Używka czy jednak nówka? Co lepiej?

24 Sie 2024, 17:19

Hej,

z końcem/początkiem roku chce kupić auto. Mam już kilka na oku zarówno te droższe jak i tańsze, czy też używane. Moim problemem jest jednak, że wolałbym uniknąć brania auta na kredyt/leasing, chyba że jakiś krótki (max 2-3 lata który mógłbym też spłacić szybciej).

Szukam auta które mało pali, jest stosunkowo tanie w serwisowaniu oraz mało awaryjne. Pierwszym wyborem były oczywiście japonce i Lexus/Toyota. Podobno wnet bezawaryjne jednostki i do tego bardzo wydajne - mowa tutaj o Lexus UX300h i Lexus IS300h.

Problem jaki mam z tymi autami to jednak cena. Szkoda mi trochę dawać 100k za 4-5 letniego is'a, czy też astronomiczne ~180k za UXa (tutaj raczej bez leasingu się nie obejdzie). Musi być na prawdę warto dopłacać do nich.

Kolejnym z tej półki cenowej na który patrzę to Ford Focus ST-Line X. Prosto z salonu i z opcjami które wybrałem (silnik hybrydowy) to koszt około 135k - na oficjalnej stronie dealera, więc zakładam że lokalnie można by jeszcze zbić tę cenę. Oczywiście tutaj mowa o leasingu prywatnym. Tutaj jednak boli mnie, że 4-5 letni IS który kosztuje około 100k jest zdecydowanie lepiej wykonany...
Można też go kupić używanego (2 -letniego) za około 90k ale ten silnik 1.0.... no nie wiem

Więc zszedłem półkę niżej i myślę też nad tymi autami:
1. Ford Focus 2.0 EcoBlue ST-Line
2. Peugeot 508 II
3. Kia Ceed

Oczywiście te powyższe to używki.
Szukam raczej hybrydy/desiela, chyba że są benzyniaki które mało palą.

Co byście z tej listy polecili? Warto dopłacać do lexusów czy jednak nie zawracać sobie głowy, brać tańsze i być zadowolonym z jazdy? Jak z jednostami tychże aut? Awaryjne? Wydajne?
xaoo
Nowicjusz
 
Posty: 31

24 Sie 2024, 18:21

Sorki ale Twój cały post to jedna wielka sprzeczność. Pytasz o serwis, koszty podając auta z najlepszym (pod względem awaryjności) napędem jakim jest 2,5h (is, Camry itd) a potem to zestawisz z Ecoboostem i pugiem 508 :cry:
To tak jak byś jechał do restauracji z gwiazdkami Michelin a po drodze wstąpił do żabki na gotowanego w mikrofali kurczaczka i już do restauracji byś nie dojechał bo w sumie pojedzone :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10713
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Sie 2024, 19:43

szybki napisał(a):Pytasz o serwis, koszty podając auta z najlepszym (pod względem awaryjności) napędem jakim jest 2,5h


W sensie że są bardzo dobre? Czytałem wiele na temat tych aut i właśnie dlatego na nie pierwszy padł wybór - ludzie bardzo polecają i chwalą. Bo to jednostki nie do zajechania o ile się dba.

Dałem także tańsze alternatywy aby was zapytać czy w ogóle opłaca się je rozważać? Bo jeżeli nie to oczywiście, że wybiorę coś ze stajni Lexusa/Toyoty nawet jeśli miałbym dołożyć te 50k. Auto chce kupić na wiele lat, a nie 2-3.

Więc Twoim zdaniem np. ten fordzik to się nie opłaca kupować? Nie ukrywam, że wygląd mi odpowiada, 2.0 diesel - kwestia czy te silniki są dobre i mało awaryjne.

EDIT: Ok.. poczytałem i niestety...
Seems there are cases of this engine having the same issue with the belt spitting bits of rubber into the oil pan, either clogging the engine or snapping and destroying it completely, cases of engines between 50-80k miles!
xaoo
Nowicjusz
 
Posty: 31

25 Sie 2024, 09:28

xaoo napisał(a):sensie że są bardzo dobre?

Tak, dobre.
xaoo napisał(a):Auto chce kupić na wiele lat, a nie 2-3.

To jest klucz. Zostań przy 2,5h is300h/Camry itd.

Jak Ci się znudzą to zawsze zdążysz umoczyć parę złoty czy teraz czy za 10lat bez różnicy :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10713
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Sie 2024, 12:39

szybki napisał(a):Zostań przy 2,5h is300h/Camry itd

A mógłbyś jeszcze przybliżyć jakie modele posiadają te silniki? Bez turbin itp?

- IS300h
- Camry
- RAV4
- UX250h
- UX300h
- NX350h

Co jeszcze? Jakieś starsze modele też go mają?
xaoo
Nowicjusz
 
Posty: 31

25 Sie 2024, 13:17

xaoo napisał(a):IS300h
- Camry
- RAV4
- UX250h
- UX300h
- NX350h


Dużego wyboru nie ma. Jeszcze Lexus GS o ile dobrze pamiętam.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10713
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Sie 2024, 17:22

Przeglądam dużo ostatnio ofert i mam jeszcze takie opcje w tej cenie. Co sądzicie o tych? Ceny za używki w miarę podobne.

- bmw serii 5 (g31)
- mercedes c200/250/300 (w205)
- audi a4 b9 (niestety jest dużo "złych" opinii o tsi/tfsi)
- toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 (nigdy suvem nie jezdzilem i nie wiem czy mi podejdzie..)
- ux250h (tutaj zakladam ze to dokladnie ten sam silnik co w lexusie is300h, ta?)
- Mazda CX-30 (hybryda)
- Mazda 3 (wersja podstawowa 2024 to niecałe 122k z salonu). Hatchback ma nawet 4x4 z automatyczną skrzynią. Tyle że nie wiem jak on tam działa w tej mazdzie.

Jak u nich z wykonaniem wnętrza? Skrzypi? Jak wyciszenie? Jak z silnikami?

Jeszcze toyota corolla jest dobra (mechanicznie), ale średnio mi się wizualnie podoba i jeżeli te pozostałe będą lipne i nie warte zachodu to po prostu będę jako tako zmuszony ją wybrać. Po prostu tego za dużo i koszta też mocno zawyżone bo jest ich pełno na taxówkach i uberach...
xaoo
Nowicjusz
 
Posty: 31

30 Sie 2024, 22:00

Auta zupełnie różne od siebie, zarówno jeśli chodzi o rozmiar, jak i koncepcję napędu, rodzaj nadwozia.
To tak, jakbyś pytał, czy za 50zł kupić drożdżówkę u Geslerowej, czy zabrać rodzinę na obiad do baru mlecznego :ok: wspólny mianownik to budżet, reszta kompletnie inna rzeczywistość
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14169
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Sie 2024, 22:15

Rozumiem to, stąd te pytania bo chce wyselekcjonować 3-4 modele i się nimi przejechać, aby na końcu zadecydować. Mam blisko do Bydgoszczy a tam mają w salonie audi a4 b9 czy merca c220d wiec dwa za jednym zamachem machnę.

Chcę po prostu być otwarty na wiele propozycji, a nie jeden czy dwie marki. Ceny używek są porównywalne - kwestia czy jednostki/skrzynie są dobre i warte zainteresowania. 4x4 mieć nie muszę, tył czy przód w sumie też bez znaczenia. Większość funkcji jest taka sama, więc najbardziej rozchodzi się o silnik i jego awaryjność plus ewentualne spalanie.

Resztę jak komfort jazdy ocenię już na miejscu.
xaoo
Nowicjusz
 
Posty: 31

31 Sie 2024, 08:59

xaoo napisał(a):Chcę po prostu być otwarty na wiele propozycji, a nie jeden czy dwie marki.

Napisałeś że planujesz jeździć dłużej więc spokojnie możesz odstrzelić marki europejskie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10713
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Sie 2024, 13:34

szybki napisał(a):Napisałeś że planujesz jeździć dłużej więc spokojnie możesz odstrzelić marki europejskie.


Serio az takie tragiczne są te auta? Tylko dobre na czas gwarancji a potem na szrot? Nawet jakbym znalazł coś z przebiegiem 70-90k?

Nie wiedziałem, że w ostatniej dekadzie tak mocno te marki upadły.
xaoo
Nowicjusz
 
Posty: 31

31 Sie 2024, 13:47

Nie "upadły" tylko ich konstrukcje są bardziej zaawansowane technologicznie więc eksploatacja w długim okresie będzie droższa
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2593
Przebieg/rok: >50tys. km

31 Sie 2024, 14:11

Mnie boli brak dostępności części przy japońskich, nawet temat z wczoraj Mazda cx5 2021, popsuł się pas tylny gdzie praktycznie nieużywany, dzwonię do ASO No i jak zwykle "nie ma nie wiadomo kiedy będzie"
Bardzo często mam taką odpowiedź a ceny.... nie odbiegają od Europejczyków.

Temat motoryzacyjny popsuł się bardzo mocno wszędzie, nie tylko w Europejczykach i japończycy też nie zagwarantuje Ci bezawaryjne lata eksploatacji.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16513
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Sie 2024, 14:39

xaoo napisał(a):Nawet jakbym znalazł coś z przebiegiem 70-90k?

Dokładnie taki przebieg przy którym radził bym Ci sprzedaż auta żeby mieć spokój. Zresztą mam kumpelkę która jest mocno powiązana z audi to trzymają auta max do 100k.km. total max. Zgadnij czemu ?
Kao napisał(a):Mnie boli brak dostępności części przy japońskich, nawet temat z wczoraj Mazda cx5 2021, popsuł się pas tylny gdzie praktycznie nieużywany, dzwonię do ASO No i jak zwykle "nie ma nie wiadomo kiedy będzie"
Bardzo często mam taką odpowiedź a ceny.... nie odbiegają od Europejczyków

Dla mnie jest to problem na samym końcu szczególnie przy koncernie toyoty.

Większym problemem jest technika czyli jej natłok, masakryczna ilość debilnych rozwiązań a do tego jakość poniżej wszelkiej krytyki. Jak połączymy to z cenami tych innowacji to robi się kosmos serwisowy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10713
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Sie 2024, 16:48

No ale przecież masa merców jeździ jako taksówki, które robią 300/400k (desiele). To samo Toyoty. Zawsze myślałem, że jak coś jest gówniane to uber/taxi/bolt szybko to zweryfikuje.

Tak jak jestem w stanie zrozumieć popularność corolli to merca nie bardzo z tego co piszecie.
xaoo
Nowicjusz
 
Posty: 31