Turbo do 1.7 SDI - opłaca się montować?

Turbo do 1.7 SDI - opłaca się montować?

08 Maj 2018, 15:57

Witam jestem posiadaczem lupo 1.7 sdi 60 km 1999r. I zastanawiam się czy jest opłacalne, jaki tego koszt a może i czy wgl mozliwe.. Zamontowanie turbo do mojego LUpo? przepraszam za.. banalne pytanie ale po prostu się na tyle na tym nie znam..
SaymonLGA
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 08 Maj 2018, 15:55
Prawo jazdy od: 11 10 1997
Auto: Voklswagen Lupo
Silnik: 1.7 sdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Turbo do 1.7 SDI - opłaca się montować?

09 Maj 2018, 13:00

Czy się opłaca to kwestia sporna bo tanio nie będzie. Przypuszczam ze taniej by było wymienić silnik z osprzętem na np. 1.4 TDI który będzie miał większego powera.

Czy się da myślę że tak choć zdania są na ten temat podzielone i ogólnie ciężko przerobić SDI na TDI a jak się uda to rezultat będzie mizerny ;/

Tu masz przykładowe różnice między SDI a TDI:
TDI a SDI róznice :
- Przy identycznej metodzie wtrysku bezpośredniego silnik 1,9 SDI pracuje bez turbodoładowania i bez chłodnicy powitrza zasysanego
- Krzywki wału rozrządu silnika SDI otwierają na dłużej zarówno zawory dolotowe jak i wylotowe
- w silniku SDI trzonki zaworów są grubsze
- w SDI w denkach tłoków są wgłębienia
- w SDI został zoptymalizowany układ filtrowania zasysanego powietrza tak, aby ograniczyć pulsacje i zmniejszyć wydobywający się hałas
- w SDI jest inny układ wylotowy
- w silniku SDI jest inny typ zaworu mechanicznego AGR (w ukladzie recyrkulacji spalin), który pracuje dwustopniowo i jest sterowany z pamięci elektronicznego urządzenia sterującego
- w SDI pompa wtryskowa daje wyższe ciśnienie wtrysku
- w SDI rozpylacze wtryskiwaczy mają mniejsze otwory, a tym samym zmniejszoną o około 5% ilość wtryskiwanego paliwa
- w SDI jest inny ECU
- w silniku SDI jest czujnik temperatury zewnętrznej powietrza w układzie dolotowym
- w SDI przepustnica w kolektorze dolotowym zmienia w obszarze średnich obciążeń silnika proporcje ciśnienia zasysanego powietrza tak, aby nastąpiło wyrównanie proporcji ciśnienia dla wtórnego doprowadzenia spalin

Część od siebie, a część dodałem z netu jak coś nie tak to poprawcie ale wydaje mi się że jest ok jeżeli chodzi o SDI.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6788
Zdjęcia: 3346
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Turbo do 1.7 SDI - opłaca się montować?

09 Maj 2018, 15:52

Czyli podsumowując.. Twoim zdaniem lepiej zostać przy aktualnym sdi.. czy opłaca się wymienić na tdi?
SaymonLGA
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 08 Maj 2018, 15:55
Prawo jazdy od: 11 10 1997
Auto: Voklswagen Lupo
Silnik: 1.7 sdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Strefy Tempo 30 km/h - czy to tak naprawdę działa? Strefy "Tempo 30 km/h" - czy to tak naprawdę działa?
    Rośnie popularność stref "Tempo 30" w miastach zarówno na świecie, jak i w Polsce, bo statystyki pokazują ich dużą efektywność. Miasta odnotowują spadki liczby wypadków od 10 do ponad 40%. Strefy te coraz częściej ...
    Jak wyprzedzać rowerzystę? Jak wyprzedzać rowerzystę?
    Wyższe temperatury powietrza sprawiają, że na drogach pojawia się coraz więcej rowerzystów. Dlatego kierowcy powinni przypomnieć sobie, co zrobić, by w bezpieczny sposób dzielić jezdnię z rowerzystami, a przede ...

  •