Taki sam samochód inna jednostka silnikowa - w praktyce

01 Maj 2020, 15:23

yeti65 napisał(a):Szybki, ale Ty piszesz o preferencjach użytkowników, a nie o zależności osiągów do mocy-momentu, a to o tym jest dyskusja. Jeżeli jadę luksusową limuzyną, lub traktorem :lol: to wtedy te niutki robią swoje, ale jeżeli zależy mi na osiągach(bezwzględnych), to liczy się jednak moc. To że Ty wolisz więcej niuta, a mniej mocy, nie znaczy, że każdy się z Tobą zgodzi.
Wytłumacz kierowcy rajdowemu, lub motocykliście na ścigaczu, że moc się nie liczy-powodzenia.


Ok. Widzę że posiadanie racji jest najważniejsze :D


Nie mów mi o preferencjach tylko mów o realiach ... a realia drogowe są takie iż ustawiając ze sobą dwa takie same auta o mocy przypuśćmy 120km i jedno będzie miało 1,6 i drugie 2,0 silnik to zgadnij co będzie szybsze i o wiele przyjemniejsze?
Powtórzę Ci moc możesz łatwo wygenerować natomiast z niutem i jego przebiegiem są duże problemy. Widać to gołym okiem co robią koncerny żeby jakoś auto jechało.

yeti65 napisał(a):ytłumacz kierowcy rajdowemu, lub motocykliście na ścigaczu, że moc się nie liczy-powodzenia.

Ale kierowca rajdowy jedzie po oporach, jego nie obchodzi charakterystyka jego obchodzi wynik. I wystarczy że wjedzie na metę 0,5s. szybciej i jest mistrz... a Ty jak ustawisz się z kimś kto ma słabsze o 50km auto które będzie Ci się trzymać na tyłku do 200km/h to powiesz ku..wa na co ja wydałem 15k więcej :D

Co do motocyklistów to jest fajna syt.jak złoisz mu dupę do 100km/h a chłopaczyna czytał że ma 3s.do 100kmh według katalogu. :D I tu masz analogiczną sytuację czyli rzeczywistość jest zakrzywiana technologią... zobacz jak jedzie stara np. yamaha r1 i nowe bmw k1200rr ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7187
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Maj 2020, 17:41

szybki napisał(a):Ok. Widzę że posiadanie racji jest najważniejsze

I kto to pisze :lol: :lol: :lol:
Ja nie muszę mieć racji bo mam dowód :mrgreen:
[link do autocentrum.pl wygasł]
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2943
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2019

01 Maj 2020, 17:53

A co wynika z tego porównania? Że mocniejsze o 35 koni v5 robi szybciej 0-100 czy co?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5641
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Maj 2020, 18:02

Wynika to, że auto z większym(o 80Nm czyli o 40%) momentem obrotowym zostaje w tyle.
Cały czas chodzi mi tylko o to, że to moc decyduje o przyspieszeniu. I nie tylko do setki, przy wyprzedzaniu też. Auto z dużym momentem jest przyjemne w jeździe na stosunkowo niskich i średnich obrotach, ale o osiągach decyduje moc. I tylko o to mi chodzi. To Wy tworzycie jakieś wygibasy logiczne by uzasadnić swoje racje.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2943
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2019

01 Maj 2020, 18:36

To teraz poszukaj sobie info o elastyczności tych silników np. 60-100 i zweryfikuj swoje poglądy.
Dla przykładu - auris 2.0d4d/125 robi to w 6,9s a takie samo auto mające pod maską benzyniaka 1.6/132 już w 11.7s. V40 D3/150ps 5.8s, V40 T3/150ps (gdzie już mamy turbo benzyniaka) 7.7s.

Po prostu nie masz racji. Moc w połączeniu z nm jest wazna w przypadku sprintu 0-100 i tak naprawdę w "normalnym", użytkowanym na co dzień nie jest szczególnie istotna podobnie jak i parametr 0-100. O wiele bardziej liczy się nm, który chcąc nie chcąc zawsze jest w pewien sposób skorelowany z mocą.

