale to minimalnie po zalozeniu felgi problem już nie występuje, dodam że amortyzator lekko syczy po stronie ktorej wystepuje to stukanie. Jakies pomysły od czego to moze stukac przy wpadaniu w dziury? Amortyzator czy raczej cos zle zamontowalem przy wymianie elementow wahacza i sprezyny? Sory za interpunkcie i znaki ale pisze z tel
Pasat1999
Nowicjusz
 
Posty: 25
Zdjęcia: 7
Prawo jazdy: 05 04 2011
Auto: Chevrolet Cruze
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

09 Maj 2017, 18:11

Amor ma syczec :naughty: lacznik stabilizatora może też stukać a nie wspomniałeś o nim że wymieniłeś jak i końcówka drążka kierowniczego . Dokreciles ten swozen wkoncu???? Pochylenie koła przy skręcie jest naturalne.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16135
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Maj 2017, 20:47

Sworzen dokrecilem myślę że na nim luzu nie ma co do stabilizatora nie byl wymieniany ale problem nie występował przed wymianą tulei wahacza. Jedno co mnie dziwi ze dzwiek ten jest rowniez pezy skrecaniu w prawo i lewo podczas jazdy (szybkie i krotkie ruchy jak na przegladzie wykonywane w czasie jazdy) lecz na podniesonym samochodzie nie ma nigdzie luzów na kole i wszystko jest dokrecone) biorę pod uwagę Jeszce jedną opcję mianowicie tymczasowo przymocowalem na trytytki oslone silnika do wahacza(spieszylo misie i nie mialem warunkow na przykrecenie jej jak należ.Czy ten dziwny stukot/pukanie to moze byc efetk obcierania i poruszania sie oslony ktora jest popekana i rusza sie przez trytytke ktora jest wprowadzana w ruch przez ruchy wachacza na tulei ?
Pasat1999
Nowicjusz
 
Posty: 25
Zdjęcia: 7
Prawo jazdy: 05 04 2011
Auto: Chevrolet Cruze
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ciągniki balastowe z siłą uciągu lokomotywy!
    Najważniejszym parametrem ciągnika balastowego jest siła uciągu. Jest ona uzależniona nie tylko od mocy silnika, ale także od tego, jak skutecznie jest przekazywana na osie ciągnika – te zaś muszą mieć zapewniony stały ...