Turbosprężarka nowa czy regenerowana?

08 Sie 2017, 09:45

Z pewności regeneracja jest dla nas korzystniejsza pod względem cenowym, ale czasami warto zapłacić więcej i mieć spokój na dłużej.

"Naprawa turbosprężarki jest konieczna, gdyż turbosprężarka stanowi podstawowe urządzenie współpracujące z silnikiem spalinowym, które ma wpływ na jego sprawność i moc. Dzięki turbosprężarce możliwe jest uzyskiwanie naprawdę dobrych osiągów. Urządzenie wirnikowe, jakim jest turbosprężarka, składa się z dwóch głównych elementów – turbiny i sprężarki, osadzonych na wspólnym wale. Niepotrzebna jest dodatkowa komora spalania, gdyż jej funkcję pełni silnik – to dzięki niemu uzyskujemy spaliny niezbędne do prawidłowego działania turbiny. W przypadku uszkodzenia, nie musimy od razu odwiedzać sklepów w poszukiwaniu nowych urządzeń – zamiast tego sprawdzi się dokładna regeneracja turbosprężarek. Z pewnością cenowo będzie to dla nas korzystniejsza opcja niż zakup, ponadto decydując się na dokładną regenerację turbosprężarek, postępujemy w sposób ekologiczny – odnawianie urządzeń, które umożliwia ich dalszą eksploatację, sprawia, że nie zużywa się takiej samej ilości energii i surowców, co podczas produkcji nowej turbosprężarki.

Dokładna regeneracja turbosprężarek rozpoczyna się od demontażu urządzenia. Dopiero wówczas może zostać ono dokładnie wyczyszczone. Po tym podstawowym kroku możliwe jest przeprowadzenie badania metrologicznego w wybranym punkcie pomiarowym. Badanie takie umożliwia ocenę jakości każdego z elementów – uzyskamy zatem stopień zużycia komponentów. Nie musimy zatem odnawiać całości, wymianie będą podlegać tylko określone elementy. Po ich montażu należy dokonać wyważenia – jest ono procesem wstępnym, dlatego prędkość nie powinna przekroczyć 10 000 obr/min. Kolejny etap dokładnej regeneracji turbosprężarek to instalacja zespołu wirującego w pojeździe – przy tym powinniśmy pamiętać o sprawdzeniu systemów łożyskowania i uszczelnień. Zamontowana turbosprężarka powinna być ponownie wyważona – teraz jednak przy większych prędkościach (100 000 – 200 000 obr/min).

Ostatnim krokiem jest regulacja systemu zmiennej geometrii. Po takiej dokładnej regeneracji turbosprężarek urządzenia są gotowe do użytku, a ich stan jest taki, jak oryginalnych, nowych maszyn. Tak odnowiona turbosprężarka może nam służyć przez kolejne lata.
"
wopaten
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: bmw

11 Sie 2017, 18:43

Moim zdaniem, jeśli kupisz turbosprężarkę po regeneracji, ale z dobrego i sprawdzonego źródła – nie będzie żadnej różnicy. Ja swoją, już po naprawie kupiłem od firmy która wykonuje takie regeneracje i jest w bardzo dobrej jakości i działa bez problemu.
Marekkkk1988
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Honda Civic

28 Sie 2017, 13:13

Zdecydowanie się zgadzam! Ja mam turbosprężarkę po regeneracji w swoim samochodzie i działa bez zarzutów. Pewnie dlatego, że była naprawiana w firmie która się specjalizuje w regeneracji turbo – świetny serwis!
Gocław
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Jaguar

10 Paź 2017, 14:32

Ja regenerowałem i jestem bardzo zadowolony. Moim zdaniem płacenie kilku do kilkunastu tysięcy za nową turbinę zbytnio nie ma sensu, szczególnie jeśli mówimy o nieco starszym aucie. Swoją turbosprężarkę regenerowałem w Trójmieście. Efekt świetny - turbo działa bez zarzutów.
Sobers
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 11
Miejscowość: Kielce
Prawo jazdy: 16 06 2009
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1997

13 Paź 2017, 11:58

Witam. Również uważam że regeneracja to jak najlepsze rozwiązanie.
Jeżdżę na takiej którą zrobili mi ponad pół roku temu i naprawdę bez jakichkolwiek zastrzeżeń!!
masters
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 20 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

28 Lis 2017, 18:00

Moim zdaniem zawsze warto spróbować regeneracji, np. w Turbo Julita. Oni się właśnie w tym specjalizują. Mają doświadczenie, wiec mamy pewność, że naprawiona turbosprężarka po prostu będzie funkcjonować w sposób prawidłowy. No i w moim przypadku jak najbardziej funkcjonuje.
alinowak
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 02 05 2000
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Audi A4
Silnik: 2.0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Hilux Chinook 4×4 – kamper przepustką do przygody
    Kamper zbudowany na terenówce to marzenie wielu podróżników. Nie musi być nowy – wystarczy funkcjonalna aranżacja części mieszkalnej opartej na niezawodnym samochodzie, który poradzi sobie ...
    Jesienne liście - piękne i niebezpieczne
    Choć kolorowe liście to urokliwy element jesieni, może on stać się przyczyną zagrożenia na drodze. Na mokrych liściach auto łatwo traci przyczepność, mogą one też przykrywać nierówności czy dziury, a nawet uszkodzić ...