Miałem kiedyś mazde 3 2.0/120. Przejedź się jakimkolwiek innym, wolnossącym 120 konnym autem a później wsiądź do takiej mazdy. Niebo a ziemia. Wiesz dlaczego? Bo Japończycy wyciągnęli z tego silnika 210nm a nie "standardowe" 160-170 przy tej samej mocy. Zdziwisz się jak dobrze może jechać "tylko 120 koni". Podobnie zresztą 2.4/140 od Volvo, moc mała a zbiera się z dołu świetnie - 220 momentu przy bardzo płaskim wykresie.
Z bardziej archaicznych przykładów - e36. 325 i 328. Różnica mocy 1km, słownie jeden koń mechaniczny, różnica momentu 35nm, różnica 0-100 0,7s. Z czego się ona wzięła? Z jednego km?
Ostatnio edytowany przez Invi, 01 Maj 2020, 18:56, edytowano w sumie 1 raz
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5641
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Maj 2020, 18:50

Znowu manipulujesz :lol:
To przyspieszenie 60-100 to na jakim biegu???
Nie ma to jak porównywać diesla i benzynę, oczywiście w zakresie obrotów sprzyjających dieslowi :ok: :naughty:
Jak ktoś nie potrafi zredukować biegu przy wyprzedzaniu, to niech odda prawko.
Zdradzę ci jedną tajemnicę, przy 2000rpm zwykłe TDI jest mocniejsze od turbiny z F-16 :lol: :lol: :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2943
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2019
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    9 najoszczędniejszych samochodów hybrydowych według What Car
    Zużycie paliwa należy do najistotniejszych czynników, decydujących o wyborze samochodu. Chcemy jeździć dynamicznymi autami, ale nie mamy ochoty słono za to płacić przy dystrybutorze. Jedną z najlepszych metod oszczędzania ...
    Jak zbudować profesjonalny samochód driftingowy?
    Przedprodukcyjna Toyota GR Supra z silnikiem 2JZ, kompaktowa Corolla Hatchback czy bulwarowy roadster Opel GT - liberalne regulaminy techniczne w świecie driftu sprawiają, że inżynierowie mogą stworzyć naprawdę niesamowite ...

  • 01 Maj 2020, 19:19

    yeti65 napisał(a):Zdradzę ci jedną tajemnicę, przy 2000rpm zwykłe TDI jest mocniejsze od turbiny z F-16


    Czyli zaczynasz rozumieć, że to właśnie o nm chodzi?
    Dałem też przykład v40
    T3/150ps ma 240nm 1600-4000
    D3/150ps ma 350nm 1500-2750

    Moc taka sama, obydwa silniki uturbione, diesel 2s szybszy 60-100 mimo gorszego czasu 0-100 również o cirka 2s
    I szczerze? Gdzieś mam, na którym biegu, choćbyś nawet i zredukował to czas potrzebny na zmianę biegu "doliczony" do czasu przyspieszenia nie będzie lepszy niż po wciśnięciu pedały gazu w aucie z wyższym nm. Nie każdy chce się szarpać ze skrzynią biegów w kosiarce.
    I na tym kończę, nie jesteś w stanie udowodnić swoich tez.
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5641
    Przebieg/rok: >50tys. km

    01 Maj 2020, 19:24

    yeti65 napisał(a):I kto to pisze :lol: :lol: :lol:
    Ja nie muszę mieć racji bo mam dowód :mrgreen:
    [link do autocentrum.pl wygasł] ... 48&c2=2843


    Co Ty wklejasz :?:

    Czy Ty naprawdę nie rozumiesz co się mówi do Ciebie?

    Porównujemy dwie takie same jednostki w takich samych autach mające określone parametry... więc co ma piernik do wiatraka jak wklejasz porównanie małego diesla do większej beny i to jakiej konstrukcji?

    Powtórzę Ci

    Biorąc dwa takie same silniki pod względem pojemności, pod względem mocy w takich samych autach i jeden będzie miał więcej Nm to będzie dawał skuteczniejszą jazdę w pewnych warunkach a co za tym idzie będzie szybszy. Zazwyczaj te warunki są tymi najczęściej używanymi.

