Toyota Corolla- na zimnym niskie obroty i szarpie...

18 Mar 2013, 10:04

Witam! Jest to moj pierwszy post. Szukalem wczesniej informacji o tym ale niestety nie wszystko wskazywalo na objawy takie jak u mnie. Jestem posiadaczek Toyoty Corolli 1.6 vvt-i 6G E11 2000r. Problem wyglada tak: jakies 2 tyg temu samochod zaczal szarpac na zimnym, obroty ja jalowym spadaly ponizej 1tys. a samochod caly wibrowal od pracy silnika, nie rownej pracy. Po rozgrzaniu wydawalo sie byc okej. Mechanik stawial ze to świece a wiec wymienilem w ten weekend. Po podlaczeniu do kompa usunąl bledy (nie byly usuniete po naprawie brania oleju) Samochod byl cieply wiec wydawalo sie wszystko okej gdy sie nim przejechalem. Wczoraj natomiast objawy byly takie same albo i gorsze. Przejechalem sie kawalek (szarpal oczywiscie i spadal z obrotow) a po pozniejszym odpaleniu nie dalo by sie bez dodania lekko gazu. Wyjechalem nim tez na prosta dac mu troche w ciry tak do 5k obrotow, gdy sie zatrzymalem to na jałowym mial az 3k obrotow! dopiero przy ruszaniu na samym polsprzegle zaczely oborty spadac i zatrzymaly sie przy 1k. Wracajac, kiedy silnik sie juz rozgrzal to bylo okej. Co mam robic? Dodam ze to benzyna bez instalacji gazowej. Dzis rano odpalilem, pracowal w granicach 1500 ale po dodaniu gazu tak do 3 tys zaraz zaczely spadac ponizej 1000 obrotow i znow szarpanie.
butsh
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Toyota Corolla E11 6G
Silnik: 1.6 16V VVT-i 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Mar 2013, 18:27

Trudno jest znaleźć typowe mankamenty tego silnika,z tego roku,wcześniej były problemy z systemem VVT-i(akcja naprawcza),jedynie czasami szwankować potrafi aparat zapłonowy,luz zaworowy regulowany co 45 tyś. km.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8466
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Mar 2013, 18:30

komputer pokazal by tu jakis blad?
butsh
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Toyota Corolla E11 6G
Silnik: 1.6 16V VVT-i 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Mar 2013, 18:36

Trudno jest mi to powiedzieć,kiedy regulowałeś luz zaworowy? Czy podczas ruszania sprawnie się zbiera?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8466
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Mar 2013, 18:44

tego nie wiem, jestem posiadaczem tego auta dopiero od 3 miesiecy. Na zimnym szarpie. Po rozgrzaniu nie ma takiego problemu, normalnie jezdzi chociaz potrafią obroty spadac do momentu w ktorym trzesie budą chociaz jest to w granicach 800 obr./min
butsh
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Toyota Corolla E11 6G
Silnik: 1.6 16V VVT-i 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Mar 2013, 18:48

A jak ze świecami i kablami zapłonowymi?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8466
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Aygo 2018 facelifting
    Toyota Aygo to japoński bestseller, opracowany z myślą o europejskim rynku w studiu projektowym Toyoty ED2 we Francji. Druga generacja tego modelu zadebiutowała w 2014 roku, a w 2018 roku auto przeszło gruntowny facelifting. ...

18 Mar 2013, 18:50

świece wymienialem w ten weekend, jesli o kable chodzi mechanik mowil ze są ok
butsh
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Toyota Corolla E11 6G
Silnik: 1.6 16V VVT-i 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Mar 2013, 19:22

Regulacja luzów zaworowych, jeżeli nie obstawiał bym sterowanie przepustnicą ( krokowy ).
Check sie nie pali ?
CośTamWiem
Początkujący
 
Posty: 93
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Zipp Vapor >50
Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

