Układ chłodzenia

20 Mar 2012, 20:04

Witam
Posiadam Renault 19 silnik 1.4 58KM jednopunktowy wtrysk + LPG
A mój problem polega na tym że:
Jadę samochodem jest wszystko w porządku, ale jak stanę w korku rośnie temperatura i włącza się wentylator chłodnicy, problem polega na tym że na dworze jest temperatura +10'C
Termostat wymieniony, przewody gorące, korek wlewu oleju mokry tylko od oleju brak oznak cieczy
układ odpowietrzony
Jaka jest przyczyna grzania się silnika??

proszę o pomoc
Mario478
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Renault 19

22 Mar 2012, 20:42

Jadę samochodem jest wszystko w porządku, ale jak stanę w korku rośnie temperatura i włącza się wentylator chłodnicy, problem polega na tym że na dworze jest temperatura +10'C

przy +10 pod maską czasem bywa gorąco , a do silnik to już rąk lepiej nie przykładać
nie stój w korkach :),
jak nie chcesz żeby krecił sie wentylator - to ktoś musi dmuchac na to gorące :D
dawniej wentylator krecił się cały czas
a jak trafisz na korek to przełącz na benzyne powinieneś coś zaobserwować :roll:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

25 Mar 2012, 13:18

No a co to zmieni? Sam jeżdżę na gazie i nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Ponoć gaz ma większa temperaturę spalania, ale przecież z drugiej strony parownik gazu to taka dodatkowa chodniczka. Jak sprawny termostat to wszystko powinno być ok. Ostatnio miałem problemy z niedogrzanym silnikiem, więc wymieniałem stary termostat na Wahlera. I co? I nic. Problem nadal był. Mechanik powiedział, że nie spotkał się jeszcze aby nowy termostat dobra firmy był wadliwy i kazał kilka dni pojeździć i obserwować, wspominał też, że może czujnik temperatury przekłamuje. Na szczęście taki czujnik miałem w zapasie więc go sobie na spokojnie podmieniłem i problem był nadal. Postanowiłem jeszcze raz zamówić nowy termostat, tym razem tańszy Wernet i lproblem znikł. Auto szybko sie nagrzewa i trzyma temperaturę 90st.

Myślę, że u Mario478 przyczyną grzania się silnika jest właśnie stanie w korku. Nic w tym złego, a nawet powiedziałbym to normalne zachowanie. Ważne by wentylator był sprawny. Ewentualnie sprawdź czujnik, który odpowiada za włączenie się wentylatora.
maciek978
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 1995
Auto: Golf 4