Toyota Yaris Hybrid czy zwykła benzyna? Kupno nowego auta

01 Paź 2021, 21:03

Kolego mam taki sam dylemat jak Ty . Też robię od 3 do 5 km naraz i potem samochód stoi . Mam Diesla , który normalnie spala na 100 6,5 do 7 litrów , a mnie na takich odcinkach krótkich wychodzi około 15 do 17 litrów bo jest notorycznie nie dogrzany . Byłem na jeździe testowej w salonie Toyoty bo interesuje mnie nowy Yaris lub Yaris cross . Jeździłem Yarisem bo Crosa jeszcze nie mają na stanie . I tutaj pytanie hybryda czy benzyna dopiero daje zagwozdkę . Stary benzyniak zapewne na krótkich dystansach spali więcej od hybrydy ale w Yarisie nie jest to oczywiste . Nowy Yaris spala średnio 4,5 l na 100 km i ma 116 koni , natomiast Yaris nowy benzyniak spala tylko 1 litr do max 1,5 więcej i ma 125 koni . Przyśpieszenie ma lepsze od hybrydy i do tego na skrzyni manualnej cisza , a nie jak na eCVT jednak wyje . Do tego te obydwa samochody dzieli dokładnie w takim samym wyposażeniu 14000 zł dopłaty na rzecz hybrydy minus 1,5 % zniżki na hybrydę , co daje nam przy cenie ( w moim przypadku Yaris Executive za 91900 zł ) 12600 zł więcej za Hybrydę , która to pali na 100 km tylko max 1,5 litra mniej , czyli 9 zł na 100 km oszczędności , co zatem przy około 500 km miesięcznie jakie robie po samym mieście plus raz w roku na lotnisko oddalone o 65 km aby na wczasy polecieć , marny zysk w kwocie 45 zł miesięcznie co daje rocznie 540 zł różnicy . Więc się pytam : jaki sens ma kupowanie hybrydy ? Znowu jak ktoś robi rocznie 60000 km , czyli w trasie ( no bo po mieście trudno o taki przebieg ) , tam dopiero jest porażka hybrydy bo znowu spali więcej od tego samego Yarisa w benzynie . na starcie zamiast 90500 zł wydaje 77900 zł i mam samochód wypasiony po kokardy . Do tego mniej na Autocasco itp itd . Więc zakup hybrydy jest naprawdę godny do rozważenia . Śmiać mi się chce jak w folderach promujących hybrydy pokazuje się jak dziadek jedzie po mieście jak żółw po Hiszpańskich czy Włoskich drogach gdzie cały czas jest ciepło i wykręca nawet 2,9 litra na 100 km . Niech ten sam dziadek wpadnie do Polski jak u mnie na podkarpaciu w zimie przez kilka dni jest nawet minus 36 C to wtedy zobaczymy ile spali i czy w ogóle pojedzie :) pozdrawiam

Temat został wydzielony z innego który dotyczył spalania hybrydy na krótkich dystansach jak-sprawdza-sie-hybryda-na-bardzo-krotkich-dystansach-3-5km-vt126733.htm
Ostatnio edytowany przez ArteK, 01 Paź 2021, 22:12, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Został utworzony osobny temat
peterka1000
Nowicjusz
 
Posty: 13

01 Paź 2021, 21:11

cześć
to żeś teraz dał do myślenia ...
a już szukam hybrydy
mnie też zastanawia spalanie w zimie ... już się napalolem na tą hybrydę ale naprawdę zlaesx zadbany egzemplarz to bardzo trudne ....
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 102
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

01 Paź 2021, 21:16

Tylko weź pod uwagę że jeśli nowoczesna bezynka to też przy krotkich trasach dostanie w tyłek .. wytrysk bezpośredni i nie dla Boże turbina jakaś i noże nie od razu ale po jakimś czasie da o sobie znać ... wiadomo kupujesz nowy to raczej przy tych przebiegach to daleka przyszłość ale jak ja kupuję używkę to tak średnio polecają na krotkie odcinki nowe bezynki gdzie downsaizing i turbo nie za bardzo lubią taka jazdę...
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 102
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

