SUV głównie do miasta, krótkie odcinki, problemy 80-100000 zł

17 Wrz 2024, 16:48

Jakiego Suva polecicie w cenie około 80 - 100000 zł jazda głównie po mieście na krótkich odcinkach.
Automat
Benzyna
Bez turbiny
Większość osób zaraz napisze, że tylko Hybrydowe auta do miasta.
Zgłębiłem temat i jest pewien problem z hybrydami w mieście.
Silnik w takim aucie jest odpalany i gaszony bardzo często, przez co benzyna dostaje się do oleju.
Dotyczy to głównie aut z silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Myślałem nad autem z USA
, nie posiadają filtra GPF.
gadi
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 10 02 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1,9 TDI 110
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

17 Wrz 2024, 20:31

gadi napisał(a):Myślałem nad autem z USA
, nie posiadają filtra GPF.
ale za to są mniej lub bardziej rozbite, czasem zalane, czasem kogoś w nim zamordowano, ale mają najczęściej słabsze wyposażenie, wykończenie i gorzej się prowadzą :ok:

Spójrz na Jeepa Cheerokee, ale nie licz, że ten 3.6 będzie ekonomiczny w mieście
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14168
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Wrz 2024, 20:52

Chyba chodzi ci o Jeep Grand Cherokee one mają silnik 3.6
Natomiast mniejszg brat Jeep Cherokee ma silnik 3.2
Ale czy na krótkich odcinkach zdąży nagrzać się i przełączyć na gaz?
gadi
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 10 02 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1,9 TDI 110
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

17 Wrz 2024, 23:08

Tak, chodziło o 3,2. Mój błąd.
gadi napisał(a):Ale czy na krótkich odcinkach zdąży nagrzać się i przełączyć na gaz?
zależy o jak krótkich odcinkach mowa. Sam mam gaz w dużym V6, latem przełącza się po przejechaniu 100m, zimą trochę dłużej. Natomiast przy krótkich trasach dochodzi kwestia, o której pisałeś w przypadku hybryd (więc nie jest to ich domeną), mianowicie:
gadi napisał(a):Większość osób zaraz napisze, że tylko Hybrydowe auta do miasta.
Zgłębiłem temat i jest pewien problem z hybrydami w mieście.
Silnik w takim aucie jest odpalany i gaszony bardzo często, przez co benzyna dostaje się do oleju.
długotrwała jazda z częstym gaszeniem i odpalaniem silnika nie służy żadnemu silnikowi spalinowemu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14168
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Wrz 2024, 07:24

gadi napisał(a):Silnik w takim aucie jest odpalany i gaszony bardzo często, przez co benzyna dostaje się do oleju.

Temat w hybrydach Toyoty bardzo mocno nadmuchany a w dodatku znany już dużo wcześniej i nie tylko w hybrydach.
Uważam że to jest wynik wpływu internetu i roszczeniowości znaffcuf motoryzacyjnych których wiedza pochodzi tylko i wyłącznie sprzed ekranu kompa.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10688
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Wrz 2024, 10:08

Generalnie jak zadbasz o wymianę oleju co 10tkm w takiej hybrydzie to nie powinno być problemów bo w tym czasie na benzynie w mieście przejedziesz maksymalnie 60% tego dystansu.

Przy sporych silnikach musisz liczyć się z dużym spalaniem czy to LPG czy też benzyny. Nie wiem jakie to są u ciebie dystanse jednorazowe do pokonania bo tu czasem kluczowe okazuje się samo podejście co do rodzaju samochodu. Może warto by było kupić np. Jakiegoś elektryka jak samochód ma głównie służyć na dojazdy do pracy na krótkich odcinkach tylko w mieście?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9951
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy agresja na drodze może być zaraźliwa?
    Nieprzyjemne gesty, nadmierne używanie klaksonu, zajeżdżanie innym drogi czy naciskanie na innych kierowców przez jazdę zbyt blisko – to wszystko nie tylko stwarza zagrożenie i brak szacunku, ale może również ...

19 Wrz 2024, 13:47

To niejest nadmuchany temat. Ja miałem styczność z takim przypadkiem i to nie w aucie chybrydiwym. Zwykły wolnossący z wtryskiem bezpośrednim.
Wymiana oleju co 5-6 tysięcy kilometrów

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

gadi
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 10 02 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1,9 TDI 110
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

19 Wrz 2024, 20:33

gadi napisał(a):To niejest nadmuchany temat. Ja miałem styczność z takim przypadkiem i to nie w aucie chybrydiwym. Zwykły wolnossący z wtryskiem bezpośrednim.
Wymiana oleju co 5-6 tysięcy kilometrów


Kolego mi to ręce opadają do samej ziemi ja czytam to co piszesz i słucham to co wklejasz.

Użyłem słowa "nadmuchany" ponieważ chodzi o to że towarzyszy nam już od wiele wielu lat. Często dotyczy silników które robią setki tysięcy kilometrów.

Więc czemu jest nadmuchany bo nie powinien zaważyć o zakupie auta, ponieważ dotyczy max ekstremalnych warunków dla każdej jednostki pb/on/h.

