Szarpanie Dodge przy stałej prędkości.

22 Mar 2017, 19:39

Witam, posiadam Dodge Journey 2.0CRD 140km. Mam następujący problem dzisiaj przy stałej prędkości 70-90km/h auto zaczęło szarpać lecz przy zmniejszeniu lub zwiększeniu prędkości auto jedzie normalnie ale przy stałej zaczyna znowu się tak dziać. Problem pojawił się na rozgrzanym silniku, dodatkowo przy dodawaniu gazu słychać "świst" lecz samochód ma moc i nie kopci. Jak zaparkowałem i dodałem gazu pod maską słychać było jak turbina tak jakby zasysa lewe powietrze ale gdy postał chwile odpalony unormowało się.

Gdzie szukać przyczyny?
Pada Turbina?
MichałB22
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 08 05 2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Dodge Journey
Silnik: 2.0CRD 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Mar 2017, 11:37

A potrafi czasem trochę przykopcić?

Generalnie poszarpywanie przy jeździe ze stałą, niezbyt dużą prędkością tak jak u ciebie 70-90km/h na czwartym lub piątym biegu np. przy zapiętym tempomacie to objaw m.in. kończących się wtrysków. Drugą przyczyną może być zawór EGR i to do niego bym zajrzał w pierwszej kolejności i go wyczyścił.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Mar 2017, 17:05

Ogólnie wyglądało to tak, że jak już samochód się rozgrzał i jechałem kilka km ze stała prędkością samochód zaczął szarpać coś podobnego jakby był za wysoki bieg i nie dał rady jechać lecz jak dodałem gazu to samochód jechał normalnie i miał moc tak samo jak zredukowałem bieg i rozpędzałem go tak samo wszytko ok. Ale gdy znowu utrzymałem prędkość stała znowu coś zaczęło szarpać. Gdy zatrzymałem się i samochód stał odpalony i dodałem gazu było słychać jak coś zasysa lewe powietrze (a dokładniej gdy dodałem gazu a po puszczeniu pedału gazu było słychać takie zasysanie). Samochód postał chwile na normalnych obrotach wszystko wróciło do normy. Gdy to zjawisko występuje Auto w ogóle nie kopci nawet w najmniejszej ilości przy odpalaniu tak samo.

Dzisiaj po przejechaniu nawet więcej kilometrów tego zjawiska nie było są to sporadyczne sytuacje.
MichałB22
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 08 05 2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Dodge Journey
Silnik: 2.0CRD 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Mar 2017, 22:47

Z tm zasysaniem powietrza to trochę dziwne ale ja bym sprawdził jednak EGR. Czy czyściłeś go kiedyś?

Tu wyjaśnię jak on w skrócie pracuje i biorąc pod uwagę twoje problemy może on mieć z tym duży związek. Zawór EGR głównie sterowany jest przez komputer i w benzynie będzie się trochę inaczej się zachowywał niż w dieslu. Ogólna zasada jest taka że gdy silnik pracuje na biegu jałowym, następuje zamknięcie zaworu EGR i brak przepływu przez EGR do kolektora dolotowego. Zawór EGR pozostaje zamknięty również wtedy kiedy silnik jest nierozgrzany i nieobciążony. Gdy obciążenie silnika i temperatura spalania zaczynają wzrastać, zawór EGR otwiera się, a spaliny w odpowiedniej ilości dostają się do kolektora dolotowego, ale tu trzeba dodać że przy pełnym obciążeniu silnika ten zawór powinien być również zamknięty :) Podsumowując to można się pokusić o stwierdzenie że najczęściej porcja spalin wraca do silnika przy niskim i średnim obciążeniu, głównie w średnim zakresie obrotów.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Mar 2017, 09:36

Witam, pojechałem do mechanika i pokazało mi na komputerze kod błędu P0585 nie pamietam co dokładnie bylo napisane ale mniej wiecej Uklad sterujacy predkoscia.

Gdzie moze lezec problem? jakiś czujnik ?
MichałB22
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 08 05 2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Dodge Journey
Silnik: 2.0CRD 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Mar 2017, 10:09

Ten błąd jest błędem bardziej logicznym niż mechanicznym ale sprawia problemy. Może występować w dwóch sytuacjach. Pierwsza to tak jak naciśniesz jednocześnie dwa przyciski od tempomatu trzymając je dłużej niż około sekundę lub jak jest gdzieś zwarcie w tych przyciskach (instalacji od tempomatu). Wtedy tempomat nie powinien działać prawidłowo. Druga to taka że komputer ECM porównuje sobie parametry sygnału z różnych czujników (niżej informacja jakie to mogą być czujniki) i jeżeli coś się nie zgadza to ten błąd również może się pojawić.

Parametrami wejściowymi układu sterowania prędkością jazdy są czujniki położenia pedałów przyspieszenia, hamulca (czasem sprzęgła), a także sygnał zawierający aktualną prędkość pojazdu i sygnały z przycisków tempomatu umieszczonych w kabinie, również czujnik położenia przepustnicy może mieć tu znaczenie. Do pomiaru prędkości używane są elementy innych układów pojazdu jak np. czujnik prędkości obrotowej kół w układzie ABS.

MichałB22 napisał(a):pojechałem do mechanika i pokazało mi na komputerze kod błędu P0585
Jak wykasowałeś błąd to problem dalej występuje podczas jazdy, sprawdzałeś?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Mar 2017, 11:41

Ten Problem miałem tylko 2 razy i to bardzo sporadycznie. Mechanik wykasował a kiedy to się znowu pokaże wielka niewiadoma. Zastanawia mnie jedna rzecz bo z tempomatu nie korzystałem ani razu więc tą usterkę bym całkowicie wyeliminował, ale z tym czujnikiem przepustnicy może coś być i by wyjaśniało dlaczego turbina zasysa tak jakby lewe powietrze i rzuca całym filtrem jak otwieram maskę.
MichałB22
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 08 05 2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Dodge Journey
Silnik: 2.0CRD 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008