01 Paź 2021, 21:22

No niestety , papier wszystko przyjmie . Promują hybrydy na siłę , że to ekologia , a to akurat guzik prawda . Jako hobbista czasami latam helikopterami elektrycznymi i tam stosuje się dokładnie takie same baterie jak w hybrydowych Toyotach . Miałem kilka kraks to wiem co dzieje się z akumulatorem Litowo -Jonowym jak tylko ulegnie mechanicznemu rozszczelnieniu. Akumulator 7 cm/na 4 cm/ na 4,5 cm pali się takim ogniem , że niczym go nie. ugasisz , musi się dopalić sam , a pali się ogniem z dymem tak toksycznym , że jak byś się nawdychał to koniec . A waży taki w helikopterze 15 deko . W Toyocie kilkadziesiąt kilo jak nie ponad sto . Zobaczymy co stanie się jak na dupę Toyoty najedzie ciężarówka i się akumulator rozszczelni . A przecież za kilkanaście lat mają po drogach jeździć same elektryki i hybrydy . Gdzie tu ekologia ? Taki akumulator wywalony do lasu to bomba ekologiczna . Pomijając że prąd w Polsce do czystego elektryka pochodzi z kopalni czyli węgla . Zadałem pytanie do działu Toyoty w tej sprawie co w razie wypadku ale zero odzewu . Pewno sami nie mają pojęcia co się stanie . Kilka miesięcy temu w USA Tesla po wypadku spaliła się na węgiel . O tym już nikt nie mówi reklamując Hybrydy . Pozdrawiam
peterka1000
Nowicjusz
 
Posty: 13

01 Paź 2021, 21:28

Ten silnik 1,5 125 km nie ma turbo i do tego pracuje w trybie Atkinsona , czyli daje praktycznie najwydajniejszy w historii silnik benzynowy o sprawności nie spotykanej bo rzędu 40 % . Silnik jest wolnossący i ma wtryski z tego co się orientuję podwójne , czyli jeden pośredni i drugi bezpośredni . Bez obciążenia pewno dawkuje ten pośredni a jak dasz w dupę to bezpośredni . Tak czy siak musisz patrzeć na motoryzację z perspektywy tych samych roczników . Bo bezsensem jest porównywać silnik hybrydowy z roku 2020 czyli nowinka wypasiona technologicznie , do benzyniaka z lat 90 czy początki 2000 roku , bo wtedy wiadomo ile benzyna paliła . Ale jak porównujesz jeden do jeden najnowsze silniki to już tak oczywiste nie jest czy hybryda czy benzyna . Nie wiem czy można ale masz test Yariska fajny z silnikiem w benzynce

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

peterka1000
Nowicjusz
 
Posty: 13

01 Paź 2021, 21:36

peterka1000 napisał(a):Znowu jak ktoś robi rocznie 60000 km , czyli w trasie ( no bo po mieście trudno o taki przebieg ) , tam dopiero jest porażka hybrydy bo znowu spali więcej od tego samego Yarisa w benzynie
I tu kolego jesteś w błędzie widać że nie jeździłeś hybryda jeszcze. Moge zapewnić Cię, że biorąc pod uwagę ten całkowity dystans hybryda będzie oszczędniejsza.

peterka1000 napisał(a):Przyśpieszenie ma lepsze od hybrydy i do tego na skrzyni manualnej cisza , a nie jak na eCVT jednak wyje
Ale to nie wyje skrzynia tylko silnik który pracuje przy wyższych obrotach wykorzystując maksymalnie moc i moment obrotowy żeby jak najszybciej przyspieszyć do zadanej prędkości. Jeżdżąc na zielonym polu nie ma takiego efektu wycia.

peterka1000 napisał(a):u mnie na podkarpaciu w zimie przez kilka dni jest nawet minus 36 C to wtedy zobaczymy ile spali i czy w ogóle pojedzie
Spali podobnie do benzyny albo trochę mniej.

