Toyota zwiększa zaangażowanie w elektromobilność w Chinach

Toyota zwiększa zaangażowanie w elektromobilność w Chinach

25 Kwi 2018, 10:28

Japoński koncern zamierza oprzeć kampanię elektryfikacji swojej gamy modelowej w Chinach na lokalnej produkcji najważniejszych technologii do zelektryfikowanych samochodów, w tym silników elektrycznych i komponentów do nich, baterii trakcyjnych czy przetwornic. Równolegle z wprowadzaniem na chiński rynek nowych modeli elektrycznych, hybrydowych i hybryd plug-in, Toyota rozważa możliwości zastosowania w tym kraju technologii wodorowych ogniw paliwowych. W ubiegłym roku firma rozpoczęła trzyletni program testowania opłacalności sprzedaży w Chinach sedana Mirai oraz wodorowych pojazdów użytkowych, w tym autobusów miejskich. W Japonii Toyota sprzedała do tej pory 2100 egzemplarzy modelu Mirai, zaś w systemie komunikacji miejskiej w Tokio pracuje kilkadziesiąt wodorowych autobusów Toyoty – do 2020 roku będzie ich co najmniej 100.
Image Toyota systematycznie zwiększa swoje możliwości produkcji zelektryfikowanych samochodów w Chinach już od kilku lat. W 2015 roku została uruchomiona produkcja przekładni do napędu hybrydowego w fabryce Toyota Motor (Changshu) Auto Parts. Przygotowując się na rosnące zapotrzebowanie na zelektryfikowane samochody, Toyota zamierza zwiększyć możliwości produkcyjne zakładów Sinogy Toyota Automotive Energy System i Corun PEVE Automotive Battery, które zajmują się wytwarzaniem baterii niklowo-wodorkowych. W 2020 roku będą one rocznie produkowały 220 000 akumulatorów trakcyjnych.

Aby przyspieszyć elektryfikację swojej gamy modelowej w Chinach, Toyota wzmacnia także swoje ośrodki badań i rozwoju w tym kraju. W 2020 roku koncern otworzy nowe centrum testowania baterii w firmie Toyota Motor Engineering & Manufacturing (China), która zajmuje się oceną baterii do zelektryfikowanych pojazdów. Toyota wzmacnia także swoje chińskie zakłady produkcyjne pod kątem przyszłej premiery pierwszego samochodu elektrycznego.

W 2017 roku sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Toyoty w Państwie Środka wyniosła 140 000 egzemplarzy, zaś ich łączna sprzedaż w tym kraju zamknęła się liczbą 350 000 aut. Tym samym chiński rynek odpowiada za 9 procent rocznej sprzedaży zelektryfikowanych aut Toyoty na całym świecie – w 2017 roku firma dostarczyła swoim klientom 1,52 miliona egzemplarzy.

źródło: Toyota
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2767
Zdjęcia: 9827
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy na świecie elektryczno-hydrauliczny system wspomagania Pierwszy na świecie elektryczno-hydrauliczny system wspomagania
    Pierwszy na świecie seryjny elektryczno-hydrauliczny system wspomagania układu kierowniczego – Toyota MR2 – wrzesień 1989. Electro Hydraulic Power Steering (EHPS) to dzieło inżynierów koncernu Toyota. Przez ...
    Audi e-tron GT concept - napęd, wydajność i zasięg Audi e-tron GT concept - napęd, wydajność i zasięg
    434 kilowaty (590 KM) mocy systemowej – to imponujący jak na w pełni elektryczne auto wynik. Do przedniej i do tylnej osi dopasowano dwa osobne silniki elektryczne. Oba to pracujące non-stop silniki synchroniczne. Moment ...

  •