Turbo do 1.7 SDI - opłaca się montować?

Turbo do 1.7 SDI - opłaca się montować?

08 Maj 2018, 15:57

Witam jestem posiadaczem lupo 1.7 sdi 60 km 1999r. I zastanawiam się czy jest opłacalne, jaki tego koszt a może i czy wgl mozliwe.. Zamontowanie turbo do mojego LUpo? przepraszam za.. banalne pytanie ale po prostu się na tyle na tym nie znam..
SaymonLGA
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 08 Maj 2018, 15:55
Prawo jazdy od: 11 10 1997
Auto: Voklswagen Lupo
Silnik: 1.7 sdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Turbo do 1.7 SDI - opłaca się montować?

09 Maj 2018, 13:00

Czy się opłaca to kwestia sporna bo tanio nie będzie. Przypuszczam ze taniej by było wymienić silnik z osprzętem na np. 1.4 TDI który będzie miał większego powera.

Czy się da myślę że tak choć zdania są na ten temat podzielone i ogólnie ciężko przerobić SDI na TDI a jak się uda to rezultat będzie mizerny ;/

Tu masz przykładowe różnice między SDI a TDI:
TDI a SDI róznice :
- Przy identycznej metodzie wtrysku bezpośredniego silnik 1,9 SDI pracuje bez turbodoładowania i bez chłodnicy powitrza zasysanego
- Krzywki wału rozrządu silnika SDI otwierają na dłużej zarówno zawory dolotowe jak i wylotowe
- w silniku SDI trzonki zaworów są grubsze
- w SDI w denkach tłoków są wgłębienia
- w SDI został zoptymalizowany układ filtrowania zasysanego powietrza tak, aby ograniczyć pulsacje i zmniejszyć wydobywający się hałas
- w SDI jest inny układ wylotowy
- w silniku SDI jest inny typ zaworu mechanicznego AGR (w ukladzie recyrkulacji spalin), który pracuje dwustopniowo i jest sterowany z pamięci elektronicznego urządzenia sterującego
- w SDI pompa wtryskowa daje wyższe ciśnienie wtrysku
- w SDI rozpylacze wtryskiwaczy mają mniejsze otwory, a tym samym zmniejszoną o około 5% ilość wtryskiwanego paliwa
- w SDI jest inny ECU
- w silniku SDI jest czujnik temperatury zewnętrznej powietrza w układzie dolotowym
- w SDI przepustnica w kolektorze dolotowym zmienia w obszarze średnich obciążeń silnika proporcje ciśnienia zasysanego powietrza tak, aby nastąpiło wyrównanie proporcji ciśnienia dla wtórnego doprowadzenia spalin

Część od siebie, a część dodałem z netu jak coś nie tak to poprawcie ale wydaje mi się że jest ok jeżeli chodzi o SDI.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6767
Zdjęcia: 3345
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Turbo do 1.7 SDI - opłaca się montować?

09 Maj 2018, 15:52

Czyli podsumowując.. Twoim zdaniem lepiej zostać przy aktualnym sdi.. czy opłaca się wymienić na tdi?
SaymonLGA
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 08 Maj 2018, 15:55
Prawo jazdy od: 11 10 1997
Auto: Voklswagen Lupo
Silnik: 1.7 sdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 5.0 V8 2UR-GSE - Lexus Silnik 5.0 V8 2UR-GSE - Lexus
    Silniki samochodów luksusowej japońskiej marki słyną z doskonałej kultury pracy, niezawodności i znakomitych osiągów. Jednak prawdziwą dumą Lexusa jest 2UR-GSE – pięciolitrowy, wolnossący silnik V8, napędzający ...
    Pasy bezpieczeństwa bez tajemnic Pasy bezpieczeństwa bez tajemnic
    Choć pasy bezpieczeństwa mogłyby się wydawać prostym urządzeniem, w swojej współczesnej formie są skomplikowanym elementem konstrukcyjnym. Nieustanne prace rozwojowe i duże nakłady finansowe producentów, takich ...

  •  
    • Toyota FCV Plus
      IMG 20170723 150256
      Grave Digger - Monster Truck, 19
      BMW E 21