Ja widzę że im zimniej tym więcej pali ale i tak mniej niż z silnikiem benzynowym. Przy obecnych temperaturach sprawdzałem średnią spalania Aurisa HSD na takim samym dystansie co Yarisa 1.3 i według komputera w tym drugim przypadku wychodzi prawie 3 litry więcej. Oba samochody użytkowane przez 5 dni na takich samych krótkich dystansach.

peterka1000 napisał(a):Nowy Yaris spala średnio 4,5 l na 100 km i ma 116 koni , natomiast Yaris nowy benzyniak spala tylko 1 litr do max 1,5 więcej i ma 125 koni
To nie są dane z jazdy na dystansach do 5 km :) wersję benzynową na takich odcinkach możesz spokojnie liczyć na jakieś min. 8-9 litrów jako średnia roczną.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5063
Zdjęcia: 11428
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana baterii w elektronicznym kluczyku - Toyota
    Dzisiaj przyszedł czas na wymianę baterii w elektronicznym kluczyku. Przed wyłączeniem zapłonu przyciskiem otrzymałem informację o niskim stanie naładowania baterii w kluczyku i na zegarach wyświetliła się kontrolka w kształcie ...
    Prawidłowe wyposażenie apteczki samochodowej
    Obecnie w aucie musimy mieć apteczkę zgodną z normą DIN 13164 która przewiduje następujące wyposażenie: 1) Plaster 5mx2,5cm 1szt 2) Plaster z opatrunkiem 10x6cm 8szt 3) Nożyczki 1szt 4) Chusta trójkątna 2szt ...

  • 01 Paź 2021, 21:40

    Ale nie nowy silnik yarisa 1,5 125 km . Testowałem i przy prędkości 140 km /h palił mniej od hybrydy 116 konnej w Yarisie , a jak pyrkałem to spalił 4,2 , hybryda wtedy 3,8 , wiec w zimie zakładam max 1,5 litra więcej od hybrydy . A koszt zakupu jak wyżej już napisałem 12600 zł mniej na starcie , nie do odrobienia przy takim przebiegu jak ja robie .
    peterka1000
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    01 Paź 2021, 21:42

    peterka1000 napisał(a):Taki akumulator wywalony do lasu to bomba ekologiczna . Pomijając że prąd w Polsce do czystego elektryka pochodzi z kopalni czyli węgla
    Widać że nie wiesz nawet jak działa hybryda i nie potrafisz odróżnić zwykłej hybrydy od takiej plug-in więc nie wprowadzaj zamieszania w temacie i trzymaj się spalania bo tego temat dotyczy :!:

    Zwykła hybryda nie jest zasilana prądem z kopalni :roll:
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5063
    Zdjęcia: 11428
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    01 Paź 2021, 21:44

    Pomimo tej dyskusj za i przeciw to jednak składnia się do hybrydy mam lekka nogę a i automatem a chęcią zobaczę ja się jeździ w dłuższej perspektywie .... nic innego mi do głowy nie przychodzi ...
    sebsad2705
    Początkujący
     
    Posty: 102
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 16 10 1997
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Toyota Auris
    Silnik: 1.8 Hybrid
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2015

    01 Paź 2021, 21:46

    @peterka1000 piszesz o trasie a temat dotyczy krótkich odcinków. Hybryda Yarisa spaliła mniej na trasie jak sam napisałeś więc poza nią będą tylko większe oszczędności i różnice w spalaniu.

    Trzymaj się tematu :!:
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5063
    Zdjęcia: 11428
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    01 Paź 2021, 21:47

    Nie bądź kolejnym ignorantem na forum tylko czytaj ze zrozumieniem co napisałem, bo widzę że masz z tym problem . Zasilane węglem z kopalni odniosłem do silników elektrycznych samych i to samo się tyczy hybrydy typu plug in bo ona doładowywana tak samo z gniazdka ( czytaj w Polsce z węgla ) Widzę ze masz bardzo okrojona wiedze . Moje posty odnoszę do najnowocześniejszej hybrydy jaka jest Yaris , bo ma nie stary klekot 1,8 jak w Aurisie czyli antyk , tylko zupełnie przeprojektowana jednostkę hybrydowa jak i benzynowa . Wiec porównujac te dwie jednostki jest dokładnie jak napisałem . Czyli różnica na korzyść hybrydy 1,5 litra max . Czyli nie do zwrócenia
    peterka1000
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    01 Paź 2021, 21:54

    peterka1000 napisał(a):Wiec porównujac te dwie jednostki jest dokładnie jak napisałem . Czyli różnica na korzyść hybrydy 1,5 litra max .
    Po twoich opisach widać że podpierasz się wiedzą katalogową a w rzeczywistości wygląda to zupełnie inaczej tym bardziej jak miałbyś takim autem jeździć na takich krótkich odcinkach. Akurat tak się składa że zanam nowe oba napędy Yarisa.
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5063
    Zdjęcia: 11428
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    01 Paź 2021, 21:59

