Toyota Corolla hybrid kombi vs Volkswagen Golf 1,5tsi kombi

04 Wrz 2024, 22:06

Witam,
Myślę o zakupie używanego ok. 5 letniego samochodu kombi.
Koniecznie kombi ze względu na dużego psa.
W roku ok. 15-20 tys. przebiegu z czego z 75% to duże miasto a reszta to weekendowe wypady za miasto i czasami wyjazd na długą trasę.
Z jednej strony Corolla tylko co z silnikiem elektrycznym jak to padnie a z drugiej strony Golf z 1,5tsi na benzynie tylko ta turbosprężarka. Który faktycznie bardziej wytrzymały aby z te 10 lat pojeździć i gdzie koszty utrzymania na rozsądnym poziomie. Czy w ogóle warto brać taką używkę czy jedyna sensowna opcja to koniecznie rzucać się na nówkę w kredycie czy też wypożyczeniu? Przyznam, że osobiście wolę być właścicielem auta ale to może moje stare przyzwyczajenia.

Pozdrawiam
Artur
arturskl
Nowicjusz
 
Posty: 3

04 Wrz 2024, 22:31

Naprawdę wierzysz w to że dzisiejszy wymysły wyjeżdżą 15 lat bez remontow po drodze? To chyba muszę Cię zmartwić. Weź Toyotę będziesz miał spokojna głowę.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16437
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Wrz 2024, 14:12

Ja tez uważam że przy hybrydzie Toyoty bedziesz miał spokojną głowę jak wspomnial [email widoczny po zalogowaniu] W Corolli masz dwa silniki hybrydowe do wyboru 1.8 i 2.0.

Można kupić z niedużym przebiegiem jak sie dobrze poszuka tylko nienpatrz na najtańsze egzemplarze bo tu można trafić na minę szczególnie jak jeszcze bedzie np. sprowadzone.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9886
Zdjęcia: 35

06 Wrz 2024, 11:12

Kao napisał(a):Naprawdę wierzysz w to że dzisiejszy wymysły wyjeżdżą 15 lat bez remontow po drodze? To chyba muszę Cię zmartwić. Weź Toyotę będziesz miał spokojna głowę.


Witam,
Wiem, że to nie te czasy i nie te silniki - wcześniej czy później do większych wydatków dojdzie. Też większe zaufanie mam do Toyoty ale:
1. Golf jak usiadłem jak dla mnie jeszcze bardziej ergonomiczny
ale to może kwestia przyzwyczajenia. Mniej bajerów w VII ale jestem facetem i nie lubię nadmiaru świecidełek i to mi się podoba.
2. Toyota ma z tyłu zniżany bagażnik - najwyżej wielkie psisko będzie musiało się dostosować.
3. Co będzie jak np. po kilku latach padną baterie i czy wtedy nie zjedzą mnie koszty naprawy? Rozumiem kilka tysięcy ale jak zapłacić z 15-20 to już przesada. Z Drugiej strony Golf i 1.5 z turbo - do którego nie mam przekonania i jak pójdzie sprężarka to pewnie silnik do remontu. Opinie o nim są też dość kontrowersyjne. Tym niemniej przy odpowiedniej dbałości te koszty mogą być bardziej rozłożone w czasie no i jest dość znacząco tańszy w zakupie. :(
arturskl
Nowicjusz
 
Posty: 3

06 Wrz 2024, 12:35

arturskl napisał(a):Co będzie jak np. po kilku latach padną baterie i czy wtedy nie zjedzą mnie koszty naprawy? Rozumiem kilka tysięcy ale jak zapłacić z 15-20 to już przesada. Z Drugiej strony Golf i 1.5 z turbo - do którego nie mam przekonania i jak pójdzie sprężarka to pewnie silnik do remontu.


Ja się tak zastanawiam skąd wy bierzecie te głupoty i o tych bateriach i o turbinach ?

Nawet starając się coś po łebkach wyszukać o hybrydzie to nigdzie nie ma żadnych info o bateriach których należało by się bać. Jak poszukasz info o tsi to można z butów wypaść no ale nie z powodu naprawy turbo a tu autor magluje coś co nie ma znaczenia.

To tak jak ktoś by się szykował na zawód kaskadera w ostatniej chwili rezygnuje mówiąc " a jak złamie sobie paznokietek to co wtedy ?" :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10610
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Wrz 2024, 12:51

Ja nie biorę głupot - nie kończyłem dla przykładu studiów w zakresie maszyn roboczych i pojazdów i nie jestem ekspertem od silników. Fizykę choć naprawdę miałem na wysokim poziomie (mechanikę, elektrykę) to z racji zaawansowanego wieku (50+ :D ) już niewiele pamiętam. Udzielona odpowiedź jak dla mnie niewiele wnosi - gdybym się bał to był się nie pytał. Zadałem tylko proste pytanie jaka jest realna żywotność jednego i drugiego typu silnika i z jakimi kosztami (szacunkowo) należy się liczyć. Czy jeśli wezmę Golfa bo mi na trasie na wakacje itp. przyjemniej pojedzie i ergonomicznie bardziej odpowiada to nie zeżrą mnie koszty w porównaniu z Toyotą hybrydą.
arturskl
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Pajero Sport i Mitsubishi L200 Expedition Camper
    W najbliższy weekend, 17 i 18 listopada podczas wystawy 4x4 Offroad Show Poland, polski oddział Mitsubishi Motors zaprezentuje klientom model Mitsubishi Pajero Sport. To jedyny egzemplarz tego modelu w Polsce a celem prezentacji ...

07 Wrz 2024, 11:03

arturskl napisał(a):Zadałem tylko proste pytanie jaka jest realna żywotność jednego i drugiego typu silnika i z jakimi kosztami (szacunkowo) należy się liczyć. Czy jeśli wezmę Golfa bo mi na trasie na wakacje itp. przyjemniej pojedzie i ergonomicznie bardziej odpowiada to nie zeżrą mnie koszty w porównaniu z Toyotą hybrydą.
W hybrydzie Toyoty nawet jak pojawi się problem z baterią to najczęściej może być coś nie tak z jednym dwoma caszem trzema ogniwami, które wymieniasz w serwisie zajmujący się takimi bateriami i koszty będą mniejsze niż za wymianę sprzęgła z dwumasa w Golfie tak tak przykładowo. Co do kosztów w Golfie to tu też zależy na jaki egzemplarz trafisz ale na pewno będzie drożej w dłuższej perspektywie. Golf będzie lepiej wyciszony i zabezpieczony od np. Auris czy Corolli ale w dłuższej perspektywie czasu taniej wyjdzie eksploatacja hybrydy no i do tego jeszcze niższa utrata wartości niż w przypadku Golfa też nie jest bez znaczenia.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9886
Zdjęcia: 35

08 Wrz 2024, 13:02

Większość jazdy w mieście więc tu nie ma dyskusji, tylko corolla. Jakbys odwrócił proporcje to wtedy jest dylemat. Także bierz corolle i najważniejsze to sprawdzenie jej pod kątem korozji
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 260
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna