Ufo lub inna benzynka do 35 tyś

04 Maj 2017, 21:02

Witam.
Chciałem sie was poradzic drodzy forumowicze, poniewaz mam okazje kupic Ufo 1.8 140 koni w bardzo dobrym stanie 2009r ok 100k przebiegu, bezwypadkowe, 1 własciciel, w sumie to od szefa.
I chciałem zapytac czy warto taka honde kupic? Cena to ok 30tys nie rozmiawiałem jeszcze o tym bo dopiero bedzie na sprzedaz.
Bo czytałem po forum i necie ze ma bardzo twarde zawieszenie, niewygodne siedzenia i plastiki sa srednie. I dlatego nie wiem czy warto zainwestowac tyle pieniedzy w takie auto bo nie chce potem narzekać ze wydałem tyle kasy na takie auto.

Jesli nie honda to jaka alternatywa?
Obecnie poruszam sie Golfem V 1.9 105km.
Obecnie robie za mało km wiec szukam benzynki, moze byc coupe, jak i cos wiekszego.
Szukam czegos w miare wygonego zeby po przejechaniu 40km nie musiał sie zastanawiac gdzie tu isc do szpitala.
Kwota tak do 30/3 tys.
K97
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: VW

04 Maj 2017, 21:08

Skoro od szefa to przecież nie będzie problemu żebyś się przysiadł do auta, przejechał się i ocenił czy Ci pasuje czy nie. Ogólnie ten model z silnikiem 1.8 140KM ma mocne oceny ogólne. Jest mocno rozchwytywanym autem. Użytkownicy cenią sobie dość niski koszt utrzymania i bezawaryjność.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Maj 2017, 21:18

UFO to raczej nie jest typ wygodnego auta, ale coś za coś, bo ma nutkę sportową i świetnie trzyma się drogi.
Rok 2009 ... to powinien być polift, zwróć na to uwagę, bo lepsze - nowocześniejsze - materiały w środku.
Chociaż po przesiadce ze swojego diesla do 1.8 Hondy przeżyjesz szok - że to auto nie jedzie ... taka specyfika tego silnika, że trzeba go wysoko kręcić.
tomekdk
 

04 Maj 2017, 21:28

Tomek, bez urazy, ale co ty gadasz? Specyfika jazdy silnikiem diesla i benzyną jest inna, to prawda, ale UFO będzie jechało o wiele sprawniej niż Golf w TDI 105 KM, to jest różnica 35 KM, to jednak "trochę" jest. Hondę po prostu się ciągnie do odciny a wyprzedzając redukuje, dół jest słabszy bo moc i Nm rosną liniowo i najwyższe wartości osiągają przy wysokich RPM ale to nie oznacza, że auto "nie jedzie". Ono po prostu zaczyna jechać później ;-) Do tego te silniki są niesamowicie oszczędne jak umiejętnie się nimi jeździ.
Użytkownik łysy posiadał UFO, napisz do niego.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

04 Maj 2017, 21:38

Killaz - 1.9TDI 105 koni ma 250Nm, a Ufo 174Nm w górnym przedziale obrotów, to czym ma dynamiczniej ciągnąć? - sam wiesz, że UFO ma specyficzny silnik i tych koni praktycznie się od dołu nie czuje.
Poza tym proszę czytaj uważnie co piszę, nie napisałem, że nie jedzie, ale, że po przesiadce z diesla on odczuje szok (nikt nie pisał, że nie można się przyzwyczaić, po prostu silników diesla i benzynowych się nie porównuje bezpośrednio jeśli chodzi o dynamikę (na pewno nie przez pryzmat koni mechanicznych), bo to są 2 różne podejścia).
Miałem UFO 1.8 przez miesiąc czasu. Ciągnąć do odciny przy normalnej jeździe? Prawda jest taka, że przy normalnej jeździe masz wrażenie, że to auto ma 100 koni, a nie 140.
tomekdk
 

04 Maj 2017, 22:03

tomekdk napisał(a):Chociaż po przesiadce ze swojego diesla do 1.8 Hondy przeżyjesz szok - że to auto nie jedzie

tomekdk napisał(a):Poza tym proszę czytaj uważnie co piszę, nie napisałem, że nie jedzie, ale, że po przesiadce z diesla on odczuje szok
:? Civic zostawi tego golfa daleko w tyle więc nie wiem które z tych aut nie jedzie. Civic do setki pewnie ma że 3-4s szybciej.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    King of Europe Drift 2012 Poznań / relacja
    W dniach 20 – 22 kwietnia na najbardziej prestiżowym obiekcie wyścigowym w Polsce, czyli na torze "Poznań" odbyła się jedna z najważniejszych imprez driftingowych w całej Europie, a więc inauguracyjna runda King of ...

