Suzuki samurai

21 Sty 2010, 21:41

Zgadza się, choć pierwszy raz jak wjechałem w głębszą wodę po zmianie silnika to byłem mile zaskoczony. Najgłębiej jak byłem w wodzie to tak do dolnej krawędzi maski (oczywiście poziom wody jak auto stało w wodzie, bo przy wjeździe to było do polowy szyby albo więcej) i silnikowi nic się nie działo szczególnie że silnik BMW ma kopułkę z przodu silnika. Ale mam snorkel i starałem się choć trochę uszczelnić resztę.
Benzyna rewelacyjna nie jest do topienia ale Range Rover z benzyną pojechał na Ładogę a tam jest dużo topienia :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Sty 2010, 21:54

A co trzeba uszczelnić żeby można było wjeżdżać do większej wody :?: :idea:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Sty 2010, 22:52

Napewno snorkel żeby wody nie zassał, no i elektrykę i elektronikę typu złącze diagnostyczne (ja akurat posiadam z racji silnika) inne ważne złącza, bezpieczniki, kopułkę, komputer jeśli jest warto eksmitować gdzieś wyżej jeśli planujemy głębsze brodzenie, odpowietrzenia mostów, reduktor itp. Wiem że teraz pewnie wywołam uśmiech na twarzach niektórych ale niektórzy też stosują prezerwatywę w celu zabezpieczenia rurki bagnetu. Ale to raczej tylko jak będzie ryzyko że woda zaleje wyżej niż bagnet, choć ma swoją uszczelkę to tak robią.
U mnie bolączką był plastik przysłaniający kopułkę, jak był to wszystko ok, kiedyś go zgubiłem no i jak poszła woda to wiadomo zaczęło się przerywanie itp. ale teraz jest na stałe i jest ok.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Sty 2010, 22:56

Jogi4x4 napisał(a):Napewno snorkel żeby wody nie zassał, no i elektrykę i elektronikę typu złącze diagnostyczne (ja akurat posiadam z racji silnika) inne ważne złącza, bezpieczniki, kopułkę, komputer jeśli jest warto eksmitować gdzieś wyżej jeśli planujemy głębsze brodzenie, odpowietrzenia mostów, reduktor itp. Wiem że teraz pewnie wywołam uśmiech na twarzach niektórych ale niektórzy też stosują prezerwatywę w celu zabezpieczenia rurki bagnetu. Ale to raczej tylko jak będzie ryzyko że woda zaleje wyżej niż bagnet, choć ma swoją uszczelkę to tak robią.
U mnie bolączką był plastik przysłaniający kopułkę, jak był to wszystko ok, kiedyś go zgubiłem no i jak poszła woda to wiadomo zaczęło się przerywanie itp. ale teraz jest na stałe i jest ok.



Kurde ale mnie rozbawiłeś tą prezerwatywą :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Na co to ludzie jeszcze nie w padną :wink: :D
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Sty 2010, 23:08

Tamtędy też może się woda do silnika dostać więc jest to uzasadnione, choć chyba mało lub wcale praktykowane. A podejrzewam że ktoś się filmów wojennych naoglądał i to wymyślił.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

22 Sty 2010, 18:06

Najważniejsze jest że spełnia swoje zadanie :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zasada pokonywania zakrętów
    Zasada pokonywania zakrętów mówi, że w zakręt można wjechać z każdą prędkością, ale nie z każdą wyjechać z niego bezpiecznie. Pokonywanie zakrętów stanowi wyzwanie dla początkujących, ale i doświadczonych ...

22 Sty 2010, 18:28

niektorzy zeby zabezpieczyc aparat zaplonowy zakladaja na niego gumowa rekawiczke :mrgreen: jakby nie liczyl w zwyklym czterocylindrowcu z kopulki wychodzi 5 przewodow tak jak jest 5 palcow u reki :mrgreen:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko