Trzeci samochod do 30tys.

Trzeci samochod do 30tys.

13 Maj 2018, 19:26

Dzien dobry. Planuje kupic swoj trzeci samochod. Pierwszy byl mondeo mk3 125km, teraz jezdze golfem 4 ktory ma 75km. Spadek mocy po mondeo odczulem wyraznie. Ale do rzeczy. Z racji tego ze w przyszlym roku sie hajtam I moje zycie sie zmieni w raz miejscem zamieszkania to prosze was o pomoc w zmianie auta. Siedze w necie I czytam o roznych modelach dosc dlugo I jakos mam metlik przez to.
A zatem, codziennie do pracy bede mial 45km w jedna strone. To wychodzi 90km na dzien. Bede zakladal rodzine lecz nie potrzebuje jakiegos vana (jedno dziecko starczy a jak wyjdzie to czas pokaze:)), mysle ze dziecko to rowniez usadze do 5d hatchbacka. Nie potrzebuje tez demona predkosci lecz by nie byl mulem drogowym. Jezdze spokojnie, bez szalenstw. Droga do pracy w obie strony 90km, raz w tygodniu wypad do rodzicow w obie strony 80km, do tego zakupy, dwa razy w roku wyjazd na wakacje. Droga do pracy to 30km jazdy autostrada. Tutaj mam kilka pytan. Co byscie mi doradzili. Kupic diesla czy lepiej benzyna + lpg. Myslalem nad megane 3 1.6 110km benzyna I zalozyc lpg. Jesli chodzi diesla to myslalem nad megane 3 1.5 110km (moze byc kombi). Jesli chodzi o benzyne to myslalem tez nad leonem 2 1.6 I zalozyc mu lpg. Lub leon 2 1.9 tdi 105km. Nigdy nie mialem diesla I troche boje sie o wydadki zwiazane z naprawami. W oko wpadla mi tez astra J lecz chyba mam za malu budzet na cos sensownego. Jestem otwarty na inne propozycje samochodow. Pozdrawiam.
Michas90
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 13 Maj 2018, 18:45
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Golf 4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Trzeci samochod do 30tys.

13 Maj 2018, 20:03

Michas90 napisał(a): Kupic diesla czy lepiej benzyna + lpg.


Ja bym wziął pb+lpg ale przy takich przebiegach kupno diesla jest również ok - licz się jednak z wydatkami na wymianę osprzętu. Biorąc pod uwagę spalanie i koszty serwisu benzyniak wyjdzie po prostu taniej.

Co do typów
Megane jest spoko, silnik 1.6 ok. Szedłbym jednak w 1.4tce, w miarę prosty i trwały silnik z turbo, masz wyższy moment niż w 1.6 i to w użytkowym zakresie obrotów.
Zerknij też na Lagunę 3, tam akurat 2.0T będzie najlepszym wyborem pod lpg.

Leon 2, w sumie spoko ale nuda. Jak zauważyłeś w miarę bezproblemowy silnik to 1.6 a jedzie to słabo (na co dzień będzie sporo wolniejszy od takiego megane 3 1.6 ze względu na inną charakterystykę mocy/momentu). Ogólnie to mało awaryjnie ale nudno
1.9/105 jeśli liczysz się z kosztami to ok, silnik na pd więc trochę jak traktor

Astra J, kasy powinno wystarczyć na 1.6/115. Problem w tym, że astra J względem H dość mocno przytyła i najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest 1.4T a tutaj naprawdę ładny egzemplarz będzie kosztował te 35k.

Zerknij na fiata bravo 1.4T - fajna wersja 150km z przyciskiem "sport" - jest też bliźniacza technicznie lancia delta
Fajny kompakt, ale nie hatchback to volvo S40/V50, technicznie focus więc części nie są przesadnie drogie. Pod lpg najlepiej 2.4/2.5T. Mniejsze silniki to konstrukcja forda - ceramiczne gniazda zaworowe i mechaniczna regulacja luzów - da się jeździć na lpg ale serwis instalacji musi być dopilnowany (no i oczywiście focus 2 jako tańsza opcja)
Civic 8 jak najbardziej spoko opcja, Lancer podobnie
Niby segment D, ale wymiarami bardziej zbliżona do kompaktu - AR 159. Diesle spoko, jedne z najlepszych na rynku, budżet pozwoli na piękną sztukę. Benzyniaki średnie oprócz 1.8/140 - rzadki ale prosty i bezawaryjny (ten sam silnik co np w vectrze c, technicznie te auta również są prawie identyczne), na minus średnie osiągi.
Wydaje mi się, że w miarę najtańszymi w eksploatacji i w miarę ok współpracującymi z lpg będą i30/ceed. Proste konstrukcje, nie powinno być problemów z kupnem czegoś od pierwszego, krajowego właściciela.
Alternatywą dla Astry J jest chevrolet cruze. Technicznie to samo, gorzej wykonane wnętrze - musiałbyś wsiąść i sprawdzić Czy Ci pasuje

