System aktywnej kontroli zawieszenia

System aktywnej kontroli zawieszenia

08 Lis 2013, 12:34

W systemie aktywnej kontroli zawieszenia wykorzystano wyniki najnowszych badań nad komfortem jazdy i właściwościami jezdnymi oraz wnioski z prac nad supersamochodem GT-R. System ten umożliwia realizację funkcji mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Znany z pierwszej generacji modelu układ kontroli dynamiki pojazdu (VDC) nadal interweniuje w przypadku niebezpiecznej utraty przyczepności, natomiast układ aktywnej kontroli zawieszenia wkracza do akcji przy niższych prędkościach, hamując poszczególne koła w celu utrzymania właściwego toru jazdy w zakrętach. Działanie systemu pozwala na bardziej dynamiczną jazdę i nie odbiera przyjemności z prowadzenia samochodu. Ponadto w trakcie jazdy po nierównej nawierzchni układ ten steruje hamulcami w każdym z kół w taki sposób, aby ograniczyć kołysanie nadwozia i zapewnić większy komfort jazdy.

źródło: Nissan
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2767
Zdjęcia: 9827
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy seryjnie montowany samochód z dachem targa Pierwszy seryjnie montowany samochód z dachem targa
    Pierwszy seryjnie montowany samochód z dachem targa – Toyota Sports 800 – kwiecień 1965. Targa top. T-top. Targadach. Różne nazwy, lecz jedno rozwiązanie, które Toyota jako pierwsza firma ...
    Nowe oznaczenia paliw - trzy grupy kółko, kwadrat, romb Nowe oznaczenia paliw - trzy grupy kółko, kwadrat, romb
    W całej UE na dystrybutorach oraz w nowych pojazdach pojawią się symbole, które mają pomóc kierowcom uniknąć pomyłek podczas tankowania. W zależności od rodzaju paliwa będą to trzy główne grupy: benzyna ...

  •