Vito 112 CDI rok 2000 problem z układem paliwowym

Vito 112 CDI rok 2000 problem z układem paliwowym

10 Lut 2013, 22:40

Witam

Od jakiegoś czasu "pływały" obroty (ale tylko na wolnych obrotach pow. 1000 praca równa) i raz na jakiś czas zapalało się EDC,przeważnie po mocnym przeciągnięciu na którymś biegu - tak do ponad 3000-3500 obr/min i zatrzymanie pracy silnika , po krótkiej przerwie start normalny bez EDC. W trasie do Hiszpanii (tam mieszkam) po około 1700 km EDC zaczęło coraz częściej się zapalać ,aż w końcu stop i laweta.
(wszystko to bez utraty mocy silnika)

Na miejscu mechanik ,komputer i diagnoza -wtryski
Po wymianie wtrysków to samo Choć odpalił i jeździł 2 dni później znów stop ,bez szansy na uruchomienie ,znów mechanik ,komputer i tym razem pompa wysokiego ciśnienia . Po wymianie ... niespodzianka !!! - to samo

Odpala ,ale dziwnie - raz ,2 obroty i zaskakuje innym razem kręci prawie do wykończenia akumulatora i wtedy łapie i nie ma znaczenia pora,temperatura, czasem stoi 2 dni i łapie od razu ,czasem po jeździe i zgaszeniu problem z odpaleniem.

Obroty nadal pływają lecz tym razem na każdej wysokości ,przy rozpędzaniu wraz z pływającymi obrotami szarpie samochodem.
Ciekawostka , jeżeli wejdę na wysokie obroty i powoli zejdę z powrotem
praca równa i będzie pracował równo do momentu ruszenia pedału gazu wtedy wraca do nierównej pracy.

Mechanicy rozkładają ręce , może jest jakiś czujnik ,jakiś regulator obrotów, przypuszczam ,że to jakaś błahostka . Nie wspomnę o kosztach jakie poniosłem

Pozdrawiam.
sillver1
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 10 Lut 2013, 22:33
Prawo jazdy od: 13 01 1993
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mercedes Vito 112 CDI
Silnik: 2.2 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Vito 112 CDI rok 2000 problem z układem paliwowym

11 Lut 2013, 18:35

Ja tylko mogę tobie podac esencję awarii silników CDI 2.2----awarie układu wtryskowego(wtryskiwacze),zawór oraz pompa wysokiego ciśnienia,uszczelki pod wtryskiwaczami,uszkodzenia klapek w dolocie(tyczy się to nowszych konstrukcji),usterki elektrozaworu(zawory elektryczne regulujące wartość podciśnienia --sterują wydajnością turbosprężarki oraz zaworu EGR.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6944
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Vito 112 CDI rok 2000 problem z układem paliwowym

11 Lut 2013, 21:23

To bardzo cenne informacje . Dzięki Bardzo
sillver1
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 10 Lut 2013, 22:33
Prawo jazdy od: 13 01 1993
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mercedes Vito 112 CDI
Silnik: 2.2 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Vito 112 CDI rok 2000 problem z układem paliwowym

09 Wrz 2013, 13:11

sillver1 czy mógłbyś sie ze mna skontaktować na maila tompolska@vp.pl bo mam ten sam problem co ty.
tompolska
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 09 Wrz 2013, 12:45
Prawo jazdy od: 05 04 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Vito 112 cdi
Silnik: 2.2 cdi
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dragster JET CAR PREDATOR Dragster JET CAR PREDATOR
    Francuski samochód Jet Car Predator ma aż 6000 KM i silnik odrzutowy. Poniżej przedstawiamy specyfikację techniczną. Nazwa : Dragster JET CAR PREDATOR Silnik : Amerykański Turbojet z samolotów myśliwskich. Typ ...
    Północ - Południe SKYACTIV, wielki finał wyprawy Mazdy Północ - Południe SKYACTIV, wielki finał wyprawy Mazdy
    Wyprawa Mazdy "Północ-Południe SKYACTIV" dotarła do mety. Właśnie zakończyła się dwutygodniowa podróż Haliny Mlynkovej i Łukasza Nowickiego w ramach projektu Północ-Południe SKYACTIV, realizowanego przez ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Autosacrum 2009
      S2020005