18 Mar 2013, 19:33

no nie pali sie check. Krokowy obstawialem juz przed wymianą świec ale mechanik zaprzeczyl
butsh
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Toyota Corolla E11 6G
Silnik: 1.6 16V VVT-i 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Mar 2013, 20:00

na jakiej podstawie zaprzeczył ? nie to że sie wykłucam ale chciałbym poznać argument, zapytaj go jeszcze w takim razie co by powiedział na regulacje zaworów i przy okazji powiedz kiedy ostatni raz była robiona :)
CośTamWiem
Początkujący
 
Posty: 93
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Zipp Vapor >50
Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

18 Mar 2013, 20:04

bral to na sluch przy odpalaniu i powiedzial ze to nie krokowiec. Jutro do niego zadzwonie i spytam co do regulacji zaworow ;) wczesniej juz pisalem ze nie wiem kiedy byla robiona bo jestem posiadaczem tego auta od 3 miesiecy. moze i wogole nie byla, kto wie.
butsh
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Toyota Corolla E11 6G
Silnik: 1.6 16V VVT-i 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

19 Mar 2013, 09:06

PhantomASA1 napisał(a):Trudno jest znaleźć typowe mankamenty tego silnika,z tego roku,wcześniej były problemy z systemem VVT-i(akcja naprawcza),jedynie czasami szwankować potrafi aparat zapłonowy,luz zaworowy regulowany co 45 tyś. km.


O jakiej akcji naprawczej VVTi mówisz??? Nie było akcjii tylko przedłużono gwarancję a akcji nie był bo każdy by ruszył do serwisu a tak zamieciono problem pod dywan.

Jeżeli nie możesz znaleźc typowych mankamentów pierwszych mikro silników VVTi to idz do ASO i zapytaj.Podstawowy problem E11 to silnik i jego wada olejowa, na gwarancji były wymieniane short blocki robiono to często na wszelki wypadek z "bębenkiem" sterującym VVTi

butsh napisał(a):usunąl bledy (nie byly usuniete po naprawie brania oleju)


Jak było naprawiane "branie oleju"?

Jeżeli mechanicy sprawdzili Ci wszystko co jest na "zewnatrz" to może trzeba pomyśleć np: o sterowaniu wałka ssącego czyli VVTi. Odpowiada za to wariator który jest napędzany hydraulicznie, więc jeżeli twierdzisz że na zimnym jest ok to może coś jest nie tak z oliwą albo z przpływem tej oliwki. Tym bardziej że ten system (VVTi) odpowiada za obroty i przyśpieszanie.

A może z rozrządem cos jest nie taaak. ???
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10311
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Mar 2013, 09:24

bral olej, jak to zrobili ze teraz nie bierze to Ci nie powiem. Zauwazylem dzis rano ze nawet po rozgrzaniu nie jest do konca dobrze, duzo mniej szarpie, na jalowym samochod trzesie ale bardzo leciutko, obroty w granicach 900. Jesli chodzi o przyspieszenie to z tym nie ma problemu, jest zrywny.
butsh
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Toyota Corolla E11 6G
Silnik: 1.6 16V VVT-i 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

19 Mar 2013, 09:54

CośTamWiem napisał(a): zapytaj go jeszcze w takim razie co by powiedział na regulacje zaworów i przy okazji powiedz kiedy ostatni raz była robiona

Dzwonilem dzis i niestety luzy zaworow to tez nie są. Moze wlasnie cos z rozrzadem.
butsh
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Toyota Corolla E11 6G
Silnik: 1.6 16V VVT-i 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

19 Mar 2013, 18:44

Szybki gdyby to był wariator miał by problem okresowo z odpaleniem silnika,
Diagnoza " a może coś z rozrządem " jest nie na miejscu.. Rozrząd to skomplikowny układ i to tak samo jak byś powiedział a może coś z silnikiem albo skrzynią biegów, ale przyznam że nie jest to głupi pomysł, może czujnik prędkości wału ?
CośTamWiem
Początkujący
 
Posty: 93
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Zipp Vapor >50
Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012