Toyota Sienna 2011 - najlepszy minivan [recenzja po 2 latach!]

Toyota Sienna 2011 - najlepszy minivan [recenzja po 2 latach!]

04 Cze 2019, 19:54

Witam serdecznie wszystkich,

Dwa lata temu pomogliście mi w wyborze samochodu. Dzisiaj uważam, że był to wybór najlepszy z możliwych i w tym celu chciałbym wam podziękować oraz opisać moje wrażenia.

Zacznijmy od początku - moja lista wymagań kształtowała się tak:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Dostosowany do dużych przebiegów, około 50.000 km rocznie, głównie po autostradach w Niemczech.
2. Duże wnętrze i bardzo pojemny bagażnik dostosowany do przewożenia kilku naprawdę dużych walizek, najlepiej głęboki, by walizki udało się umieścic warstwowo. Dla porównania - bagażnik w posiadanym obecnie Volvo V40 (kombi) oceniam jako mały. W samochodzie oczywiście musi się również zmieścić rodzina + psy (mogą być w specjalnych klatkach kanelówkach, aby były zabezpieczone lepiej w przypadku wypadku - bezpieczeństwo zarówno ludzi jak i zwierząt przede wszystkim - a do tego też trzeba miejsca).
3. Bezpieczeństwo przede wszystkim - obowiązkowo komplet poduszek + kurtyn powietrznych, ESP, komfortowo i stabilnie prowadzące się nawet przy 180 km/h, bez konieczności korekty kierownicą (zero myszkowania po drodze, tendencji do lawirowania po pasie od lewej do prawej).
4. Moc i przyspieszenie nie gorsze niż Volvo V40 1.9 dci z 2003 roku (silnik T3, 116 KM).
5. Benzyna i doskonała współpraca z instalacją gazową. Nie wymagam by instalacja była obecna w chwili zakupu - mogę założyć ją sam. Ale ze względu na liczbę pokonywanych kilometrów, chciałbym by samochód pracował na gazie.
6. Wiek do 4 lat, duża trwałość (ma przetrwać następne 10 lat przy zakładanych obecnych przebiegach 50.000 km rocznie).

Bardzo mile widziane (ale nie konieczne - przeboleję to jakoś :)):
- wolnossąca benzyna (bez turbosprężarki)
- bez koła dwumasowego
- instalacja gazowa z lubrykacją zaworów, butla na gaz w miejscu koła zapasowego
- najlepiej by spalanie na gazie nie przekraczało 8l/100 km
- dodatki: tempomat, reflektory ksenonowe, skórzana tapicerka, podgrzewane siedzenia, elektrycznie regulowane lusterka i szyby we wszystkich drzwiach
- cena do 50.000 zł
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dzięki Waszej pomocy (oraz pomocy ludzi na innych forach), mój wybór padł na następujący model: Toyota Sienna 2011.

Po dwóch latach, moje wrażenia z jazdy tym samochodem przedstawiają się następująco:

1. Kupiony z przebiegiem około 150.000. W ciągu 2 lat zrobiłem kolejne 150.000 km, samochód ma więc przejechane 300.000 km. NIC się nie zepsuło - serwis ogranicza się do materiałów eksploatacyjnych (oleje, płyn hydrauliczny do skrzyni biegów, klocki hamulcowe). Jest więc do samochód niezwykle niezawodny.

2. Jazda wybitnie komfortowa, nie czuć prędkości. Dużo jeżdżę w Niemczech i przy 160 - 180 km/h samochód wręcz "płynie", a przy 180 km/h ma jedynie 3000 obr/min na obrotomierzu! Bardzo cichy samochód, nie słychać silnika podczas jazdy ani na postoju.

3. Niezwykle ekonomiczny samochód jak na minivan. Jeżeli chodzi o zużycie LPG (na benzynie pewnie mniej), to około 12l/100 km na traise przy 90 km/h, około 14l/100 km w mieście oraz na autostradzie przy prędkościach 160-180 km/h!

4. Bardzo dobre przyspieszenie i moc. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w około 6 sekund - silnik V6 3,5l robi swoje (265 KM mocy).

5. Wybitnie dobra zwrotność - łatwo się nim parkuje w mieście i zawraca (wręcz "w miejscu"). Jestem w stanie nim zawrócić (U) na zwykłej drodze jednopasmowej (Volvo V40 lub Citroen C5 potrzebuje co najmniej 2 korekt przy tym!).

6. Bardzo dużo miejsca w środku: 2 rzędy normalnych foteli lotniczych + kanapa z 3 miejscami (łącznie 7 miejsc), a przy tym duży bagażnik (do 4000 litrów). Środkowe fotele można łatwo wyjąć, a tylną kanapę żłożyć do bagażnika - wtedy uzyskuje się ogromną płaską podłogę począwszy od siedzenia kierowcy aż do samego końca samochodu. Muszę dodać, że rozsuwane do tyłu tylne drzwi są po prostu genialne! W samochodzie się siedzi "wysoko" i komfortowo, wsiadanie również jest w związku z tym wygodne.

7. Doskonała współpraca z instalacją gazową Stag 300-6 QMAX. Jest to wolnossąca benzynówka o sekwencyjnym wtrysku (bez nowości w stylu wtrysk bezpośredni lub turbosprężarki), więc i lepiej z gazem współpracuje i nie ma problemów z dodatkowym osprzętem silnika.

8. Tanie części i bardzo szeroki ich wybór w Polsce, np. na Allegro.

Pozdrawiam,
Tomek
Ostatnio edytowany przez mike 04 Cze 2019, 22:32, edytowano w sumie 2 razy
Powód: Temat przeniesiony w odpowiednie miejsce. Zwracaj większą uwagę gdzie zamieszczasz wątki
abuas
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2002
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Toyota Sienna 2011
Silnik: 2GR-FE 3.5 V6 265 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2011

Re: Toyota Sienna 2011 - najlepszy minivan [recenzja po 2 latach!]

04 Cze 2019, 21:20

Sinna Fajne auto... :D
abuas napisał(a):3. Niezwykle ekonomiczny samochód jak na minivan. Jeżeli chodzi o zużycie LPG (na benzynie pewnie mniej), to około 12l/100 km na traise przy 90 km/h, około 14l/100 km w mieście oraz na autostradzie przy prędkościach 160-180 km/h!

Jak kiedyś napisałbym że taki autobus pali tyle lpg to byłbym wyśmiany :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 6315
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Toyota Sienna 2011 - najlepszy minivan [recenzja po 2 latach!]

09 Lis 2019, 13:28

szybki napisał(a):około 12l/100 km na traise przy 90 km/h
Ja myślę że tu przesadziłeś bo wiem z doświadczenia że można się zmieścić w około 10 litrach gazu przy tej prędkości, benzyny pali wtedy około 8 - 8,5 litra. Tu spory wpływ na spalanie ma ilość zatrzymań i ruszeń.
szybki napisał(a):około 14l/100 km w mieście
Tu natomiast przy jeździe tylko wmieście z lekką noga przy przyspieszaniu trzeba liczyć około 16 litrów gazu, jak jeździsz w miarę normalnie przyspieszając.
szybki napisał(a):autostradzie przy prędkościach 160-180 km/h
Tu jest szansa że przy 160km/h zmieścisz się w tych 14 litrach gazu :) Tu już dużą rolę grają opory powietrza przy tak dużym samochodzie.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 3833
Zdjęcia: 35
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa wodorowa ciężarówka Toyoty do przewozu kontenerów Nowa wodorowa ciężarówka Toyoty do przewozu kontenerów
    Toyota rozszerza swój program ciężarówek na ogniwa paliwowe, pokazując nowy model elektrycznego ciągnika siodłowego na wodór do przewożenia kontenerów. Samochód zadebiutował na konferencji ...
    Jak jeździć po nawałnicy? Jak jeździć po nawałnicy?
    W lecie często nawiedzają nas intensywne burze, gwałtowne opady deszczu i nawałnice. Takie warunki atmosferyczne są bardzo niebezpieczne w szczególności dla kierowców. Pod wpływem silnego wiatru łamią się gałęzie, a intensywny ...

  •