System aktywnej kontroli zawieszenia

System aktywnej kontroli zawieszenia

08 Lis 2013, 12:34

W systemie aktywnej kontroli zawieszenia wykorzystano wyniki najnowszych badań nad komfortem jazdy i właściwościami jezdnymi oraz wnioski z prac nad supersamochodem GT-R. System ten umożliwia realizację funkcji mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Znany z pierwszej generacji modelu układ kontroli dynamiki pojazdu (VDC) nadal interweniuje w przypadku niebezpiecznej utraty przyczepności, natomiast układ aktywnej kontroli zawieszenia wkracza do akcji przy niższych prędkościach, hamując poszczególne koła w celu utrzymania właściwego toru jazdy w zakrętach. Działanie systemu pozwala na bardziej dynamiczną jazdę i nie odbiera przyjemności z prowadzenia samochodu. Ponadto w trakcie jazdy po nierównej nawierzchni układ ten steruje hamulcami w każdym z kół w taki sposób, aby ograniczyć kołysanie nadwozia i zapewnić większy komfort jazdy.

źródło: Nissan
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2716
Zdjęcia: 9738
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Badaj auto i przeprowadzaj regularne badania techniczne Badaj auto i przeprowadzaj regularne badania techniczne
    Sprawność techniczna pojazdu jest kluczowym elementem bezpieczeństwa ruchu drogowego. Najczęściej stwierdzane przez policję usterki w pojazdach, które uczestniczyły w wypadkach drogowych, to braki w oświetleniu (54%), ...
    Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 generacji Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 generacji
    Na noworoczny test do naszej redakcji trafił ciągnik siodłowy Mercedes-Benz Actros 1851 4×2 LS Bluetec 6 najnowszej generacji w wersji z 510-konnym silnikiem i kabiną GigaSpace. Ciągnik połączyliśmy z chłodnią do przewozu ...

  •