    Zabrakło Ci argumentów to mi dałeś ostrzeżenie , że piszę nie na temat . Widać jakie forum taki moderator . Możesz mnie wywalić w ogóle bo takie fora co piszą nie prawdę pracując dla kogoś mnie nie interesują , wiedzę mam najprawdopodobniej kilkanaście razy większa od Ciebie bo miałem już dokładnie 27 samochodów i przejechałem nimi ponad 1300000 km i praktycznie znam każdej technologii plusy i minusy i nikt mi nie wciśnie kitu . A że dzielę się z dobrej woli z innymi to tylko moja chęć , bo chcę komuś pomóc . Nie muszę w każdym razie . WYPISUJ SOBIE DALEJ JAK HYBRYDA PALI 0,5 LITRA NA 100 A BENZYNIAK 30 . Pozdrawiam
    peterka1000
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    01 Paź 2021, 22:37

    Fakty kolego pisz realne, a nie wyssane z palca. Temat został podzielony bo nie trzymałeś się regulaminu i za to otrzymałeś ostrzeżenie.

    Jesteś taki obeznany w tej technologii i nie potrafisz wybrać między Yarisem HSD i benzynowym?

    U jednego hybryda się sprawdzi, a u innego nie. Na tak krótkich dystansach to co musisz dopłacić do benzyny może się długo zwracać ale jeżdżąc więcej zwróci się szybciej. Jak Ci nie pasują baterie w samochodzie bo
    peterka1000 napisał(a):Miałem kilka kraks to wiem co dzieje się z akumulatorem
    To kupuj benzynę z pancernym brakiem i wstaw klatkę bezpieczeństwa do środka bo może się przydać.

    Ja nie podważam tego iloma samochodami przejechałeś i ile zrobiłeś km to akurat może nie mieć tu większego znaczenia bo wiedza na temat samochodów nie zawsze idzie w parze z ilością przejechanych km :wink:

    peterka1000 napisał(a):dzielę się z dobrej woli z innymi to tylko moja chęć , bo chcę komuś pomóc
    Przecież to Ty zapytałeś o porównanie tych dwóch napędów.
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5063
    Zdjęcia: 11428
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    02 Paź 2021, 06:22

    peterka1000 napisał(a):Więc się pytam : jaki sens ma kupowanie hybrydy ?

    Na 100% nie jest to spalanie pb na 1szym miejscu.
    Powtorze Ci to co pisałem tu kilka razy.

    Hybryda to bezawaryjność w kazdych warunkach, kultura jazdy (doznań), płynność jazdy a na końcu możliwość oszczędzania paliwa.

    Tak więc żeby Ci bardziej zobrazować kiedy Twój diselek powie papa i pociągnie Cię za kieszeń hybryda powie dziendoberek, kiedy kle kle silnika oraz zapach szamba z rury zdenerwuje Twój słuch oraz nos wtedy hybryda mówi dziendoberek.

    Do tego nie wiem czemu ludzie nie mający zielonego pojęcia o hybrydach rozkminiają w nich każdą śrubkę pod każdym względem gdzie przy dieslu szczególnie nowoczesnym jest tego x1000.

    Umowmy się tak.

    Zanim znowu przejdziesz do jakże filozoficznych teorii hybrydowych idź na postój taxi, podejdź do priusa najlepiej mającego z 500k.km.nalotu na lpg, przejedź się i potem zadaj pytanie kierowcy czy przesiadlby się na dieselka.

    Takie 20zł wydane na kurs taxą w hybrydzie może dużo Ci zaoszczędzić czasu przy klawiaturze (nie myl z oszczędnością paliwa chociaż na 100% prądu).

    Zapomniaem że trzeba dodać kwestię czy danej osobie (kierowcy) odpowiada odczucie jazdy ecvt lub podobnymi wynalazkami typu cvt.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8202
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe