Szarpanie podczas przyśpieszania + metaliczny dzwięk pod maską

12 Gru 2017, 13:21

Witam,

Mazda 6 1.8 2003 benzyna hatchback
Przebieg: 219tyś.
Prośba o wsparcie w temacie, powoli brakuje mi pomysłów.
Tyle inwestuje, a w tej Mazdzie jak w Lidlu – co tydzień, coś nowego.

Tak więc:
1) Podczas przyśpieszania zaczyna szarpać, w tym momencie prawie na każdym biegu.
Jeżeli zmieniam biegi na wysokich obrotach np. dwójke > trójkę na 3,5k jest w porządku
Najbardziej widoczne jest to w przypadku gdy wrzucę 5 przy 80km/h (około 3tyś obrotów) szarpie niemiłosiernie.
Na biegu jałowym również obroty mi spadają, dodatkowo strasznie się telepie, jakby się czegoś bała :shock: a jak włączę klimatyzacje, nie ważne czy w trybie ECO czy bez (sprężarka) zaczyna się prawdziwa walka z telepaniem.

W Lutym wymieniałem świece, kable wysokiego napięcia(żadne z made in china) + czyściłem przepustnice.

Dodatkowo pod maską słychać metaliczne obicia, coś jakby z pompy wody? Piszę to dodatkowo, domyślam się, że przez internet ciężko określić.

Jest wstanie ktoś wskazać co może być przyczyną?
Cokolwiek, brakuje mi pomysłów.
Z wyrazami szacunku
Klo001
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 06 1981
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

12 Gru 2017, 20:31

przepływomierz, sonda, kiedy filtry wymieniane powietrza, zajrzeć do sitka w pompie paliwa czy nie zapchane, może być łańcuch słychać bo się rozciągnął
LPG nie ma?
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

12 Gru 2017, 20:38

fate napisał(a):przepływomierz, sonda, kiedy filtry wymieniane powietrza, zajrzeć do sitka w pompie paliwa czy nie zapchane, może być łańcuch słychać bo się rozciągnął
LPG nie ma?


Łańcuch rozrządu odrzuciliśmy ponieważ nasłuchiwaliśmy na słuchawkach, i to bardziej od strony pompy wody.

Brak LPG.

Faktycznie, ta pompa paliwa najbardziej w tej układance mi pasuje. W piątek lub w sobotę zacznę dokładne sprawdzanie + umówię się na diagnozę, dzięki za podpowiedzi!! :)
Jednak:
Zapomniałem o filtrze powietrza, obstawiam że sporo już na nim jezdze, jednak skąd pomysł, że może wpłynąć na objawy które wymieniłem wyżej?
Klo001
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 06 1981
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

12 Gru 2017, 20:41

Co do szarpania to nie ma co zgadywać podłączyć pod kompa i pokaże niewłaściwe wartości i lub błędy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Gru 2017, 21:42

Klo001 napisał(a):skąd pomysł, że może wpłynąć na objawy które wymieniłem wyżej?

Wyobraź sobie że jestes jakims Barabaszem w koronie cierniowej wleczonym przez Rzymian na golgotę.. Jakbys zdjął tylko koronę nadal będziesz odczuwał ból, jak jej nie zdejmiesz a łykniesz za to Ibuprofen - ból nadal będzie się pojawiał, trzeba pozbyć się i korony jak i zarzucić tabletkę żeby pozbyć się skutków Twojego problemu. :o Rodacy zazwyczaj tak zajeżdżają auta że gdy pojawiają się problemy do wymiany jest wszystko po kolei :twisted:
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

13 Gru 2017, 08:21

fate napisał(a):
Klo001 napisał(a):skąd pomysł, że może wpłynąć na objawy które wymieniłem wyżej?

Wyobraź sobie że jestes jakims Barabaszem w koronie cierniowej wleczonym przez Rzymian na golgotę.. Jakbys zdjął tylko koronę nadal będziesz odczuwał ból, jak jej nie zdejmiesz a łykniesz za to Ibuprofen - ból nadal będzie się pojawiał, trzeba pozbyć się i korony jak i zarzucić tabletkę żeby pozbyć się skutków Twojego problemu. :o Rodacy zazwyczaj tak zajeżdżają auta że gdy pojawiają się problemy do wymiany jest wszystko po kolei :twisted:


Spokojnie, nie należę do tego typu osób, ale wiem jakim tokiem myślenia się kierujesz - wymienię :)
Klo001
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 06 1981
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Autobusy specjalne
    Autobusy są stosunkowo rzadko poddawane adaptacjom i wykorzystywane do innych niż tradycyjne zastosowań. Niemniej jednak czasami, szczególnie ze względu na duże wymiary nadwozi oraz wyższy niż w samochodach ciężarowych ...
    Opel ADAM IntelliLink - teraz z funkcją Siri Eyes Free
    ADAM to najbardziej zindywidualizowany i "kontaktowy" samochód miejski Opla w segmencie A. System informacyjno-rozrywkowy IntelliLink jest kompatybilny ze wszystkimi smartfonami pracującymi w systemie operacyjnym Android ...

14 Gru 2017, 10:36

Daj znać czy była to kwestia syfu w pompie
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

19 Gru 2017, 13:58

Witam,

Tak więc. Powodem szurania z prawej strony pod maską była rolka od napinacza PKK. Wymiana na nową i jest ok.
Sprawdziliśmy kable wysokiego napięcia, posprawdzaliśmy, docisneliśmy co nie co, i na ten moment jest w porządku :happy:

Pompy niestety nie sprawdziłem, bo nagle śnieg spadł i tak jakoś wyszło. Ale w tym jeszcze tygodniu tam zerknę i sprawdzę :)
Klo001
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 06 1981
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

19 Gru 2017, 14:00

Super że się udało, fajnie że wróciłes z informacją :ok:
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna