Vectra C 2.0T + LPC czy 1.9 cdti a może coś innego do ók. 25

Vectra C 2.0T + LPC czy 1.9 cdti a może coś innego do ók. 25

22 Wrz 2014, 20:17

Witam, nadszedł czas zmiany mojego samochodziku na coś młodszego. Po wstępnych poszukiwaniach zdecydowałem się chyba na vectre C. Trapią ją jakieś uciążliwe problemy? Czytałem coś o słabym zawieszeniu. I teraz zastanawiam się czy wybrać 2.0T + lpg czy 1.9 cdti.
Żeby 2.0T jeździć oszczędnie trzeba włożyć w gaz 3500 zł. w 1.9 nie trzeba nic wkładać i od razu jeżdżę oszczędnie. Gdyby dobrze poszukać można znaleźć vectre 1.9 z oryginalnym przebiegiem ok. 160 tyś. km. i myślę że 100 tyś km zrobiłaby bez jakiś większych awarii. A nawet w razie czego mam 3500 tyś zł, których nie muszę wsadzać w gaz. Silnik 1.9 ma jakieś poważniejsze usterki? Autko będzie robiło ok. 20tys km rocznie większość na trasie. Jak myślicie co będzie lepszym wyborem?
metrowylolek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 22 Wrz 2014, 20:01
Auto: Nie mam

Re: Vectra C 2.0T + LPC czy 1.9 cdti a może coś innego do ók. 25

22 Wrz 2014, 20:44

Kupno diesla będzie tylko pozorną oszczędnością. Na wstępie zapewne będzie do roboty sprzęgło z dwumasą i turbo a w skrajnym przypadku również wtryski. Przebiegu wg Ciebie oryginalnego nie skomentuję, gdyż większość tych aut jest sprowadzona z zachodu a tam dieslem się jeździ. 2.0t to bardzo dobry silnik, dynamiczny, trwały, dobrze spisuje się na LPG. Jeśli jesteś ze śląska to mialbym dla Ciebie kombi 2.0t z gazem. W razie czego pisz na priv
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 9913
Zdjęcia: 11
Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Vectra C 2.0T + LPC czy 1.9 cdti a może coś innego do ók. 25

22 Wrz 2014, 21:13

Nieraz widziałem diesle z takim przebiegiem od panów zajmujących się ściąganiem tylko opli z sieradza polecanymi na forum VKP więc jak się chce to można kupić diesla z takim nalotem tylko nie będzie on za grosze. A za 3500 mam już turbo i dwumas. W 2.0T czytałem o padającym rozrządzie gdzie koszt zrobienie go to grubo ponad 2500 zł. W 1.9 rozrząd jest za 700zł.
metrowylolek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 22 Wrz 2014, 20:01
Auto: Nie mam

Re: Vectra C 2.0T + LPC czy 1.9 cdti a może coś innego do ók. 25

23 Wrz 2014, 23:54

Nikt nie ma nic więcej do dodania?
metrowylolek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 22 Wrz 2014, 20:01
Auto: Nie mam

Re: Vectra C 2.0T + LPC czy 1.9 cdti a może coś innego do ók. 25

24 Wrz 2014, 08:47

Żeby 2.0T jeździć oszczędnie trzeba włożyć w gaz 3500 zł.


Raczej odrobinę za mało na porządną instalację do turbobenzyny, to taka graniczna kwota, Landi Renzo + MEDy teraz będziesz miał za ~3800 pln.

w 1.9 nie trzeba nic wkładać i od razu jeżdżę oszczędnie.


Nie jeździsz oszczędnie, bo te 6.5 litra ropy i tak wciągnie, co daje nieco ponad 30 pln na 100km, za co możesz napędzić trzylitrowy silnik PB + LPG (albo choćby takie 2.0T z zapasem) który ma o wiele lepsze osiągi, dynamikę i kulturę pracy.
Gdyby dobrze poszukać można znaleźć vectre 1.9 z oryginalnym przebiegiem ok. 160 tyś. km. i myślę że 100 tyś km zrobiłaby bez jakiś większych awarii. A nawet w razie czego mam 3500 tyś zł, których nie muszę wsadzać w gaz. Silnik 1.9 ma jakieś poważniejsze usterki? Autko będzie robiło ok. 20tys km rocznie większość na trasie. Jak myślicie co będzie lepszym wyborem?


Niedawno obserwowałem identyczny przypadek, tyle że w odwrotną stronę, taki sam turbodiesel kupiony nawet z mniejszym przebiegiem, pojeździła kilka lat, aż sypnęła się cała ta turbodieslowa technologia, w jeden sezon poszła turbina, wtryski, dwumasa, sprzęgło (drugi raz) i parę mniejszych rzeczy (zawieszenie kolejny raz), łącznie wyszło około 10k pln na naprawę. Co prawda piszesz, że masz trzy i pół miliona, ale podejrzewam, że to nieumiejętność pisania liczebników, bo gdybyś je mial to nie kupowałbyś Vectry i nie bał się kosztów napraw.
hmd
Początkujący
 
Posty: 54
Rejestracja: 13 Lut 2014, 16:33
Prawo jazdy od: 18 09 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Laguna III
Silnik: 3.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [C] Civic VI 1,5 / Elantra 1,6 / Carisma 1,6 / 45 1,6 / Octavia I 1,6 [C] Civic VI 1,5 / Elantra 1,6 / Carisma 1,6 / 45 1,6 / Octavia I 1,6
    Podstawowe kryteria zestawienia: - liftback segmentu C - silnik benzynowy o mocy ok. 100KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2001r. Wytypowane modele do zestawienia: - Honda Civic VI 1,5 - 114KM - Hyundai ...
    Wyprawa do Moab Wyprawa do Moab
    Po raz kolejny mialem zaszczyt organizowac wyprawe do Moab z firma Autotraper z Lodzi . Tym razem byl to memorial Macka Majchrzaka. Na imprezie stawily sie 32 osoby...miedzy innymi kilka "grubych" nazwisk ze swiata polskiego ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Corrado vs BMW, nocne wyścigi
      Silnik Hondy
      Volkswagen Polo R WRC w powietrzu, długi skok
      Wyprawa do Moab 2012, 52