Układ chłodzenia BMW e46

16 Sty 2015, 16:14

Witajcie :) Mam taki problem, ponieważ od momentu kupna (marzec 2014r ) mojej e46 (m43 tub19 )były problemu z układem chłodzenia. W aucie zostały wymienione takie rzeczy jak termostat, czyjniki temperatury, króciec. Wszystko było okej, ale były minimalne ubytki płynu ( dolewałem ok 50ml co jakiś czas ). Dodam że auto się nie gotuje, niema żadnej mazi w oleju, płynu i oleju nie przybywa etc :) 15.12 jak wracałem ze szkoły w aucie uleciał króciec który łączy się ze zbiornikiem wyrównawczym ( musiałem kupić nowy łącznie z przewodem odpływ płynu z silnika do zbiorniczka firmy FEBI ). Od tego czasu mam pewny problem, mianowicie pod autem gdy postawie go na podwórku u siebie mam malutkie plamy po płynie chłodniczym. Delikatne plamy płynu widoczne również na płycie pod silnikiem ( chociaż nie wiem czy to przypadkiem nie jest płyn który wyciekł 15.12 jak ten króciec pękł i teraz po prostu jak jeździ się po wodzie wypłukuje go na płycie pod sam silnik ). Sam wyciek pod samochód jest z przodu auta po lewej stronie. Pod maską jedyną rzeczą gdzie znalazłem jakieś ślady płynu to ... delikatne zacieki na plastiki przed zbiorniczkiem wyrównawczym i sam zbiorniczek z boku. Póki co ... po ok 150km nie zauważyłem ubytku płynu. Więc z tej strony prośba do Was, powiedzcie mi gdzie szukać przyczyny ponieważ samochód idzie do sprzedania a nie chciałbym sprzedać go z jakimiś nieszczelnościami itp a z drugiej strony nie chce też ładować już w niego więcej kasy. Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem na czerwono gdzie są widoczne ślady płynu. Pozdro :)

Zdjęcie
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

17 Sty 2015, 18:53

No niestety - wróżki nie mamy :no:
Skoro mokro jest z przodu po lewej stronie, to pole poszukiwań masz ogranizone. Weź pod uwagę, że wyciek moze być gdzie indziej, a kapać może gdzie indziej - płyn może spływać po czymś i skapuje w miejscu, gdzie nie może spływać niżej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17954
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Sty 2015, 20:52

MotoAlbercik napisał(a):No niestety - wróżki nie mamy :no:
Skoro mokro jest z przodu po lewej stronie, to pole poszukiwań masz ogranizone. Weź pod uwagę, że wyciek moze być gdzie indziej, a kapać może gdzie indziej - płyn może spływać po czymś i skapuje w miejscu, gdzie nie może spływać niżej.


Dzięki :) Dzisiaj zdjąłem osłonę spod silnika, zagrzałem auto wjechałem na kanał i chyba z 30min pod nim siedziałem :) Płyn leci gdzieś z górnej części zbiorniczka po prawej stronie patrząc od przodu auta, więc obstawiam że jest jakieś pęknięcie w zbiorniczku i po zagrzaniu silnika gdzieś to tamtędy ucieka ;) W poniedziałek dalej będę to ogarniał, więc poinformuje co to było :) Pozdro :piwo:
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

18 Sty 2015, 11:54

Proponuję więc zacząć od mocowania węża do króćca zbiorniczka - na tej opasce zazwyczaj powstają nieszczelności. Pęknięcie zbiorniczka to rzadkość - zbiorniczek nie pęka ot, tak sobie. Żeby odszukać tą nieszczelność silnik musi być zagrzany, bo jak widać nieszczelność powstaje dopiero gdy robi się w układzie ciśnienie, a więc jak płyn się nagrzewa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17954
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy elektroniczny tranzystorowy układ zapłonowy
    Od początków motoryzacji walka o dobry mechanizm zapłonu spędzała sen z powiek tysięcy konstruktorów, inżynierów i techników. Pierwsze systemy zapłonowe, które można nazwać elektronicznymi, ...
    Volkswagen Polo - niskie koszty utrzymania
    Nowa generacja Volkswagena Polo, która pojawiła się w polskich salonach, wyróżnia się najwyższym poziomem bezpieczeństwa (tytuł Best in Class 2017 przyznany przez Euro NCAP), bardzo obszernym wnętrzem oraz najbardziej ...

  •