Ubezpieczenie samochodu na współwłaściciela

Ubezpieczenie samochodu na współwłaściciela

05 Cze 2018, 14:56

Witam. Kupiłam samochód - Renault Clio z 99 roku. Jest to moje pierwsze autko, więc nie mam żadnych zniżek z tytułu ubezpieczenia. Mam prawo jazdy 3,5 roku. To z takich ogólnych informacji.
Mam szansę mieć ubezpieczenie na tatę, który ma samochód na siebie dopiero od 4 lat ale prawko już od 81 roku. Problem jest taki, że mieszka w Belgii i nie mam możliwości załatwienia tego z nim osobiście. Słyszałam, że ma mi napisać upoważnienie, czy to prawda? I jeśli tak to jakie kroki po kolei powinnam zrobić później żeby podpiąć się pod niego z tym ubezpieczeniem? Jakie instytucje muszę odwiedzić i jakie papiery wypełnić? Bardzo proszę o wyczerpującą odpowiedź, jestem naprawdę zielona w tym temacie, a w sieci nie znalazłam sensownych informacji :(
Nataliasz
Obserwowany

Auto: Renault Clio
Rok produkcji: 1999

Re: Ubezpieczenie samochodu na współwłaściciela

06 Cze 2018, 11:43

Według mnie najpierw musisz udać się do urzędu skarbowego, tam zrobić darowiznę na Ojca połowy własności pojazdu (za darowiznę auta na osobę z najbliższej rodziny z tego co wiem chyba się nie płaci). Później z tym dokumentem musisz udać się do wydziału komunikacji i tam wbijają Ojca w dowód jako współwłaściciela. Wtedy kontaktujesz się z ubezpieczycielem i prosisz o wyliczenie składki, zniżki Ojca powinny się liczyć nie zależnie czy jest właścicielem czy współwłaścicielem (chodzi o pierwszeństwo wpisania w dowodzie rejestracyjnym).

Jak dostaniesz upoważnienie od Ojca to powinnaś wszystko załatwić bez większego problemu.
Cichy77
Stały forumowicz

Zdjęcia: 8
Auto: Nie mam

Re: Ubezpieczenie samochodu na współwłaściciela

06 Cze 2018, 11:44

Wielkie dzięki!
Nataliasz
Obserwowany

Auto: Renault Clio
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Strefy Tempo 30 km/h - czy to tak naprawdę działa? Strefy "Tempo 30 km/h" - czy to tak naprawdę działa?