Volkswagen Amarok 4MOTION

Volkswagen Amarok 4MOTION

29 Cze 2012, 00:39

Amarok jest najmłodszym modelem marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku w Argentynie, od maja 2012 roku samochód powstaje także w fabryce Volkswagena w Hanowerze.

Image

Dla Amaroka przygotowano trzy różne układy przenoszenia napędu: stały napęd na wszystkie koła (4Motion), załączany napęd na wszystkie koła (4Motion) i napęd na tylne koła (4x2). Ten ostatni przeznaczony jest dla podstawowej wersji i skierowany do klientów, którzy zainteresowani są przede wszystkim specjalnymi właściwościami nadwozia typu pickup i szerokim spektrum jego zastosowania. Wszystkie warianty z napędem na cztery koła doskonale czują się poza utwardzonymi drogami.

Image

Do pracy w każdym rodzaju terenu idealnym rozwiązaniem jest Amarok 4Motion z załączanym napędem na wszystkie koła i czerwoną "4" w napisie. Wykorzystuje on sprawdzone w pickupach sprzęgło kłowe w skrzyni rozdzielczej. Po naciśnięciu przycisku załącza się stałe przenoszenie siły na obie osie w stosunku 50:50. Do najtrudniejszych zadań przekładnia ma dodatkowo przełożenie redukcyjne. Pozwala to na pokonywanie wyjątkowo trudnych odcinków, 100-procentowe wzniesienia nie stanowią żadnej przeszkody nawet przy pełnym obciążeniu. Ponadto pakiet resorów Heavy Duty z trzema głównymi i dwoma dodatkowymi piórami gwarantuje dużą odporność na przeciążenia i jednakowy komfort niezależnie od stopnia załadowania.

Image

Napędzany w sposób stały na wszystkie koła Amarok 4Motion z czarną "4" jest bardziej komfortowy. Pozwala on poczuć zalety napędu na wszystkie koła także na utwardzonych drogach. Mechanizm różnicowy typu Torsen jest nowością w tej klasie. Rozdziela on siły napędowe w sposób zmienny między przednią a tylną oś; w podstawowym ustawieniu siły są rozdzielane w stosunku 40:60. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie doskonałej dynamiki jazdy połączonej z dobrą trakcją.

Image Image Image Image

Wszystkie warianty napędu posiadają ponadto elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, która dzięki automatycznym ingerencjom w układ hamulcowy poprawia trakcję na wszystkich rodzajach podłoża. Dla Amaroków, które będą musiały wykonywać wyjątkowo trudne zadania, jako opcja oferowana jest mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi.

POLECAMY Volkswagen Caddy 4MOTION

źródło: Volkswagen
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2287
Zdjęcia: 8318
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    IONITY – ogólnoeuropejska sieć ładowania wysokiej mocy IONITY – ogólnoeuropejska sieć ładowania wysokiej mocy
    IONITY to ogólnoeuropejska sieć ładowania wysokiej mocy która umożliwi wykorzystywanie mobilności elektrycznej w długich podróżach na terenie całej Europy. Powstanie sieć stacji ładowania wysokiej mocy ...
    Benzynowe kombi segmentu C z pojemnym bagażnikiem Benzynowe kombi segmentu C z pojemnym bagażnikiem
    Samochody segmentu C cieszą się w Polsce niesłabnącą popularnością. W pierwszym kwartale 2017 roku zarejestrowano – zgodnie z raportem PZPM – ponad 37 tys. takich pojazdów. Za wynik ten odpowiadają głównie ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • audi a8 d2
      Fiat 124 Spider, 1979 rok, tył
      Mazda rim
      69. Rajd Polski, Esapekka Lappi, Janne Ferm, podium, SKODA Motorsport