04 Maj 2017, 22:09

Widzisz, akurat śmieszna sprawa jest ... bo w lutym sprzedawałem Civica 1.8 140 koni a kupował gość, który jeździł ... Golfem V 1.9 TDI 105 koni :D - i to jest true story.
I jak wsiadł i zaczął jechać ... to mówił, że to auto w ogóle nie jedzie.
Dopiero jak puścił wyżej obroty, to było bardziej kolorowo, ale nikt przy normalnej jeździe nie kręci do 6000rpm, bo też spalanie by już nie było takie kolorowe.
I o to mi chodziło ... co też w tekście ująłem.

Mnie akurat specyfika tego silnika Hondy bardzo odpowiada, bo nie przyśpieszam dynamicznie, ale jak trzeba, to wiem, że mogę.
tomekdk
 

04 Maj 2017, 22:20

tomekdk napisał(a):bo w lutym sprzedawałem Civica 1.8 140 koni a kupował gość, który jeździł ... Golfem V 1.9 TDI 105 koni - i to jest true story.
I jak wsiadł i zaczął jechać ... to mówił, że to auto w ogóle nie jedzie.
zawsze jak z diesla przesiadasz się do benzyny to jest inne udczucie. W benzynie nie czujesz tak tego odejścia jak w dieslu w momencie gdy turbo osiąga swoją normalna Moc. To tylko odczucia a realnie jest inaczej. :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Maj 2017, 22:38

Znowu kolejny obrońca diesla i wysokiego momentu obrotowego? :D

Zerknij kolego na wykres tego momentu i mocy, a potem się zastanów dlaczego diesel o podobnej mocy co benzyna zostaje w tyle i jakoś dogonić jej nie może :D

Co z tego, że masz większy moment, jak wpada na krótki okres czasu?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Maj 2017, 22:41

Panowie - proszę Was, czytajcie ze zrozumieniem, a nie po łebkach ... żeby nie było później tak, że czepiacie się czegoś, a później piszecie to samo ... co ja napisałem:
"zawsze jak z diesla przesiadasz się do benzyny to jest inne udczucie. W benzynie nie czujesz tak tego odejścia jak w dieslu"
tomekdk
 

04 Maj 2017, 22:42

tomekdk napisał(a):Chociaż po przesiadce ze swojego diesla do 1.8 Hondy przeżyjesz szok - że to auto nie jedzie


To napisałeś, auto nie jedzie.

A nie, że nie czuć przyspieszania jak w dieslu, już się nie pogrążaj :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Maj 2017, 22:44

Tak, nie jedzie - dla niego, po przesiadce z diesla, gdzie miał ciąg od dołu.
Dla mnie koniec tematu, chcecie to się zabawiajcie we własne teorie.
tomekdk
 

04 Maj 2017, 22:44

Już tak nie przesadzajmy, ten 1.9 TDI od dołu aż tak nie ciągnie...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Maj 2017, 22:45

Jakby UFO było od dołu rakietą.
tomekdk
 

05 Maj 2017, 01:28

Honda z jej wolnossącymi klasykami jest autem dla kogoś kto lubi wiertarkę udarową w aucie albo maszynkę do mięsa. Sam mam Accorda i jeżdżąc dieslami wiem że z niskich obrotów by mnie wzięły natychmiast.
Po prostu taka honda jest dynamiczna jak się kręci do 7 tys na każdym biegu, a nie zmienia przy 4 tys bo wtedy jedzie słabo.
To są auta które oddychają sporo ponad 4 tys obrotów.
Problem jest tylko taki że na co dzień np w mieście typu zmiana pasa, albo na trasie szybkie wyprzedzenie nagłe, no Civic odpada, trzeba mieć odpowiedni bieg i obroty wysokie, nikt normalny nie jeździ autem na II biegu trzymając 4-5 tys a poniżej Civic nie jedzie.
Dlatego przyjemniej jeździ się takim TDI bo nie trzeba 5 tys żeby pokazało dynamikę i moc.
Inna sprawa że takie TDI można zawirusować i wtedy 300+ niutów i 130 koni raczej już będzie konkretnie wgniatać.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna