Używany SUV do 30-40 tyś. zł

22 Sie 2020, 22:29

To nie patrz na rocznik tylko stan , z 2007 roku crv potrafi kosztować 35000zl
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 1628
Miejscowość: małopolskie

22 Sie 2020, 23:02

Przejrzałem teraz ranking opinii mechaników,najlepszymi autami w tej klasie i tym budżecie cenowym są: Hyuindai ix 36 oraz HONDA CR-V III,LEXUS RX II,AUDI wypadają mizernie,Mercedesy również,jedynie BMW jest plasowane na poziomie Dacii Duster,czyli takim samym jak TOYOTA RAV 4 III ,Suzuki GR VITARA II.Jedynie HYUINDAI wśród polecanych jednostek ma przewagę diesli,reszta praktycznie tylko benzyny.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 7786
Miejscowość: Z prawdy :)

23 Sie 2020, 08:47

Grand Vitary mają BDB Benzyny, BDB Napęd 4x4 którym już w teren można pojeździć....m.in. jest blokada centralnego mechanizmu różnicowego, reduktor... Hyundaj ix35... ma pseudonapęd....dużą utratę wartości...diesel CRDI dobry, jakość materiałów nie powala.
Hyundaj jest dobry jak ktoś szuka rocznik/cena/nowoczesny wygląd
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 1628
Miejscowość: małopolskie

23 Sie 2020, 09:58

Dobra będę szukał Hondy CRV gen. 3, Suzuki grand vitary 2 i toyoty rav 4 gen. 3. Co myślicie, o tym żeby rozejrzeć się za BMW x3 e83 lub BMW x1 w budżecie 30-35 tyś i włożyć w remont 10 tys. (rozrząd, dwumasa itp.)?
Jechałem BMW x3 z silnikiem n47 2d w automacie z 2010 i Toyota rav 4 w dieslu- co by nie mówić ogólne wrażenia z jazdy są nieporównywalne.
pppzzz
Nowicjusz
 
Posty: 14

23 Sie 2020, 19:30

Wrażenia z jazdy być może są nieporównywalne,podobne będą,też nieporównywalne gdy awarie tych silników lub układów wtryskowych zapukają do portfela.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 7786
Miejscowość: Z prawdy :)

23 Sie 2020, 21:49

Zdaje sobie sprawę, że tańsze w zakupie BMW x3 jest znacznie droższe w serwisie niż Honda CRV czy Toyota RAV 4, ale przecież wtrysków, rozrzadu czy turbiny nie naprawia się co miesiąc. Z drugiej strony to nie jest tak, że remont diesla w BMW kosztuje 15 tyś. a w Hondzie czy Toyocie 3 tyś. Jak coś się spieprzy, to i tak trzeba szykować kilka tysięcy niezależnie od marki. Pytanie kiedy powiedzieć sobie dość, przestać inwestować w auto i wystawić je na sprzedaż. Umówiłem się na jutro na oglądanie Hondy CRV z 2008 w automacie za 40 tyś. i Acura RDX też z 2008 w automacie za 38 tyś.
pppzzz
Nowicjusz
 
Posty: 14
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Moto Session 2020
    Serdecznie zapraszamy przedstawicieli na Moto Session 2020, które odbędzie się w dniach 26-27 września 2020 roku na terenie Targów Lublin. Już jutro rusza najbardziej odjazdowy weekend w Lublinie! Na zwiedzających ...
    Hybrydy na tory (i OS-y)!
    Samochody hybrydowe kojarzą się głównie z oszczędnością i ekologią. Ale ich dominacja w legendarnym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans doskonale pokazuje, że spalinowo-elektryczny napęd to nie tylko niższe zużycie paliwa, ...

  • 23 Sie 2020, 22:08

    Słuszne spostrzeżenie,udane modele ,które awaryjne nie są mają wzięcie oraz są droższe,,ja diesle odradzam,jeśli chodzi o automaty,najlepsze są ZF,Aisin wypada zdecydowanie gorzej,chociaż z tymi ZF też bywa różnie w zależności od rocznika auta,raczej należy celować w poliftowce,Acura z USA? Bądż ostrożny.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7786
    Miejscowość: Z prawdy :)

    23 Sie 2020, 22:38

    pppzzz napisał(a):Zdaje sobie sprawę, że tańsze w zakupie BMW x3 jest znacznie droższe w serwisie niż Honda CRV czy Toyota RAV 4, ale przecież wtrysków, rozrzadu czy turbiny nie naprawia się co miesiąc. Z drugiej strony to nie jest tak, że remont diesla w BMW kosztuje 15 tyś.


    Na koszty serwisu składa się wiele czynników... więc w jednym aucie wymianę rozrządu realizujesz przez odkręcenie kilku śrub w innym musisz wyjąć silnik i to często z zawieszeniem jak np. w bmw e91 2,0d xdrive.
    Do tego dochodzą wynalazki i ich niska trwałość. Tak więc co z tego że cieknie Ci w BMW jeden króciec arterii wodnej jak go ruszysz i wszystko rozpadnie się dookoła. Do tego dochodzi elektromechanika która niestety jest uciążliwa i droga w naprawach.
    A wszystko to może być okraszone tak jak kolega wyżej pisał chociażby wadliwymi skrzyniami biegów np.w BMW x3 skrzynia GM którą żeby jakoś wyprowadzić na prostą często trzeba zainwestować 6-7k...

    I tu podajemy ceny samych gratów a co z robocizną?
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7191
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    24 Sie 2020, 15:53

    Oczywiście, zgadzam się z Tobą. Widziałem dziś acure rdx - świetne auto, wykończenie i wyposazenie super, silnik 2.3 z turbo. Ma co prawda założony gaz - zdaniem właściciela pali 17 litrów gazu w mieście. Nie za dużo?
    pppzzz
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    24 Sie 2020, 20:41

    Silniki z turbo spalają więcej niż wolnossące, a tutaj masz i moc i wagę...głupia astra 1.6T paliła mi 12L, pewnie właściciel był dosyć szczery i nie owijał w bawełnę. zresztą 17 litrów w mieście to jeszcze i tak nie dużo jak na takiego Amerykańca

    Honda CR-V 3 w automacie 2.0 150KM 11 litrów benzyny na trasie...chwile jeździłem taką.
    Manual w 10 litrach powinien się zmieścić...Mój klient jeździ i pytałem go o to.
    Pozatym bierz pod uwagę że silnik musi spalić o 20%więcej LPG niż benzyny.
    andrewb25
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1628
    Miejscowość: małopolskie

    24 Sie 2020, 21:26

    Z acurą bym się zastanowił bo jednak mocny egzotyk.

    andrewb25 napisał(a):głupia astra 1.6T paliła mi 12L, pewnie właściciel był dosyć szczery i nie owijał w bawełnę.


    Nie ma co mówić ogólnie o turbiakach bo każdy silnik jest inny i wcale bym się nie zdziwił jak astra podobnie by paliła co ta acura a jej ewentualnie niższe spalanie przypadsło by na masę albo rodzaj napędu fwd vs awd.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7191
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    24 Sie 2020, 22:32

    Jeśli chodzi o dostępność części do acury to nie ma tragedii. Trzeba przyznać, że auto ma niezłego kopa. Sprawdziłem raport po numerze vin... Do 2018 wszystko spoko, ale w badaniu technicznym w 2019 pokazuje nieprawidłowość na liczniku. 2019 82 tyś mil, 2020 74 tyś. Wtf?
    pppzzz
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    24 Sie 2020, 23:20

    pppzzz napisał(a):Jeśli chodzi o dostępność części do acury to nie ma tragedii.


    Sprawdziłem swoje zasoby i ... jest tragedia. Nic nie ma do tego auta a jak odejmiesz wszystkie oferty z allegro gdzie tylko jest aukcja z częściami niby na magazynie a w rzeczywistości do sprowadzenia z USA to robi się konkretna górka.

    Co do SKP to raczej błąd bo dwa przeglądy w tej samej stacji i taka głupota?
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7191
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    28 Sie 2020, 16:24

    Gadałem z właścicielem acury, pokazał zaświadczenie ze stacji kontroli (wpisali błędny odczyt) - więc jest ok.
    Na ten moment na horyzoncie jest: acura rdx, honda crv 3 gen., toyota rav 4 3.gen.
    Co myślicie o lexusie rx 400h? W budżecie 30-40 jest kilka fajnych sztuk. Jak drogi jest serwis tego auta? Regeneracja baterii to 3-4 tyś. więc tym się nie przejmuje.
    pppzzz
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    28 Sie 2020, 16:26

    Czy te ceny są aktualne?
    co 15k km (wymiana filtrów i oleju ok 1500 PLN)
    po 90k km (wymiana świec, regulacje luzów zaworowych) w ASO 4500 PLN
    po 150k km wymiana rozrządu w ASO < 5000 PLN
    pppzzz
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
     
    • Warto przeczytać