  • 07 Gru 2018, 11:12

    Ja jestem za regeneracją turbosprężarek, jak mam taki problem rozwiązują mi go w <reklama> - jak dla mnie najlepsi
    Ostatnio edytowany przez Kao, 07 Gru 2018, 12:57, edytowano w sumie 1 raz
    Powód: Reklama
    marekmechanik
    Obserwowany
     
    Posty: 1

    28 Gru 2018, 20:21

    Nie mam pojecia o kim wczesniej pisaliscie, ale ludzie z <reklama> zajmuja sie tym od ponad 10 lat i swiadcza bardzo dobre uslugi. Poprzedni warsztat z tym sobie nie radzil ale tu widze znaczna poprawe. Szybko, sprawnie i przede wszystkim dobrze cenowo :)
    Ostatnio edytowany przez Kao, 28 Gru 2018, 21:15, edytowano w sumie 1 raz
    Powód: regulamin IV.4.e
    szarem
    Obserwowany
     
    Posty: 1

    26 Lut 2019, 09:13

    prowadzę własny warsztat i jeśli chodzi o sprawy turbosprężarek to klientom zawsze polecam regmot z mielca. miałem już okazję naprawiać auta po regeneracji turbosprężarek u nich - wykonują dobrą robotę
    mechanik11
    Nowicjusz
     
    Posty: 2

    26 Lut 2019, 09:25

    Jak dla mnie to tylko regeneracja, jest o wiele tańsza niż zakup nowej turbiny, ja swoją zawsze regeneruję w Bosch Diesel Service Pawlik, szybko tanio i dobrze :D
    Manieck
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    26 Lut 2019, 20:36

    cześć ja zakładałem po regeneracji w audi A4 b7 silnik 2,0 tfsi200km i się rozpadła po 0,5 roku potem kupiłem nową turbine z gwarancją i papierem wywżenia oczywiście bez dolotów powietrza kosztowała 1200zł - rabat zapłaciłem 750 firmy koras irone mineło 2lata i działa montowałem jeszcze do innych aut i działa
    krzysiek2231
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Prawo jazdy: 17 11 1935
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: seat cordoba
    Silnik: 1,4
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    26 Lut 2019, 21:13

    krzysiek2231 napisał(a):potem kupiłem nową turbine z gwarancją i papierem wywżenia oczywiście bez dolotów powietrza kosztowała 1200zł - rabat zapłaciłem 750 firmy koras irone
    Coś mi nie pasi :mrgreen: 1200 to koszt regeneracji turbo . Koras to chiński badziew :mrgreen: Coś ściemniacie kolego :mrgreen:
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3280
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    15 Mar 2019, 16:56

    ja te turbiny załorzyłem w kilku autach mineło 2 lata i działają narazie bez zarzutu
    krzysiek2231
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Prawo jazdy: 17 11 1935
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: seat cordoba
    Silnik: 1,4
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    02 Lip 2019, 07:37

    Jak poszedłem do serwisu, to naprawili mi taniej, opłaciło się regenerować turbosprężarke, chodzi teraz jak nowa.
    Ostatnio edytowany przez ArteK, 02 Lip 2019, 09:19, edytowano w sumie 1 raz
    Powód: Regulamin pkt 4.4.e
    hubiszczechu
    Obserwowany
     
    Posty: 2

    02 Lip 2019, 08:40

    Sama budowa "turbawki" jest prosta jak budowa cepa,zatem tylko sprzedawcy i szeroko rozumiany marketing będą nakłaniać do zakupu i wymiany na nowe. Tak naprawdę jest w niej do wymiany kilka prostych elementów.Jeżeli robimy to kompleksowo w profi warsztacie,odbierzemy turbinkę nie gorszą od tej nówki nieśmiganej.Kiedyś wołano sobie za nową turbinkę absurdalne kwoty-wręcz kosmiczne bo wiadomo było,że nikt nie zajmuje się regeneracją.Co się okazało-? teraz ta sama turbina nowa już w cudowny sposób jest w zasięgu każdego.No ale po co dalej przepłacać jak można z powodzeniem zregenerować i cieszyć się nową mocą ;-) Inna kwestia to już obchodzenie się taką turbinką.Jeżeli robimy to z głową,będzie ona nam służyła na kolejne 300 k.Sam w swoim "ferrari" mam regenerowaną i wszystko jest w należytym porządku.
    fiatcoupepolska. pl
    fiatcoupe
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 149
    Miejscowość: Brydzia
    Auto: Fiat Coupe 2.0 20VT
    Silnik: Benzin-220 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    Rok produkcji: 1997
     
    • Warto przeczytać