Turbina nie załącza się. Astra G 1.7 DTI (isuzu) 2003 rok

Turbina nie załącza się. Astra G 1.7 DTI (isuzu) 2003 rok

11 Wrz 2019, 14:37

Witam,
Mam pewien problem z moją asterką, mianowicie turbo nie załącza się, tak jakby sterowanie nią w ogóle nie działało. Sprawdziłem, czy zawór (sztanga turbiny) rusza się, widoczne od spodu. Niestety, nic a nic bez względu na moment obrotowy silnika, natomiast śrubokrętem da się bez problemu poruszyć.

Zrobiłem diagnostykę interfejsem "op-com" i wywala ciągle błąd P0400 o komunikacie "Za wysokie napięcie EGR"

Rozwiązując samemu problemy, udało mi się wykonać takie rzeczy, jak:

1. Sprawdziłem przewody podciśnienia oraz szczelność przewodów i układu dolotowego
2. Wyczyściłem EGR oraz dolot powietrza z wyjątkiem kolektora dolotowego, zawór rusza się gdy mocniej popchnę go śrubokrętem.
3. Turbinę sprawdziłem (wirnik kręci się i nie ma niepokojących luzów/nie pluje olejem)
4. Wymieniłem elektrozawór turbiny (znajduje się zaraz obok EGR i jest przykręcony do kolektora dolotowego)
5. Świeżo po wymianie oleju oraz wszystkich filtrów

Autko w miarę swoich możliwości wkręca się do 100 km/h, powyżej już ma problemy, a potem staje na 120 km/h max, szybciej pojedzie już tylko z górki...
Silnik pracuje równo, nie ma problemów z odpalaniem i innych niepokojących objawów.

Wcześniej tym autem jeździł dziadek i zapewne nie jeździł szybciej niż max setką. Dlatego, aby go troche przedmuchać, dostał po d... na trasie, na jałowym do odcinki...

EGR był zaślepiany i też nie był. Eksperymentując, czy zaślepię, czy nie, żadnej różnicy nie zauważyłem.

Czy ktoś miałby jakiś pomysł, co jeszcze sprawdzić? nie mam vakuometra, więc nie sprawdzę jakie dokładnie jest ciśnienie w układzie, oraz, czy w ogóle przewody ciśnienie trzymają.

Dziękuję za pomoc, co jeszcze mogę sam sprawdzić :)
DirkOne
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 11 Wrz 2019, 14:16
  • Re: Turbina nie załącza się. Astra G 1.7 DTI (isuzu) 2003 rok

    11 Wrz 2019, 22:31

    a w ogóle jak sprawdziłeś że turbo nie pracuje? chodzi Ci poprostu o to że wolno się rozpędza?
    Zachęcam do wzięcia udziały w ankiecie na wybór koloru na E36 Cabrio
    kolor-na-bmw-e36-cabrio-vt117044.htm
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 9189
    Zdjęcia: 15
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
    Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7

    Re: Turbina nie załącza się. Astra G 1.7 DTI (isuzu) 2003 rok

    12 Wrz 2019, 10:27

    Zawór upustowy westgate w ogóle nie pracuje, nie pracuje. Odłączenie przewodów podciśnienia powoduje takie samo zachowywanie się samochodu nawet z wpiętymi przewodami podciśnieniowymi.
    DirkOne
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Rejestracja: 11 Wrz 2019, 14:16
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Eurocargo ML180E25: pojemny i ładowny Eurocargo ML180E25: pojemny i ładowny
    Od ubiegłorocznego faceliftingu Iveco Eurocargo nabrało przyjaznego, uśmiechniętego wyglądu. Czy ten uśmiech odzwierciedla również wewnętrzne zalety tego samochodu, mogliśmy sprawdzić, jeżdżąc 18-tonowym modelem Eurocargo ...
    Wpływ opon ciężarowych na bezpieczeństwo i biznes Wpływ opon ciężarowych na bezpieczeństwo i biznes
    Wielkość taboru samochodowego wykorzystywanego w transporcie drogowym szacowana jest na ponad 600 tys. pojazdów. Dla każdego z nich jedynym punktem styku z drogą są opony, które odpowiadają za przenoszenie napędu ...

  •  
    • Warto przeczytać