Toyota corolla e11 - LPG - dławi się i dusi..

toyota corolla e11 - LPG - dławi się i dusi..

17 Sie 2014, 17:58

Witam,

Jak w temacie, posiadam samochód toyota corolla e11 liftback. w grudniu 2013 została zamontowana instalacja gazowa w tym samochodzie. Samochód jeździł w miarę sprawnie na gazie. Po drodze zostały wymienione wszystkie cztery cewki zapłonowe (na zamienniki) gdyż każda po kolei zaczynała już wariować - samochód nie potrafił złapać obrotów i się dusił pluł, zarówno na gazie jak i benzynie. Przez kolejne miesiące było OK - żadnych usterek. Od jakiś dwóch tygodni mam jednak poważniejszy problem.. samochód gdy jeździ na gazie, dławi się oraz dusi niesamowicie, nie potrafi złapać mocy. Na benzynie natomiast jedzie idealnie przez jakieś 20-25 min a po tym okresie również zaczyna się dusił i dławić z coraz większym nasileniem. Byłem z tym problemem u Gazownika to mi powiedział że instalacja gazowa jest w porządku, i że według niego to coś z rozrządem bo silnik strasznie "telepie". Pojechałem więc do Mechanika a ten mi powiedział że z silnikiem wszystko OK, samochód jeździ płynnie i że to wina instalacji gazowej... Czy ktoś wie gdzie leży wina, co jest nie tak? Dlaczego samochód na gazie od razu ma problemy a na benzynie dopiero po ok. 25 minutach jazdy w sposób narastający?? Czy mają na to jakiś wpływ cewki zapłonowe które obecnie są już "zamiennikami" ? :/ Czy to faktycznie wina silnika czy instalacji gazowej? ... już nie wiem gdzie jechać teraz.. Mechanik nie wziął pod uwagę że samochód jeździ źle na benzynie dopiero po jakimś czasie... a on zrobił nim rundkę 5min..

Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi

Pozdrawiam
Slideeee
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 17 Sie 2014, 17:41
Prawo jazdy od: 04 09 2009
Auto: Toyota Corolla E 11
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: toyota corolla e11 - LPG - dławi się i dusi..

19 Sie 2014, 13:19

Owszem cewki dają znać po rozgrzaniu silnika ale moim zdaniem to nie one. Mogłaby być po wymianie wadliwa 1 ale nie ze 3 tak,żeby auto nie jechało praktycznie. Gdyby 1 z cewek była 'cienka" ,to silnik jeździłby normalnie z wyczuwalnymi "podszarpywaniami".
Tak samo bzdury gada gość o złym montażu rozrządu. Gdyby jak piszesz silnikiem telepało bo rozrząd byłby przestawiony o jeden ząbek,to ten feler występowałby też tak samo na zimnym silniku i to niezależnie czy na benzynie czy na gazie.
Moim zdaniem ani silnik nie jest zepsuty i instalacja też jest ok.
Zastanów się i pójdź tym tropem,że porównując zasilanie na lpg i na benzynie co jest bardziej wrażliwe na zakłócenia w obrębie dolotu powietrza..? GAZ,gaz,gaz !!! :yes: Dlatego najpierw kuleje na lpg! Teraz gdzie może być problem..? A to już może trzeba odstawić auto do warsztatu i niech zaczną naprawdę szukać nieszczelności na przewodach,gumach, podciśnieniowych wężykach,uszczelnieniu przepustnicy,kolektorze dolotowym. Na kolektorze są też czujnik ciśnienia conajmiej 2 . jeśli któryś jest zepsuty,to fałszuje odczyt dla mieszanki.
Kolejnym tropem może być współpracujący ze sobą zestaw sondy lambda i katalizatora. Może to właśnie sonda wariuje? Zawór EGR masz czysty?
Na końcu są jaja z prądem... Jeśli powyższe sprawy będą na 100% ok,to trzeba będzie jeszcze raz zweryfikować osprzęt elektryczny przy silniku. Można też zobaczyć czy na pewno jest sprawny czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka rozrządu.
To powinna być na 90% któraś z powyżej wymienionych przeze mnie przyczyn. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak powstają aluminiowe felgi? Jak powstają aluminiowe felgi?
    Koła należą do najbardziej obciążonych i nieustannie narażonych na uszkodzenia, a zarazem najważniejszych dla bezpieczeństwa elementów samochodu. Poniżej wyjasniamy, jak powstają lekkie i niezwykle wytrzymałe, aluminiowe ...
    SSSuper Drift Cup 2011 - Bagicz / relacja SSSuper Drift Cup 2011 - Bagicz / relacja
    Lotnisko Bagicz znajduje się ok. 7 km od centrum Kołobrzegu i ok. 4 km od Ustronia Morskiego. Położone jest przy drodze krajowej nr 11 (wyjazd z Kołobrzegu ulicą Koszalińską). Pod samo lotnisko prowadzi również ścieżka ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009