Szybko spadające obroty i trudny rozruch na ciepłym silniku

Szybko spadające obroty i trudny rozruch na ciepłym silniku

23 Sty 2020, 23:17

Witam :)

Czy to jest normalne, że obroty jałowe na ciepłym silniku wynoszą 600/min?
Pytałem się elektromechanika i mówi, że nie da się ich podnieść na komputerze.
Dodatkowo gdy wcisnę sprzęgło i hamuję, obroty natychmiast spadają do 500, po czym odbijają do 600 i tak już zostają.

Zauważam też niepokojące zjawisko na gorącym silniku. Mianowicie gdy odpalam, silnik ciężko wkręca się na obroty. Jakby coś blokowało tłoki przy rozruchu.
Na zimnym jest wszystko ok.

Czy powodem tego wszystkiego mogą być wałki rozrządu? Mam podtarte krzywki, bo auto jeździło z niedostatecznym smarowaniem (zatkany kanał olejowy).
Meh
Nowicjusz
 
Posty: 4

Re: Szybko spadające obroty i trudny rozruch na ciepłym silniku

24 Sty 2020, 00:39

Meh napisał(a):Czy to jest normalne, że obroty jałowe na ciepłym silniku wynoszą 600/min?
Nie wiemy jaki to silnik. Sprawdzałeś jakie powinny być normalne obroty w tym silniku? Czy na luzie są one takie same jak przy wciśniętym sprzęgle z wrzuconym biegiem (podczas postoju rzecz jasna)?
Meh napisał(a):Dodatkowo gdy wcisnę sprzęgło i hamuję, obroty natychmiast spadają do 500, po czym odbijają do 600 i tak już zostają.
Sprzęgło wciskasz w ostatniej fazie hamowania, a nie w taki sposób jak opisujesz. Masz może instalację LPG? Czasem przy starszych instalacjach pojawiał się taki problem.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 4896
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!

Re: Szybko spadające obroty i trudny rozruch na ciepłym silniku

24 Sty 2020, 16:57

Silnik to 1.2, wersja Twinport. Z tego co udało mi się wyszperać, obroty jałowe powinny wynosić od 750 do 850 obr/min.
Tak, są takie same na luzie i na wciśniętym sprzęgle.

Mam instalację LPG, jednak problem występuje na obu paliwach. Instalacja jest sekwencyjna.
Meh
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus RX 450h - duży luksusowy SUV Lexus RX 450h - duży luksusowy SUV
    RX 450h to duży luksusowy SUV o długości 4,89 m z napędem hybrydowym o mocy 313 KM, który przyspiesza do setki w 7,7 s. Zużycie paliwa wg WLTP wynosi od 7,6 l/100 KM. Testerzy Consumer Reports uzyskali średni wynik ...
    Volkswagen Amarok Canyon - samochód terenowy Volkswagen Amarok Canyon - samochód terenowy
    Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje podczas tegorocznej Wystawy Samochodów Użytkowych IAA w Hanowerze wiele nowości. Obok nowego Cross Caddy kolejną atrakcją jest Amarok Canyon. Model ten pokryty jest lakierem ...

  •