Turbo Diesel do 10 000 zł

Turbo Diesel do 10 000 zł

22 Sty 2010, 11:06

Witam.

Jeżdżę (drugi rok) BMW e34 (525i) 1995r. w automacie (kombi) i niestety tylko w benzynie. Spalanie rzędu 15-16 litrów po mieście to codzienność (ok. 20 litrów przy krótkich przebiegach). Jeździłbym dalej, ale życie mi się skomplikowało i potrzebuję czegoś tańszego w eksploatacji (części, spalanie, OC itd). Auto to jest dla mnie idealne pod każdym względem (wielkie, komfortowe, pojemne, bardzo dobre osiągi) .. no ale. (80 zł/100 km) to nie jest rewelacyjny wynik. Myślałem o montażu sekwencji, ale każdego roku od marca do października mieszkam w Norwegii, a tam gaz jest słabo rozpowszechniony na stacjach i za dużo problemów byłoby z tankowaniem i przemieszczaniem się.

W swojej karierze motoryzacyjnego posiadałem już :

BMW e30, e32, 2 x e36, e34.
Omega A

Jako, że kwota na auto jest dosyć mała to i zapewne auto z turbo dieslem będzie małe.

Przeanalizowałem już wszystkie modele i mam jeden wielki mętlik w głowie. Zaznaczę, że kwestia utrzymania (części) nie gra roli, jeśli auto ma być dobre to z musu niech będą części porównywalne cenowo z BMW, bo co mi po tanich częściach np. w golfie 3 jak rdzewieje i to co na droższe części pójdzie w blacharkę i lakier (na jedno wychodzi)

Wg mnie odpadają na starcie :

- BMW (TDS) - bardzo zła opinia na ich temat. e34 fajne są zaś e36 już miałem, ciężko znaleźć zadbane. Spalanie jak na TDS bardzo wysokie.
- VW Golf 3 - rdza ? brak ocynku. W dodatku ciężko znaleźć coś zadbanego i nie zatyranego.
- Mercedesy - droga eksploatacja (?) też ciężko znaleźć coś zadbanego w tych pieniądzach
- Francuzy eksploatacja i ogólne opinie są kiepskie
- Fiaty - chyba z opinii publicznej - kicha
- Alfa Romeo ? fajne, ładne, stoją więcej niż jeżdżą (?)
- Volvo ? chyba droga eksploatacja (?)
- Saab - bardzo fajne, praktycznie bez awaryjne - ceny części zdaje się przyprawiają o zawrót głowy

Auta, które biorę pod uwagę :

- Nissan Primera
- Audi 80 - ocynk, moc 90km nie za mało do takiej budy ? części chyba porównywalne z VW
- Carisma ?
- Rover 200, ocynk, części dostępne i porównywalne z BMW. Zdaje się mały bagażnik jeśli chodzi o wyjazdy do Norwegii.


Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.

Pozdrawiam zmotoryzowanych
STi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Rejestracja: 22 Sty 2010, 09:05
Miejscowość: Toruń

Re: Turbo Diesel do 10 000 zł

22 Sty 2010, 11:11

Golf III rdzewiej,jeszcze nigdy pognitego Golfa nie widziałem :roll:
z mojej strony Opel Omega B
[link wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 34281
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna

Re: Turbo Diesel do 10 000 zł

22 Sty 2010, 11:14

STi napisał(a):- Nissan Primera


mam kogoś kto ma nissana primerę do sprzedania w Poznaniu do obejrzenia - rok 1997 w Dieslu 2.0 silnik :wink:
kala2505
Nowicjusz
 
Posty: 35
Rejestracja: 19 Sty 2010, 13:01
Miejscowość: Wlkp

Re: Turbo Diesel do 10 000 zł

22 Sty 2010, 11:27

jak byś uzbierał jeszcze troche to Audi A4 byś mógł sobie sprawic
rafal_n
 

Re: Turbo Diesel do 10 000 zł

22 Sty 2010, 11:35

barol91 napisał(a):Golf III rdzewiej,jeszcze nigdy pognitego Golfa nie widziałem :roll:


a progi, nadkola, podłoga wokół dziur odpływowych (technicznych) ? niusy prosto z forum golfa3

barol91 napisał(a):z mojej strony Opel Omega B


tak jak pisałem powyżej Omegi z TD odpadają, muszę mieć w miare nie zawodne auto na takie kilometry.

