Tuning A4 B6 1.8 Turbo -- od czego zacząć?

10 Lip 2019, 23:07

Witam. Mam A4 B6 w kombi 1.8 Quattro i chcialbym z tego zrobic 300KM. Co zrobic krok po kroku :?:
wojtas1234
Nowicjusz
 
Posty: 23

11 Lip 2019, 07:39

Jeśli chcesz zacząć się bawić pierwsze to przegląd całego zawieszenia i ewentualna wymiana wszystkich elementów które mają jakiekolwiek oznaki zużycia( na początek). Ale raczej nie na tanie zamienniki. Części proponował bym z wyższej półki. Kolejno krok to wydajniejsze hamulce. Seryjne raczej na pewno nie podołają tej mocy. To tak na początek jeśli nie przerażą cię koszty wstępne i czas jaki trzeba będzie poświęcić będziesz mógł zacząć myśleć o modyfikacjach mechanicznych. Swoją droga słyszałem o gotowych pakietach części do tego silnika. Tematu nie zgłębiałem gdyż jeżdżę czymś innym. Dowiedz się na wstępie ile co kosztuje (części, robocizna, strojenie, wzmocnienie napędu w tym sprzęgła) zrób kosztorys na kartce i dodaj 50% do kwoty. W autach używanych zawsze coś wyjdzie po drodze.
adamzych
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Radom
Prawo jazdy: 1- 0- 0
Przebieg/rok: 16tys. km

11 Lip 2019, 14:30

To ma być autko na track day od czasu do czasu wiec zawieszenie opony i hamulce będą dopasowane do mocy. Bardziej interesuje mnie jak podejść do tuningu silnika i skrzyni żeby nie tracić kasy z powodu błędów nowicjusza.
wojtas1234
Nowicjusz
 
Posty: 23

11 Lip 2019, 19:12

na silniku 1.8 celujesz w ponad 300-? odważnie.W moim aucie przy 2.0 20VT ciężko na "serii" osiągnąć taką moc. Skrzynia,półośki,sprzęgło tłoki,wydech i cała masa innych gratów do wymiany.
fiatcoupepolska. pl
fiatcoupe
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 185
Miejscowość: Brydzia
Auto: Fiat Coupe 2.0 20VT
Silnik: 2.0.20VT-220 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 1997

16 Sie 2019, 10:05

fiatcoupe napisał(a):na silniku 1.8 celujesz w ponad 300-? odważnie.W moim aucie przy 2.0 20VT ciężko na "serii" osiągnąć taką moc. Skrzynia,półośki,sprzęgło tłoki,wydech i cała masa innych gratów do wymiany.


Akurat z 1.8t 300 hp to nie są jakieś wielkie wartości. Skrzynia, półośki, tłoki nawet nie pierdną przy tych mocach. Sprzęgło cały zestaw awx musi być, wydech oczywiście przelot, 2.5 cala minimum. Przy przekraczaniu 400nm kuta korba koniecznie. Jak autor będzie chciał to mogę rozpisać cały zestaw na 300 hp bo na tuningu 1.8t zęby zjadłem :D
Ale trzeba się przygotować na 20tys żeby to zrobić na dobrze.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Sie 2019, 11:11

duzy90 napisał(a):Jak autor będzie chciał to mogę rozpisać cały zestaw na 300 hp bo na tuningu 1.8t zęby zjadłem

Dawaj... dla potomnych będzie. Do tego może realny opis zmieni światopogląd miłośników "taniego" tuningu :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie wchodź na czerwonym świetle!
    Pośpiech, nieuwaga, nieprawidłowa ocena odległości od nadjeżdżającego pojazdu czy zwykła brawura – to wszystko mogą być powody wejścia pieszego na jezdnię przy czerwonym świetle. W takich okolicznościach w zeszłym roku ...
    Obrońca wolnossącej V-ósemki
    Coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin sprawiają, że silniki V8 stopniowo znikają ze świata motoryzacji. A te w tradycyjnym, wolnossącym wydaniu można śmiało nazwać wymierającym gatunkiem. Jest jednak marka, w której ...

17 Sie 2019, 13:42

szybki napisał(a):Dawaj

Do b6 1.8t:
Turbo k04-064 - 4000 zl nowe
Adapter pod turbo do 1.8t - 700 zl
Dolot 3 cale z przeplywka z s3 - 1000 zl
Pompa paliwa bosch 040/044 - 500 zl
Wydech moze byc caly 2.5 cala na dwoch przelotach srodkowych i dwoch koncowych - 3000 zl
Wtryski 525 cc - 800 zl
Fmic 550x230x65 - 1500 zl
Sprzeglo z dwumasem awx i do obicia kevlarem - 2000 zl
Dp pod k04-064 mozna kupic od baq garage - 500 zl
Heble optymalnie 345/300 z s4 - 3000 zl
Plus program, tylko tuner musi byc ogarniety, bo odkrecenie turbo na maksa z dolu spowoduje ze korby poleca. Optymalnie, bezpiecznie i trwale ponad 300 hp i 400 nm do osiagniecia na tym setupie. Przy kutej korbie realnie 320 hp i 450 nm.
Tak wiec bez programu i robocizny mamy 17 tys zl. Dolozy sie do tego program, montaz wszystkiego, wymiane np swiec, dv, n75 i mamy 20tys. Tyle w temacie "taniosci" tuningu 1.8t:-) trwalosc bedzie super, ale tanio nie bedzie
Kolega skladal ostatnio setup na hybrydzie k04-064 i kutej korbie. Wynik 350 hp i 500 nm. Cena - 30 tys zl.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009