Volkswagen Amarok 4MOTION

Volkswagen Amarok 4MOTION

29 Cze 2012, 00:39

Amarok jest najmłodszym modelem marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku w Argentynie, od maja 2012 roku samochód powstaje także w fabryce Volkswagena w Hanowerze.

Image

Dla Amaroka przygotowano trzy różne układy przenoszenia napędu: stały napęd na wszystkie koła (4Motion), załączany napęd na wszystkie koła (4Motion) i napęd na tylne koła (4x2). Ten ostatni przeznaczony jest dla podstawowej wersji i skierowany do klientów, którzy zainteresowani są przede wszystkim specjalnymi właściwościami nadwozia typu pickup i szerokim spektrum jego zastosowania. Wszystkie warianty z napędem na cztery koła doskonale czują się poza utwardzonymi drogami.

Image

Do pracy w każdym rodzaju terenu idealnym rozwiązaniem jest Amarok 4Motion z załączanym napędem na wszystkie koła i czerwoną "4" w napisie. Wykorzystuje on sprawdzone w pickupach sprzęgło kłowe w skrzyni rozdzielczej. Po naciśnięciu przycisku załącza się stałe przenoszenie siły na obie osie w stosunku 50:50. Do najtrudniejszych zadań przekładnia ma dodatkowo przełożenie redukcyjne. Pozwala to na pokonywanie wyjątkowo trudnych odcinków, 100-procentowe wzniesienia nie stanowią żadnej przeszkody nawet przy pełnym obciążeniu. Ponadto pakiet resorów Heavy Duty z trzema głównymi i dwoma dodatkowymi piórami gwarantuje dużą odporność na przeciążenia i jednakowy komfort niezależnie od stopnia załadowania.

Image

Napędzany w sposób stały na wszystkie koła Amarok 4Motion z czarną "4" jest bardziej komfortowy. Pozwala on poczuć zalety napędu na wszystkie koła także na utwardzonych drogach. Mechanizm różnicowy typu Torsen jest nowością w tej klasie. Rozdziela on siły napędowe w sposób zmienny między przednią a tylną oś; w podstawowym ustawieniu siły są rozdzielane w stosunku 40:60. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie doskonałej dynamiki jazdy połączonej z dobrą trakcją.

Image Image Image Image

Wszystkie warianty napędu posiadają ponadto elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, która dzięki automatycznym ingerencjom w układ hamulcowy poprawia trakcję na wszystkich rodzajach podłoża. Dla Amaroków, które będą musiały wykonywać wyjątkowo trudne zadania, jako opcja oferowana jest mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi.

POLECAMY Volkswagen Caddy 4MOTION

źródło: Volkswagen
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2442
Zdjęcia: 8629
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Obowiązek używania odblasków i bezpieczeństwo na drodze Obowiązek używania odblasków i bezpieczeństwo na drodze
    Jedną z najważniejszych zasad bezpieczeństwa jest zasada widoczności. Uczestnicy ruchu drogowego powinni zadbać o to, by być widocznym dla innych i sami być jak najlepiej przygotowani do tego, by obserwować drogę i jej otoczenie. ...
    [SUV-C] ASX 1,8 / Qashqai I 1,5 / 3008 I 1,6 / Grand Vitara II 1,9 [SUV-C] ASX 1,8 / Qashqai I 1,5 / 3008 I 1,6 / Grand Vitara II 1,9
    Podstawowe kryteria zestawienia: - SUV lub crossover segmentu C - silnik diesla o mocy ok. 120KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2010 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Mitsubishi ASX 1,8 DiD - 116KM ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Ferrari 458 Spider, żółty kolor
      Rage-Race 2009
      BMW E30, lotnisko, drift, 6
      Targi AutoSalon, bass i tuning