Kolejna temat filmik. To już jest prawdziwa załamka. Czy Ty słuchałeś co ten pan mówił ? To jest jakiś zlepek info z pominięciem podstawowych zagadnień a do tego hasło "rozgrzewać silnik 15min bo będzie..." tak czy owak jest lipą, śmiechem, kocopołem.


Niestety jest to co pisałem wcześniej większość wiedzy netowej bazuje na niewiedzy oglądaczy i pseudo gierkach psychologicznych żeby wydobyć lajki/suby a biedakom zamydlić oczy.

Werdykt -10 :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10688
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Wrz 2024, 04:50

A ja ci piszę że miałem styczność z takim autem, które jest użytkowane w mieście na odcinkach 2,3,4 kilometry i pokonuje 10 tysięcy rocznie i ten efekt jest.
Zaraz po wymianie oleju i przejechaniu rysiąca kilometrów, olej znowy mocno śmierdzi benzyną.
Kolega który wymieniał olej w takim aucie, musiał otwierać wszystkie drzwi i okna w warsztacie i wietrzyć.
A ty mi piszesz że to jakaś ściema i że co ja tam wiem, bo na internetach to piszą głupoty.
Mam nadzieję że nie jesteś mechanikiem który naprawia ludziom auta.
gadi
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 10 02 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1,9 TDI 110
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

20 Wrz 2024, 07:17

gadi napisał(a): ja ci piszę że miałem styczność z takim autem, które jest użytkowane w mieście na odcinkach 2,3,4 kilometry i pokonuje 10 tysięcy rocznie i ten efekt jest.

Ty się dobrze czujesz ? Przecież ja tego nie neguje może tak jest.
Nie wiemy czy to jest diesel z uszkodzonymi wtryskami a może z zapchanym dpfem a może nowa benzyna z gpfem a może kierowca pipa a może...

gadi napisał(a):Kolega który wymieniał olej w takim aucie, musiał otwierać wszystkie drzwi i okna w warsztacie i wietrzyć.

A jak była burza to chował lusterko pod łóżko :ok:
gadi napisał(a): ty mi piszesz że to jakaś ściema i że co ja tam wiem, bo na internetach to piszą głupoty.

Nie napisałem że ściema !!!

Poczytaj sobie co piszą internauci pod filmikiem tego "wieszcza" narodu :ok:

gadi napisał(a):Mam nadzieję że nie jesteś mechanikiem który naprawia ludziom auta.

To nie ma znaczenia :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10688
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Wrz 2024, 09:12

Więc sam czerpiesz swoją wiedzę z internetu.
A nie z praktyki
Dziękuję z rady.

SUVy s USA przeważnie mają duże silniki, a te z mniejszymi są mało polecane, że względu na awaryjność
Przykładem jest Jeep Cherokee
Silnik 3.2 jest Ok
Silnik 2.4 nie
Ostatnio edytowany przez gadi, 20 Wrz 2024, 09:26, edytowano w sumie 1 raz
gadi
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 10 02 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1,9 TDI 110
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

20 Wrz 2024, 09:24

gadi napisał(a):Więc sam czerpiesz swoją wiedzę z internetu.

A po czym to wydedukowałeś Szerloku ? :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10688
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Wrz 2024, 21:34

gadi napisał(a):A ja ci piszę że miałem styczność z takim autem, które jest użytkowane w mieście na odcinkach 2,3,4 kilometry i pokonuje 10 tysięcy rocznie i ten efekt jest.
a wiesz, że to jest pewnego rodzaju rabunkowa eksploatacja, przez którą silnik bardziej dostaje po pupie, niż pokonywałby dzień w dzień 500km autostradą przy 140km/h :?: przy tak krótkich odcinkach smarowanie leży, silnik jeździ praktycznie zawsze niezagrzany, zbiera się wnim syf, a olej bardzo szybko traci swoje właściwości.

Równie dobrze można być oburzonym, że zakładając grube zimowe buty na upały 30st śmierdzą Ci stopy, a po dłuższym czasie dostajesz jakiejść grzybicy
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14168
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Wrz 2024, 00:24

Podałem przykład gdzie taki efekt widziałem osobiście.
Jest to auto benzynowe z bezpośrednim wtryskiem z przebiegiem około 50tkm
Jeżdżone na krótkich odcinkach po mieście.
Wiem że jest to złe dla silnika, ale ja mam identyczne warunki i wolałbym uniknąć takiego efektu w aucie
gadi
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 10 02 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1,9 TDI 110
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

21 Wrz 2024, 09:31

gadi napisał(a):wolałbym uniknąć takiego efektu w aucie

Sądzę że nikt niczego Ci nie poleci bo strach. Zafiksowałeś się, nie znasz się i biorąc podvuwagę filmiki które wklejałeś jesteś na maxa podatny na nurt zafiksowanie.

Podsumowując:

Benzyna MPI też może podlewać paliwo.
Benzyna di też może podlewać paliwo.
Hybryda MPI też może podlewać paliwo.
Hybryda di też podłej paliwo.
Wszystkie benzyny gpf też podleją paliwo.

Diesele wszystkie podlewają paliwo.

Więc niestety Twoje fixum dyrdum wskazuje na elektryka albo ...nic :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10688
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe