Toyota Sienna 2011 - najlepszy minivan [recenzja po 2 latach!]

Toyota Sienna 2011 - najlepszy minivan [recenzja po 2 latach!]

04 Cze 2019, 19:54

Witam serdecznie wszystkich,

Dwa lata temu pomogliście mi w wyborze samochodu. Dzisiaj uważam, że był to wybór najlepszy z możliwych i w tym celu chciałbym wam podziękować oraz opisać moje wrażenia.

Zacznijmy od początku - moja lista wymagań kształtowała się tak:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Dostosowany do dużych przebiegów, około 50.000 km rocznie, głównie po autostradach w Niemczech.
2. Duże wnętrze i bardzo pojemny bagażnik dostosowany do przewożenia kilku naprawdę dużych walizek, najlepiej głęboki, by walizki udało się umieścic warstwowo. Dla porównania - bagażnik w posiadanym obecnie Volvo V40 (kombi) oceniam jako mały. W samochodzie oczywiście musi się również zmieścić rodzina + psy (mogą być w specjalnych klatkach kanelówkach, aby były zabezpieczone lepiej w przypadku wypadku - bezpieczeństwo zarówno ludzi jak i zwierząt przede wszystkim - a do tego też trzeba miejsca).
3. Bezpieczeństwo przede wszystkim - obowiązkowo komplet poduszek + kurtyn powietrznych, ESP, komfortowo i stabilnie prowadzące się nawet przy 180 km/h, bez konieczności korekty kierownicą (zero myszkowania po drodze, tendencji do lawirowania po pasie od lewej do prawej).
4. Moc i przyspieszenie nie gorsze niż Volvo V40 1.9 dci z 2003 roku (silnik T3, 116 KM).
5. Benzyna i doskonała współpraca z instalacją gazową. Nie wymagam by instalacja była obecna w chwili zakupu - mogę założyć ją sam. Ale ze względu na liczbę pokonywanych kilometrów, chciałbym by samochód pracował na gazie.
6. Wiek do 4 lat, duża trwałość (ma przetrwać następne 10 lat przy zakładanych obecnych przebiegach 50.000 km rocznie).

Bardzo mile widziane (ale nie konieczne - przeboleję to jakoś :)):
- wolnossąca benzyna (bez turbosprężarki)
- bez koła dwumasowego
- instalacja gazowa z lubrykacją zaworów, butla na gaz w miejscu koła zapasowego
- najlepiej by spalanie na gazie nie przekraczało 8l/100 km
- dodatki: tempomat, reflektory ksenonowe, skórzana tapicerka, podgrzewane siedzenia, elektrycznie regulowane lusterka i szyby we wszystkich drzwiach
- cena do 50.000 zł
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dzięki Waszej pomocy (oraz pomocy ludzi na innych forach), mój wybór padł na następujący model: Toyota Sienna 2011.

Po dwóch latach, moje wrażenia z jazdy tym samochodem przedstawiają się następująco:

1. Kupiony z przebiegiem około 150.000. W ciągu 2 lat zrobiłem kolejne 150.000 km, samochód ma więc przejechane 300.000 km. NIC się nie zepsuło - serwis ogranicza się do materiałów eksploatacyjnych (oleje, płyn hydrauliczny do skrzyni biegów, klocki hamulcowe). Jest więc do samochód niezwykle niezawodny.

2. Jazda wybitnie komfortowa, nie czuć prędkości. Dużo jeżdżę w Niemczech i przy 160 - 180 km/h samochód wręcz "płynie", a przy 180 km/h ma jedynie 3000 obr/min na obrotomierzu! Bardzo cichy samochód, nie słychać silnika podczas jazdy ani na postoju.

3. Niezwykle ekonomiczny samochód jak na minivan. Jeżeli chodzi o zużycie LPG (na benzynie pewnie mniej), to około 12l/100 km na traise przy 90 km/h, około 14l/100 km w mieście oraz na autostradzie przy prędkościach 160-180 km/h!

4. Bardzo dobre przyspieszenie i moc. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w około 6 sekund - silnik V6 3,5l robi swoje (265 KM mocy).

5. Wybitnie dobra zwrotność - łatwo się nim parkuje w mieście i zawraca (wręcz "w miejscu"). Jestem w stanie nim zawrócić (U) na zwykłej drodze jednopasmowej (Volvo V40 lub Citroen C5 potrzebuje co najmniej 2 korekt przy tym!).

6. Bardzo dużo miejsca w środku: 2 rzędy normalnych foteli lotniczych + kanapa z 3 miejscami (łącznie 7 miejsc), a przy tym duży bagażnik (do 4000 litrów). Środkowe fotele można łatwo wyjąć, a tylną kanapę żłożyć do bagażnika - wtedy uzyskuje się ogromną płaską podłogę począwszy od siedzenia kierowcy aż do samego końca samochodu. Muszę dodać, że rozsuwane do tyłu tylne drzwi są po prostu genialne! W samochodzie się siedzi "wysoko" i komfortowo, wsiadanie również jest w związku z tym wygodne.

7. Doskonała współpraca z instalacją gazową Stag 300-6 QMAX. Jest to wolnossąca benzynówka o sekwencyjnym wtrysku (bez nowości w stylu wtrysk bezpośredni lub turbosprężarki), więc i lepiej z gazem współpracuje i nie ma problemów z dodatkowym osprzętem silnika.

8. Tanie części i bardzo szeroki ich wybór w Polsce, np. na Allegro.

Pozdrawiam,
Tomek
Ostatnio edytowany przez mike 04 Cze 2019, 22:32, edytowano w sumie 2 razy
Powód: Temat przeniesiony w odpowiednie miejsce. Zwracaj większą uwagę gdzie zamieszczasz wątki
abuas
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 12 Cze 2017, 18:59
Prawo jazdy od: 0- 0-2002
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Toyota Sienna 2011
Silnik: 2GR-FE 3.5 V6 265 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2011

Re: Toyota Sienna 2011 - najlepszy minivan [recenzja po 2 latach!]

04 Cze 2019, 21:20

Sinna Fajne auto... :D
abuas napisał(a):3. Niezwykle ekonomiczny samochód jak na minivan. Jeżeli chodzi o zużycie LPG (na benzynie pewnie mniej), to około 12l/100 km na traise przy 90 km/h, około 14l/100 km w mieście oraz na autostradzie przy prędkościach 160-180 km/h!

Jak kiedyś napisałbym że taki autobus pali tyle lpg to byłbym wyśmiany :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 5906
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda na suwak to będzie obowiązek, a nie zalecenie! Jazda na suwak to będzie obowiązek, a nie zalecenie!
    Zauważyłem, że rząd planuje kolejną poprawkę w przepisach regulujących jazdę na suwak. Obecnie widząc taki znak jest to jedynie zalecenie którego powinni trzymać się kierowcy. Ma to się zmienić na obowiązek i wtedy ...
    Roadmap E - samochody elektryczne od Volkswagena Roadmap E - samochody elektryczne od Volkswagena
    "Roadmap E" koncern Volkswagen rozpoczyna największą w światowym przemyśle samochodowym ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Najpóźniej do 2030 roku Volkswagen dokona elektryfikacji całej oferty swoich ...

  •