Volkswagen Amarok 4MOTION

Volkswagen Amarok 4MOTION

29 Cze 2012, 01:39

Amarok jest najmłodszym modelem marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku w Argentynie, od maja 2012 roku samochód powstaje także w fabryce Volkswagena w Hanowerze.

Image

Dla Amaroka przygotowano trzy różne układy przenoszenia napędu: stały napęd na wszystkie koła (4Motion), załączany napęd na wszystkie koła (4Motion) i napęd na tylne koła (4x2). Ten ostatni przeznaczony jest dla podstawowej wersji i skierowany do klientów, którzy zainteresowani są przede wszystkim specjalnymi właściwościami nadwozia typu pickup i szerokim spektrum jego zastosowania. Wszystkie warianty z napędem na cztery koła doskonale czują się poza utwardzonymi drogami.

Image

Do pracy w każdym rodzaju terenu idealnym rozwiązaniem jest Amarok 4Motion z załączanym napędem na wszystkie koła i czerwoną "4" w napisie. Wykorzystuje on sprawdzone w pickupach sprzęgło kłowe w skrzyni rozdzielczej. Po naciśnięciu przycisku załącza się stałe przenoszenie siły na obie osie w stosunku 50:50. Do najtrudniejszych zadań przekładnia ma dodatkowo przełożenie redukcyjne. Pozwala to na pokonywanie wyjątkowo trudnych odcinków, 100-procentowe wzniesienia nie stanowią żadnej przeszkody nawet przy pełnym obciążeniu. Ponadto pakiet resorów Heavy Duty z trzema głównymi i dwoma dodatkowymi piórami gwarantuje dużą odporność na przeciążenia i jednakowy komfort niezależnie od stopnia załadowania.

Image

Napędzany w sposób stały na wszystkie koła Amarok 4Motion z czarną "4" jest bardziej komfortowy. Pozwala on poczuć zalety napędu na wszystkie koła także na utwardzonych drogach. Mechanizm różnicowy typu Torsen jest nowością w tej klasie. Rozdziela on siły napędowe w sposób zmienny między przednią a tylną oś; w podstawowym ustawieniu siły są rozdzielane w stosunku 40:60. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie doskonałej dynamiki jazdy połączonej z dobrą trakcją.

Image Image Image Image

Wszystkie warianty napędu posiadają ponadto elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, która dzięki automatycznym ingerencjom w układ hamulcowy poprawia trakcję na wszystkich rodzajach podłoża. Dla Amaroków, które będą musiały wykonywać wyjątkowo trudne zadania, jako opcja oferowana jest mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi.

POLECAMY Volkswagen Caddy 4MOTION

źródło: Volkswagen
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2584
Zdjęcia: 9502
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skaner laserowy - identyfikacja obiektów przed samochodem Skaner laserowy - identyfikacja obiektów przed samochodem
    Skaner laserowy pokazany przez Audi po raz pierwszy w modelu A8 (D5), to nowość w świecie motoryzacji. Wraz z radarem dalekiego zasięgu i przednią kamerą, tworzy on trójkę czujników, które wzajemnie się ...
    Nissan i Ministry of Sound zacieśniają współpracę Nissan i Ministry of Sound zacieśniają współpracę
    Nissan i Ministry of Sound zaprezentują, po raz pierwszy w Polsce, najnowocześniejszy mobilny system audio na świecie. 2 egzemplarze Nissanów Juke Box zapewnią nagłośnienie podczas imprezy w warszawskim klubie "Basen ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Audi A6 C8 (2018)
      Lexus LS, przód
      Kask Mohawk Warrior
      Targi AutoSalon, bass i tuning