W norwegii dziennie ponad 100 km będe robił.

rafal_n napisał(a):jak byś uzbierał jeszcze troche to Audi A4 byś mógł sobie sprawic


Chciałbym, ale nie dam rady to max możliwości.
STi
Nowicjusz
 
Posty: 21
Rejestracja: 22 Sty 2010, 09:05
Miejscowość: Toruń

Re: Turbo Diesel do 10 000 zł

22 Sty 2010, 11:40

Szukaj golfa III TDI w kombi bedziesz miał duży bagażnik.
Przykład: [link wygasł]
daniel_
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 96
Rejestracja: 04 Sty 2010, 21:29
Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bolid R.S.17 Renault Sport Formula One Team Bolid R.S.17 Renault Sport Formula One Team
    Zespół Renault Sport Formula One zaprosił do Londynu przedstawicieli międzynarodowych mediów i swoich partnerów na premierę bolidu R.S.17, w którym kierowcy zespołu będą ścigać się w nadchodzącym ...
    Czy luksusowe SUV-y mogą być ekologiczne? Czy luksusowe SUV-y mogą być ekologiczne?
    Jeszcze dekadę temu aspekt ekologii w segmencie samochodów klasy premium nie był brany przez producentów pod uwagę tak mocno, jak w chwili obecnej. Co więcej, samochody luksusowe produkowane dzisiaj mogą poszczycić ...

  • Re: Turbo Diesel do 10 000 zł

    22 Sty 2010, 11:47

    A może Passat B4 sedan albo kombi,sedan jak i kombi mają obszerne bagażniki,do 10tys spokojnie znajdziesz Paska B4 z koncówki produkcji a więc 1996 i nawet z silnikiem 1.9TDI 110KM
    przykladowo taki [link wygasł]
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 34281
    Zdjęcia: 8
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Opel Corsa B
    Silnik: 1.4 60km
    Paliwo: Benzyna

    Re: Turbo Diesel do 10 000 zł

    24 Sty 2010, 21:54

    Sekwencja........ Nie zmieniaj czegos co ci sluzy, na cos co byc moze bedzie sluzyc. Wsadz 120 lub 160 l lpg, na 600 km ci taki wystarczy, wiec nie bedziesz tak czesto jezdzil na benzynie i cie wyjdzie i tak mniej niz kupno innego auta, wymiana rzeczy co trzeba od razu wymienic itp itd twoje bmw spali 16 l gazu a omega diesel 10 l ropy.........
    brianboitaro
    Nowicjusz
     
    Posty: 25
    Rejestracja: 03 Gru 2009, 18:58
    Miejscowość: Oświecim

    Re: Turbo Diesel do 10 000 zł

    24 Sty 2010, 21:59

    Z cyklu golf nie rdzewieje :D https://www.forumsamochodowe.pl/golf-iii ... t23949.htm Golf mojego taty :D
    JEST:
    - Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
    - Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
    - Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
    - ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
    Luke16
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 835
    Rejestracja: 06 Kwi 2008, 09:49
    Miejscowość: KNZ
    Prawo jazdy od: 12 03 2008
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
    Silnik: 1.6/1.2/1.9
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    Re: Turbo Diesel do 10 000 zł

    25 Sty 2010, 08:48

    Sekwencja........ Nie zmieniaj czegos co ci sluzy, na cos co byc moze bedzie sluzyc. Wsadz 120 lub 160 l lpg, na 600 km ci taki wystarczy, wiec nie bedziesz tak czesto jezdzil na benzynie i cie wyjdzie i tak mniej niz kupno innego auta, wymiana rzeczy co trzeba od razu wymienic itp itd twoje bmw spali 16 l gazu a omega diesel 10 l ropy.........


    Sekwencja odpada z kilku powodów a mianowicie :

    1) W Norwegii ciężko dorwać nawet gazownika w razie jakichkolwiek problemów
    2) W wielu sprawach nie panuje nad sobą, mając te 200 km pod nogą, nie potrafię się ograniczyć (więc 16L gazu to na pewno byłoby mało)
    3) Mając tak dużą wanne w bagażniku, zostaje mało do załadunku ew. przewożenia większych rzeczy, które musiałyby zająć całą pojemność bagażnika wraz z tylną kanapą.
    4) TDi to będzie tylko jedna jednostka do ew. eksplotacji, problemów, napraw. W benzynie z gazem do napraw są już właściwie 2 jednostki.
    5) Odpalanie takiego potworka na benzynie to kolejny koszt, który trzeba dodać do gazu.
    6) Jak nie sekwencja to zostaje benzyna, która przy spokojnej jeździe spali 15 litrów (65 zł) a przy bardzo dynamicznej nawet 25 litrów (100 zł) a TDi przy spokojnej jeździe spali 5 litrów (20 zł) a przy bardzo dynamicznej 8 litrów (30 zł) :mrgreen:
    STi
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Rejestracja: 22 Sty 2010, 09:05
    Miejscowość: Toruń

