Vectra c 2.2 dtr silnik drży problem z elektryką ładowaniem?

vectra c 2.2 dtr silnik drży problem z elektryką ładowaniem?

20 Lis 2016, 18:38

witam mam następujacy problem z 2.2 dti otóż po odpaeniu silnik ok pół minuty chodzi rowno po czym zaczyna go strasznie trząść tak że bardzo jest to odczówalne w kabinie jak fotele całe skaczą. temat drgania silnika po odpaleniu był na forum opisywany ale nikt nie dał odpowiedzi nie wiem czy ktoś do tego doszedł. od razu zaznaczam żadne poduszki dwumas koło pasowe ani napinacz nie sa tu winne. silnik nie to że sobie drży i np czuć to na kierownicy tylko po prostu skacze widać to dobrze po otwarciu maski gdzie czarny ekran u góry silnika obok rurki klimatyzacji podczas drgań ma tolerancję 1 cm w każdą stronę czyli do chłodnic i do sciany grodziowej buja siedzeniami niemiłosiernie. nie są to drgania stałe tylko coś w stylu drży 3 sekundy 3 sekundy nie 3 sekundy drży 3 nie i tak w koło do momentu nagrzania. została na tą okoliczność zmieniona pompa wtryskowa lecz sytuacja jest identyczna. problem nasila się przy duzym obciążeniu np włączam światła klimę nawiew na wysokie obroty to drga jak szalony a np wyłączę klimę i wentylator to troszkę mniej drga ale nadal drga. jest to cykliczne drgaine a nie stałe! ostatnio odkryłem gdy odłączę od alternatora przewod wzbudzeniowy to silnik pracuje idealnie a tylko go dotknę na pracującym silniku to jazda się zaczyna. alternator wymieniony i nadal to samo co jeszcze sprawdzić w tym kierunku brak błędów w sterowniku silnika. hellp??:(
puzoniasty18
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 09 03 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: vectra c
Silnik: 2.2 dti y22dtr
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: vectra c 2.2 dtr silnik drży problem z elektryką ładowaniem?

20 Lis 2016, 20:58

A czy podczas tych drgań wskazówka obrotomierza pływa, czy stoi w miejscu jak zaklęta na jednakowych obrotach?
Czytając objawy i o alternatorze, na myśl nasuwa mi się pytanie - czy czasem kiedyś, nie był wymieniany alternator i nie został założony mniejszy ( zbyt słaby )? Bo wygląda to tak, jakby alternator nie wydalał.
Inna myśl, to czujnik temperatury płynu chłodzącego - czy nie jest czasem uszkodzony w zakresie pewnych temperatur. Tym bardziej, że piszesz, iż coś takiego jest tylko do momentu nagrzania.
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15752
Zdjęcia: 1185
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najbardziej niebezpieczne dni tygodnia to piątek i sobota Najbardziej niebezpieczne dni tygodnia to piątek i sobota
    Czy wraz z początkiem weekendu na drogach robi się spokojnie? Niestety, to właśnie wtedy jest najbardziej niebezpiecznie: w piątki ma miejsce najwięcej wypadków, a w soboty ginie w nich najwięcej osób. Od piątkowego ...
    SEAT Ibiza CUPRA najbardziej dynamiczne auto w swojej klasie SEAT Ibiza CUPRA najbardziej dynamiczne auto w swojej klasie
    Nowa Ibiza CUPRA oddaje esencję marki SEAT w najczystszej formie – wspaniały design, niesamowita wydajność i nowoczesna technologia łączą się ze sobą w Nowej Ibizie CUPRA, aby stworzyć najbardziej dynamiczny projekt ...

  •