TDI na zwykłej pompie rotacyjnej z 2005+.

TDI na zwykłej pompie rotacyjnej z 2005+.

03 Gru 2015, 10:26

Witam, szukam samochodu z rocznika 2005 i młodsze na zwykłej pompie rotacyjnej, bez pompowtrysków.
Moja propozycja:
-Seat Leon I (1.9TDi 110 KM) które można znaleźć w rocznikach 2005/2006

Pytanie: istnieją jeszcze jakieś z takiego rocznika na zwykłej pompie i bez pompo wtrysków? pozdrawiam.

EDIT: oraz z turbiną ze stałą geometrią łopatek.
Avu0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 30 Lis 2015, 21:41
Prawo jazdy od: 13 10 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: NIe mam, szukam.

Re: TDI na zwykłej pompie rotacyjnej z 2005+.

03 Gru 2015, 10:33

1.9 TDI 110KM ma zmienną geometrię w turbinie.

Po co Ci taki diesel? Taniej i pewniej wyjdzie benzyna z LPG, bo takich silników już nie ma po 2005 (ekologia itd.).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5597
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: TDI na zwykłej pompie rotacyjnej z 2005+.

03 Gru 2015, 10:36

wersja 1.9 110 KM w tych leonach ma stałą geometrie oraz zwykłą pompę rotacyjną bez pompowtrysków. Wersja 110 km ma tylko dwumas na którym się nie martwię. Wersje 90 KM nie mają już nawet tego dwumasu. Czyli Passat b4 w nowej budzie. Wersje 130 KM juz maja zmienna geometrie oraz pompowtryski. Dlatego w gre wchodzi tylko wersja 110 Konna.
http://www.motodiesel.pl/samochody/auta ... 110km.html

Edit: takich silników nie ma z tego co mi wiadomo to od 2010/2009 bo weszło jakieś tam euro coś.
Avu0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 30 Lis 2015, 21:41
Prawo jazdy od: 13 10 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: NIe mam, szukam.

Re: TDI na zwykłej pompie rotacyjnej z 2005+.

03 Gru 2015, 10:41

Nie chcę się kłócić, ale czy ta strona nie wprowadziła mnie przypadkiem w błąd? jak to jest z tą geometrią w tych leonach?
Avu0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 30 Lis 2015, 21:41
Prawo jazdy od: 13 10 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: NIe mam, szukam.

Re: TDI na zwykłej pompie rotacyjnej z 2005+.

03 Gru 2015, 10:47

No to bzdury są na tamtej stronie, 110KM miał już zmienną geometrię, a wersja 90-konna z oznaczeniem ALH ma dwumas i zmienną geometrię. Musisz patrzeć na kod silnika, a nie na moc.

Ponawiam pytanie, po co diesel? Mam nadzieję, że nie na 5 tys. km rocznie...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5597
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: TDI na zwykłej pompie rotacyjnej z 2005+.

03 Gru 2015, 10:50

15 będzie na pewno. W czasie kiedy ja będe robił 15 tys km to ma być samochód awaryjny dla mojego ojca który jeździ po 30-35 tys km rocznie.( ma swoje auto ame może w razie potrzeby będzie korzystał z mojego- co może się nigdy nie stać) a jak to jest z regenracją tej turbiny o zmiennej geometrii ? pytam o tę konkretną.
Avu0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 30 Lis 2015, 21:41
Prawo jazdy od: 13 10 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: NIe mam, szukam.
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wolniej! - nie zawsze znaczy bezpieczniej Wolniej! - nie zawsze znaczy bezpieczniej
    Nadmierna prędkość należy do najczęstszych przyczyn wypadków drogowych. Czy jednak oznacza to, że im wolniej jedzie kierowca, tym lepiej? W wielu sytuacjach taka zasada się nie sprawdzi. Znaki określające ograniczenie ...
    Zbudowany od podstaw samochód zasilany wodorem – Toyota Mirai Zbudowany od podstaw samochód zasilany wodorem – Toyota Mirai
    Pierwszy seryjnie produkowany, zbudowany od podstaw samochód zasilany wodorem – Toyota Mirai – grudzień 2014. Prace nad napędem elektrycznym zasilanym wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyota rozpoczęła już ...

  • Re: TDI na zwykłej pompie rotacyjnej z 2005+.

    03 Gru 2015, 10:57

    Jak będzie jeździł dieslem tak jak przykazano, czyli:
    -na zimnym silniku odcinki min. 10-15km,
    -nie zamulać auta na niskich obrotach,
    -głównie jazda na trasach.
    -na zimnym silniku nie kręcić do czerwonego pola, a następnie gasić auto
    -na ciepłym silniku nie gasić auta od razu po dynamicznej jeździe,

    to ta turbina długo wytrzyma (kilkaset tysięcy km). Regeneracja takiej turbiny jest trochę droższa, ale bez przesady, mamy XXI wiek, więc nie ma co się obawiać takiego rozwiązania. Dla mnie ważniejsze jest to co powyżej, czyli KORZYSTANIE Z DIESLA tak jak został do tego skonstruowany.
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5597
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
    Prawo jazdy od: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    Re: TDI na zwykłej pompie rotacyjnej z 2005+.

    05 Gru 2015, 16:32

    Jestem już bardzo zmieszany. WKURZA(delikatnie mówiąc) mnie to jak zepsuli samochody te nowe. Boje sie disli nowych cholernie a o benzynach nic nie wiem. Nie wiem jak one działają , jak się zachowują. Boje się, że silniki benzynowe muszą mieć mniejsze przebiegi oraz nie podoba mi się spalanie po 8-9 litrów benzyny. Troche boli, zwłaszcza, że jestem studentem i dorobię sobie możne 600-800 zł miesięcznie. Disla zawsze traktowałem tak jak trzeba. Rozgrzewka zawsze jest najważniejsza. Pozdrawiam.
    Avu0
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 30 Lis 2015, 21:41
    Prawo jazdy od: 13 10 2012
    Przebieg/rok: 5tys. km
    Auto: NIe mam, szukam.

    Re: TDI na zwykłej pompie rotacyjnej z 2005+.

    05 Gru 2015, 16:36

    sama pompa rotacyjna nie gwarantuje trwałości, bo np w oplach DTI była do d***, a te trwałe w 1,9TDI i tak trzeba zapewne będzie naprawiać, bo swoje już przejechały - nie ma co liczyć na mniej niż 400tys. przelotu
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15146
    Zdjęcia: 452
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    Re: TDI na zwykłej pompie rotacyjnej z 2005+.

    05 Gru 2015, 18:23

    Ja bym nie ryzykował tylko po prostu wziął sprawdzonego benzyniaka i dołożył LPG na markowych częściach.
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5597
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
    Prawo jazdy od: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    Re: TDI na zwykłej pompie rotacyjnej z 2005+.

    06 Gru 2015, 13:11

    Jakie silniki/samochody(benzyniaki) z rocznikiem 2005/04 +++ sprawują się dobrze i nie sprawiają problemów z przerobieniem na gaz? do 17 tyś. zł.
    Avu0
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 30 Lis 2015, 21:41
    Prawo jazdy od: 13 10 2012
    Przebieg/rok: 5tys. km
    Auto: NIe mam, szukam.