Test akumulatora - Konnwei KW650

11 Gru 2021, 11:25

Posiadam akumulator Ca530 Centra Future 12v 53ah 540a. Przetestowałem go Konnwei KW650 i wyszło:
[zdjęcia usunięte przez autora]

Średnio się znam, wyniki w porządku?
Bialas55
Początkujący
 
Posty: 88
Zdjęcia: 9

12 Gru 2021, 19:34

Wybrałeś przed testem odpowiedni model akumulatora który testowałeś? Ten model ma chyba możliwość wyboru odpowiedniego akumulatora z bardzo dużej bazy.
W instrukcji powinny być opisane podstawowe parametry ze wskazaniem na prawidłowe, akceptowalne wartości.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9722
Zdjęcia: 34

12 Gru 2021, 19:55

Jest do wyboru zdaje się, że 5 rodzaji: zwykły akumulator, żelowy i jeszcze parę. Nie było możliwości wyboru modelu. Jeszcze przed pomiarem trzeba ustawić , ile akumulator ma tego EN, domyślnie jest 400 i ja tak mierzyłem, dopiero później przeczytałem, że się ustawia. Nie wiem czy to miało jakiś wpływ na wynik. Kompletnie nie rozumiem Testu ładowania, co to jest nienaładowane 14,55.
Bialas55
Początkujący
 
Posty: 88
Zdjęcia: 9

13 Gru 2021, 09:59

Bialas55 napisał(a):przed pomiarem trzeba ustawić , ile akumulator ma tego EN, domyślnie jest 400 i ja tak mierzyłem, dopiero później przeczytałem, że się ustawia.
No właśnie EN to prąd rozruchowy i w przypadku twojego akumulatora to jest 540A (EN). Więc jak dałeś 400 tak jak było domyślnie ustawione to wyniki będą przekłamane.
Bialas55 napisał(a):Kompletnie nie rozumiem Testu ładowania, co to jest nienaładowane 14,55.
Moim zdaniem "Nieładowane" określa maksymalną wartość prądu ładowania akumulatora. Choć warto by było tu zajrzeć do instrukcji.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9722
Zdjęcia: 34

13 Gru 2021, 11:11

Dziś zrobiłem test wpisując już poprawnie 540 en i wyszło, że akumulator dobry, ale trzeba doładować. Doładowałem, wstawiłem i przetestowałem i wyszło. Soc 98% oznacza, że jeszcze można byłoby podładować?

Test akumulatora - Konnwei KW650 Test akumulatora - Konnwei KW650 Test akumulatora - Konnwei KW650
Bialas55
Początkujący
 
Posty: 88
Zdjęcia: 9

13 Gru 2021, 13:29

SOC oznacza stan naładowania akumulatora, a SOH stan zużycia.
Bialas55 napisał(a):oznacza, że jeszcze można byłoby podładować?
Być może tak. Kiedyś można był zmierzyć w akumulatorze gęstość elektrolitu i było widać w jakim jest stanie naładowania.
Co do ładowania to mogło tak być że ładowarka nie doładowała go do 100% tu dużo zależy od takiego urządzenia. Jakiś czas temu oglądałem test różnych mikroprocesorowych ładowarek i większość z tych tańszych w pierwszym cyklu nie doładowywała akumulatora pomimo informacji że bateria naładowania i przejścia w stan podtrzymania.

Tu masz jeszcze ciekawe info odnośnie rezystancji wewnętrznej.

Pomiar stopnia zużycia akumulatora
Przy określaniu stopnia zużycia akumulatora, najpierw zmierzyć jego rezystancję wewnętrzną takiego samego dobrego akumulatora.

Wykres przedstawiony w załączniku ilustruje zależność między pojemnością a początkową wartością rezystancji wewnętrznej akumulatora kwasowo-o owiowego. Symbole "CS", "HS" i "MSE" oznaczają typy akumulatorów kwasowo-o owiowych według JIS tj. Japońskiej Normy Przemysłowej.

Rezystancję akumulatora MSE (zamkniętego, stacjonarnego akumulatora kwasowo-ołowiowego) można odczytać na wykresie w przybliżeniu jako 1 mOhm (100 Ah) i w przybliżeniu jako 0,13 m (1000 Ah). Gdy akumulator jest zużyty, to jego rezystancja wewnętrzna wzrasta 1,5-2-krotnie w stosunku do wartości rezystancji początkowej tego akumulatora (wartości referencyjnej).

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Uwaga:
W przypadku akumulatora MSE (stacjonarnego szczelnie zamkniętego akumulatora kwasowo-owiowego), gdy jego rezystancja wewnętrzna osiągnie warto równą 1,5-krotności wartości początkowej, to pojawia się na nim znak ostrzeżenia. Wartość zużycia (uszkodzenia), przy której znak ten się pojawia różni się w zależności od producenta.
Wartości początkowe rezystancji wewnętrznej mogą być dla akumulatorów o tej samej pojemności różne zależnie od typu akumulatora i producenta. Patrz na załączony wykres.
Napisy ostrzegawcze mogą być różne, zależnie od producenta.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9722
Zdjęcia: 34
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Fabia: komfort i ponadprzeciętna przestronność
    Nowa Skoda Fabia może pochwalić się ponadprzeciętną przestronnością. Kompaktowy, niespełna 4-metrowy samochód posiada miejsce dla pięciu pasażerów i wyposażony jest w jeden z największych bagażników w ...
    Toyota S-FR Racing Concept
    Rok po premierze S-FR Toyota pokazała na Tokyo Auto Salon 2016 jego wyczynową wersję – S-FR Racing Concept. Model powstał w japońskim studiu Toyota Gazoo Racing, które opracowało do niego bogaty pakiet aerodynamiczny, ...

13 Gru 2021, 23:05

W weekend wyjme i doładuje, oby nie przeładować. Mam prostownik bnw elsin 12v/6a, chyba średnia półka.
Bialas55
Początkujący
 
Posty: 88
Zdjęcia: 9

14 Gru 2021, 09:36

Sprawdź jakie masz oznaczenia bo te prostowniki były w różnych wersjach i niektóre miała automatyczne odłączanie po naładowaniu. Załączam ci jego instrukcję w której masz opisane jak zachować się przy ładowaniu. Jak nie masz automatycznego odłączania to musisz obserwować Amperaż i prąd ładowania.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9722
Zdjęcia: 34

14 Gru 2021, 12:47

Mam wersje T - z zabezpieczeniem termicznym. Mam zakres A od 0 do 6 i jak podłączałem to strzałka była na 2, a akumulator zdaje się był soc 60-70, coś w tej granicy. Ładowałem 2,5 godziny, ostatnie 50 min to już strzałka pokazywała 0. A prąd ładowania obserwować przez konwei, bo prostownik to tylko widzę A.
Bialas55
Początkujący
 
Posty: 88
Zdjęcia: 9

14 Gru 2021, 13:28

Bialas55 napisał(a):ostatnie 50 min to już strzałka pokazywała 0. A prąd ładowania obserwować przez konwei, bo prostownik to tylko widzę A
No to znaczy że akumulator już był pełny, naładowany i można go odłączyć.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9722
Zdjęcia: 34