Technika zmiany biegów

Technika zmiany biegów

22 Lis 2015, 19:48

Cześć, jeśli pytanie w złym dziale to z góry przepraszam,
Jak puszczać sprzęgło przy zmianie biegów np z 2 na 3, Noga z gazu, sprzęgło max, zmieniam bieg, i delikatnie sprzęgło do połowy i w tym momencie dodaje gazu i powoli puszczam sprzęgło do końca.

Czy druga wersja sprzęgło max zmieniam bieg puszczam sprzęgło i dopiero gaz?
kzysiek21
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 30 Sie 2015, 18:06
Prawo jazdy od: 12 09 1989
Auto: brak

Re: Technika zmiany biegów

01 Gru 2015, 12:21

Przy zmianie biegów w górę musisz wyczuć moment puszczania gazu z wciskaniem sprzęgła. Kilka razy tak zrobisz i będziesz to robił nie myśląc o tym. Ważne żeby na półsprzęgle nie jeździć bo załatwisz je bardzo szybko.

Musisz też pamiętać że zmiana biegu odbywać się powinna tylko wtedy kiedy masz wciśnięte sprzęgło na maxa i puszczony gaz.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6822
Zdjęcia: 3348
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Technika zmiany biegów

03 Gru 2015, 23:34

To i ja się podepnę bo niby wszystko wiem, ale jednak coś zostaje w niewiedzy.

Kiedy mówimy o jeździe na pół sprzęgle?
- Wtedy gdy mamy sprzęgło wciśnięte stopą do tego momentu, że przy dodawaniu gazu auto może ruszyć?

Czemu po wrzuceniu jedynki gdy chcę ruszyć na sprzęgle to albo muszę bardz, ale to bardzo powoli i lekko je puszczać, a jak mocniej puszczę to pedał gazu sam się naciska i obroty spadające same za pomocą "automatycznego" gazu się podnoszą do tych 1,1 i światła przygasają ( z tym spadkiem) i znów normalnie świecą?

Wcześniej mając opla astrę nie było żadnych podobnych zjawisk. A jeździłem już kilkoma autami i wszystkie miały normalny próg puszczania sprzęgła, taki płynny i nie nacisały automatycznie pedału gazu.

No i ostatnie pytanie.

Jak zmieniać biegi, by po puszczeniu pedału gazu auto nie skakało 2-3 razy bez zmiany biegu i bez wciśniętego sprzęgła. To samo tyczy się gdy dodam gazu a jadę na 3 ok. 50 km/h



AUTO : Golf 4 1.6 8V

Pozdrawiam. :)
Brago
Nowicjusz
 
Posty: 26
Rejestracja: 23 Wrz 2015, 16:29
Prawo jazdy od: 14 10 2014
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Volkswagen Golf 4
Silnik: 1.6 8V 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo FH16 - toczący się mocarz Volvo FH16 - toczący się mocarz
    Szesnastolitrowy silnik Volvo D16K rozwijający 750 KM to obecnie najmocniejsza jednostka napędowa oferowana w seryjnym pojeździe ciężarowym. Tak ponadprzeciętnie mocne samochody wybierane są przez klientów stosunkowo ...
    Toyota Celica Supra Toyota Celica Supra
    Toyota Celica Supra została wyprodukowana w 1983 roku. Wielu uznaje, że jest to jeden z najlepszych modeli sportowego auta, który wyszedł spod szyldu Toyoty. Samochód ten zdobył wiele nagród i wyróżnień ...

  •