A tak podsumowując:
Jeśli benzyniak to wybierałbym pomiędzy Astrą 1.4T, Megane 1.4tce i S40 2.4, Bravo 1.4T, ew większa laguna
Jeśli diesel to 159 lub Laguna
Insignia ST, 2.0DTH/170, '17
Focus 2, 1.6tdci/90, '10
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3213
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Focus 2, Insignia ST
Silnik: 1.6tdci, 2.0dth
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Trzeci samochod do 30tys.

13 Maj 2018, 20:41

Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz Invi. Z jednej strony denerwowal mnie bedzie zasieg lpg w porownaniu do diesla ale mysle, ze lpg bedzie dobra opcja, a instalacja gazowa szybko mi sie zwroci.
Megane 1.4tce ma 130km, tak sie zastanawiam, jaka zywotnosc moze miec tego typu silnik. Jednak szukam auta na te minimum 5 lat. Dlatego tez wolalbym zainwestowac w 1.6 (chyba ze sie myle) bo ma tez hydrauliczne szklanki (jakos tak. Chodzi mi o luzy)
Honda "ufo" jest spoko. Bardzo mi sie podoba. Patrzylem na oferty I wydaje mi sie ze "ufo" o tym silniku jest mala ilosc. Oczywiscie tylko ten silnik (1.8 140km) wchodzi w gre. Zerkne jeszcze na tego fiata co mi podpowiedziales. Zastanawia mnie lecz jedna rzecz. Lpg I silniki turbo hmmm dobrze to wspolgra ?
I30 I ceed jakos mnie specjalnie nie interesowaly.
Michas90
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 13 Maj 2018, 18:45
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Golf 4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Trzeci samochod do 30tys.

13 Maj 2018, 21:05

Michas90 napisał(a):Zastanawia mnie lecz jedna rzecz. Lpg I silniki turbo hmmm dobrze to wspolgra ?


Jakaś głupota.

Michas90 napisał(a):Megane 1.4tce ma 130km, tak sie zastanawiam, jaka zywotnosc moze miec tego typu silnik. Jednak szukam auta na te minimum 5 lat.


To auto jest na rynku już 10 lat, są egzemplarze, które zrobiły już te 300kkm i jakoś jeżdżą.
BTW 130ps z 1.4 to nie jest jakiś ekstremalny wynik. Już w latach 90-tych były silniki turbo z lepszym przelicznikiem.
Insignia ST, 2.0DTH/170, '17
Focus 2, 1.6tdci/90, '10
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3213
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Focus 2, Insignia ST
Silnik: 1.6tdci, 2.0dth
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Hilux Rugged X, Rogue i Rugged Toyota Hilux Rugged X, Rogue i Rugged
    Przez 50 lat osiem generacji Toyoty Hilux budowało reputację tej niezniszczalnej terenówki. Teraz za jej modyfikację zabrała się Toyota Australia, oferując specjalne wersje Rugged X, Rogue i Rugged. Hilux najnowszej ...
    Toyota Prius Plug-in Hybrid kontra Chevrolet Volt Toyota Prius Plug-in Hybrid kontra Chevrolet Volt
    Amerykańskie media motoryzacyjne pilnie śledziły pod koniec roku walkę o pierwsze miejsce w segmencie hybryd plug-in. Od 2010 roku najpopularniejszą hybrydą ładowaną z gniazdka w USA był Chevrolet Volt, ale to się zmieniło ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Jazda samochodem z talerzem Stewarda z piłką tenisową
      Seat Toledo Concept 2012
      Toyota Auris - wnętrze z nawigacją
      Expo Silesia