    I jeżeli przerobimy Twoje jakże na temat porównanie i założymy sobie że golf 2,3v5 ma 150km i około 200nm a drugi golf ma 1,9 tdi 115km i 280Nm ale jakimś cudem przeciągniemy tego niuta do odcinki to... golfik 35km mocniejszy jechałby tak samo jak ten słabszy.
    Ba nawet nie trzeba byłoby cudów wystarczyłaby dsg i zmiana biegów nie pozwalająca wyjść z boostu i dokładnie byłoby to samo.


    Podsumowując yeti65 nic się nie dzieje jak się na czymś nie znasz po to jest forum żeby coś poznawać... invi kiedyś mnie zaskoczył wiedzą o bravo 1,4t bo źle coś napisałem to nie upierałem się tylko po to żeby się upierać... i moje miałby być na wierzchu :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7187
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    01 Maj 2020, 20:01

    szybki napisał(a):Porównujemy dwie takie same jednostki w takich samych autach mające określone parametry... więc co ma piernik do wiatraka jak wklejasz porównanie małego diesla do większej beny i to jakiej konstrukcji?

    Nie dyskutujemy o pojemności, tylko o mocy i momencie.
    Ale to już nie jest dyskusja.
    Odpowiedzcie tylko na jedno proste pytanie. Tylko bez żadnych "ale" poproszę :naughty:
    W jakim zakresie obrotów silnika auto lepiej przyspiesza.
    W okolicach max momentu, czy jednak w okolicach max mocy :?:
    Prostej odpowiedzi się jednak nie spodziewam :lol:
    Jak chcecie jeździjcie sobie momentem. Ja korzystam z MOCY :mrgreen:
    Niech "moment" będzie z Wami :mrgreen:
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2943
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
    Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2019

    01 Maj 2020, 20:16

    yeti65 napisał(a):Jak chcecie jeździjcie sobie momentem. Ja korzystam z MOCY

    Ty bidulo nawet nie wiesz z czego korzystasz ... :ok: I teraz napiszesz że w klocku outlanderze korzystasz z mocy :ok:
    I w sumie o to koncernom chodzi :D

    yeti65 napisał(a):Nie dyskutujemy o pojemności, tylko o mocy i momencie.

    Nie dyskutujemy a wklejsz durne porownania golfa 1,9 i 2,3.

    Powtorze Ci gdyby słabszy golf posiadał możliwość przytrzymania nm do konca to jechalby tak samo albo szybciej od mocniejszego.

    Reasumując dwa takie same silniki mające taką samą moc a różny niut nie będą tak samo jechać.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7187
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    01 Maj 2020, 20:43

    Czemu nie odpowiedziałeś na pytanie :?: :naughty: Za trudne :?: :lol:
    Outlander nie ma tu nic do rzeczy, w maluchu też korzystałem z mocy, a nie z momentu :mrgreen:
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2943
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
    Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2019

    01 Maj 2020, 21:02

    yeti65 napisał(a):W okolicach max momentu, czy jednak w okolicach max mocy


    To ja może odpowiem pytaniem na pytanie: jadąc na trasie 100 km ile razy wskazówka obrotomierza będzie w okolicach max momentu, a ile razy w okolicach max mocy?
    Nie odnoszę się tutaj do wyścigów na kreskę, gdzie jest już trochę inaczej.
    Odpowiedź jest raczej oczywista :lol:
    fcgetin
    Początkujący
     
    Posty: 173

    01 Maj 2020, 21:30

    fcgetin napisał(a):To ja może odpowiem pytaniem na pytanie

    Nie uczyli w szkole, że to nieładnie odpowiadać pytaniem na pytanie :?: :lol:
    Do jazdy ze stałą prędkością nie trzeba wielkiego momentu, wystarczy odpowiednia moc.
    Ale dzięki, nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie :lol:
    Żeby zwykłą osobówką utrzymać prędkość 100km/h potrzeba pewnie z 20-25KM(moc).
    Pytanie-
    Ile Nm musi mieć silnik by utrzymać prędkość 100km/h :?: :lol:
    No bo wg Was moc się nie liczy, ważny jest moment :lol:
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2943
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
    Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2019