    Re: Turbo Diesel do 10 000 zł

    25 Sty 2010, 09:16

    zdajesz sobię sprawę że takie stare audi 80,golf3 w dieslach beda miały bardzo duży przebieg,nie myśl nawet że znajdziesz te auta z przebiegiem 250-350tys.czysta kalkujacja dla diesla myślac pozytywnie :) 30tys km rocznie x 15 lat = 450tys a kiedys wcale mniej sie nie jezdzilo a jeszcze wiecej wiec ja bym obstawiał ponad pół bańki a taki przebieg wiąże się z kosztami i pewnie jakimś remoncikiem,fakt tdi sa dobre ale nie aż tak żeby nic przy nich nie robić,chyba że ktoś miał od nowośći i dbał,ale kupisz taki?ja się boję kupować passata w dieslu b5 z 2000r bo wiem że bedzie miał ponad 250tys.
    barol uwierz że trójki rdzewieją strasznie :) to jedyne golfy niedopracowane i słabo zabiezpieczone.
    a nie lepiej poszukać młodszej małej benzynki?i lpg (chociaż wiem że nie chcesz)
    Wiadomo że vw\audi uważane są za cud motoryzacji i każdy je kupuję na robienie km,jest to wół roboczy,takie fiaty już moim zddaniem nie za bardzo.Kupuję go zwykly przecietny człowiek bo jest tani żeby oszczdzić parę groszy na paliwie i nie jezdzi zawsze tak dużo (moje zdanie).takie bravo z rewelacuyjnym silnikem jtd kupisz dużo młodszego i fajnym wyposażeniem.myślałem bym też nad jakism seatem,fordem i skoda.
    rustin
    Aktywny
     
    Posty: 413
    Rejestracja: 06 Kwi 2009, 19:17
    Auto: Mondeo MK3

    Re: Turbo Diesel do 10 000 zł

    25 Sty 2010, 10:04

    Moim zdaniem nie można przywiązywać się do przedmiotów. Mogę równie dobrze to powiedzieć o silnikach R6, które mają bardzo wąskie kanały wodne między cylindrami co prowadzi do możliwie nagłego pęknięcia głowicy. Posiadałem w 2007r. BMW e36 (325i) użytkowałem 5 miesięcy, wszystko super, zimny silnik zmiany biegów do 2500rpm, nagle wskazówka temperatury powędrowała na czerwone pole. Zgasiłem od razu silnik. Próba odpalenia : zegary przygasają, woda na tłokach, kawa na bagnecie, dziękuje. 3500 zł wymiana motoru. Nic mnie nie zaskoczy w motoryzacji, czy to będzie rzędowe 6 lub zawieszenie wielo-wahaczowe czy system common rail. Gdybyśmy wszystkim się zamartwiali to nie moglibyśmy kupić żadnego auta bo BMW podobno jeżdżą buraki i są zajechane, Golfy rdzewieją, passaty same zajechane, mercedesy wszystkie po taryfiarzach, audi nalatane, nowe auta drogie i dobre tylko do końca gwarancji. Czyli co - Rower ? tam też się zużywa wszystko.
    STi
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Rejestracja: 22 Sty 2010, 09:05
    Miejscowość: Toruń

    Re: Turbo Diesel do 10 000 zł

    25 Sty 2010, 10:19

    A myślałes nad czymś takim:
    [link wygasł]
    [link wygasł]
    [link wygasł]
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 34281
    Zdjęcia: 8
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Opel Corsa B
    Silnik: 1.4 60km
    Paliwo: Benzyna

    Re: Turbo Diesel do 10 000 zł

    25 Sty 2010, 17:09

    Na dzień dzisiejszy lista przedstawia się następująco.

    - Audi 80 B4 Avant 1.9 TDi (dobry niemiec nie jest zły..)
    - Volvo V40 1.9 TDi (Szwedzka precyzja...)
    - Seat Ibiza GT TDi (hmmm ?)
    - Mitsubishi Carisma 1.9 TDi (Drogie w utrzymaniu ?)

    co myślicie o powyższych autach ?
    STi
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Rejestracja: 22 Sty 2010, 09:05
    Miejscowość: Toruń

    Re: Turbo Diesel do 10 000 zł

    25 Sty 2010, 17:14

    Seat Ibiza GT TDi- dobry wybór i jak na ten silnik ma świetne osiagi. Opla Omege z góry odradzam,nie widziałem jeszcze opla który by nie rdzewiał-i przepraszam bardzo golfy to naprawde solidne modele,można na nich polegac,nie wiem skąd tyle krytycznych opinii..
    Alkomaty
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 376
    Rejestracja: 08 Paź 2009, 08:02
    Miejscowość: Warszawa
     
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      S2020005
      GTP Light