    01 Maj 2020, 22:37

    yeti65 napisał(a):Nie uczyli w szkole, że to nieładnie odpowiadać pytaniem na pytanie

    A w szkole nigdy Ci nikt nie powiedział że pytanie może być głupie :?: :D

    Co do Twojego pytania nie mogłem sobie znim poradzić jednoznacznie bo jest mega ogólnikowe dokładnie takie samo jak coś pt.czy samochód mały jest szybszy od dużego. Czyli co byś nie powiedział to bez szczegółów będzie głupie.

    Ale... żeby nie być gołosłownym zadałem to pytanie Panu który układa programy do kompów rajdówek i też nie potrafi na nie jednoznacznie odpowiedzieć bo wszystko zależy co z czym i o jakich parametrach porównamy.
    Więc yeti65 wygraleś :ok:

    Z jednym małym "ale" podał mi konkretnie co ustawia i kiedy jest szybsze warunkach drogowych. Tak więc ten sam silnik, to samo auto 500km/500nm vs 450km/650nm szybsze będzie to słabsze natomiast jak byłoby to samo silnikowo i 400km/600nm vs 400km/400nm to te pierwsza opcja zrobiaby miazgę z tej drugiej ale yeti65 nie martw się bo okazuje się że można oszukać przeznaczenie na własną rękę czyli zapodał taaak:
    Als + flashsfit, gaz w podłodze 100% otwarcia przy zmianie biegów komp tnie puszczesz sprzęgło i wtedy masz szanse pojechania z mocy z mniejszym nm.

    Powiem Ci że Twój outlander ma przekichane z Tobą jak jeździsz mocą :D

    yeti65 napisał(a):eby zwykłą osobówką utrzymać prędkość 100km/h potrzeba pewnie z 20-25KM(moc).
    Pytanie-
    Ile Nm musi mieć silnik by utrzymać prędkość 100km/h
    No bo wg Was moc się nie liczy, ważny jest moment


    Uśmieliśmy się brawo Ty :D

    Moc się liczy tylko nie jest wyznacznikiem tego czy auto jest szybkie czy wolne. A do tego sprawdź sobie definicje mocy a potem zobacz jak się to ma do Twojego pytania w ujęciu realnych sytuacji drogowych.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7187
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    02 Maj 2020, 08:23

    Też się uśmiałem. Wiem, że moment jest powiązany z mocą i na odwrót.
    Sprowokowaliście mnie do tej dyskusji stwierdzeniem, że moc się nie liczy, a to nie jest prawda. Jako tunerzy wiecie pewnie też, że nie da się zwiększyć niutkow, bez zwiększania mocy. I nie piszę tu o mocy maksymalnej, tylko o tej w okolicach max momentu obrotowego. Przykładowo zmieniając ustawienia zwiększacie moment przy 2500rpm, to równocześnie będzie więcej mocy w tym zakresie obrotów.
    Ale dalej pozostaje akademickie pytanie. Czy to niutki zwiększyły moc, czy odwrotnie :?: :lol:
    Oba te parametry są ze sobą nierozerwalnie związane i nie można twierdzić że moc się nie liczy. Moim zdaniem (i tego nie zmienicie) pierwotną wartością jest moc, a moment obrotowy, to pochodna mocy i przełożenia(długość ramienia to też przełożenie).
    Myślę, że wiem, czemu tak obstajecie przy tych niutkach :mrgreen:
    Po prostu zwiększając moc o kilka KM przy niskich obrotach nie byłoby się czym chwalić, ale przez te kilka KM moment wzrasta znacznie(moc x ramię) i już jest się czym pochwalić :ok:
    Zgadzam się jednak, że zwiększanie mocy przy czerwonym polu, dla normalnej jazdy nie ma wielkiego sensu.
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2943
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
    Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2019
     
    • Warto przeczytać