Volkswagen Polo IV 1.4 - słaby zapłon mimo ładowania

Volkswagen Polo IV 1.4 - słaby zapłon mimo ładowania

28 Lis 2015, 02:04

Witam, piszę na forum po raz pierwszy.

Moje szanowne Polo było wczoraj ładowane prostownikiem przez cały dzień. Auto na co dzień stoi pod blokiem, więc jestem świadoma tego, że szczególnie teraz, kiedy idą mrozy, jest narażone na wiele problemów.

Kilka dni temu po raz pierwszy pojawił się problem bardzo słabego zapłonu, więc postanowiliśmy z tatą w garażu naładować akumulator (nie mam pojęcia jakim prostownikiem, nie za bardzo się na tym znam, ale tata był swego czasu mechanikiem, więc wiedział co robi). Wieczorem po ładowaniu samochód pięknie odpalał, nawet głośno jak na swój niewielki silnik. Następnego dnia wsiadam, próbuję odpalić i... klapa. Drugi raz to samo. Trzeci w końcu zaskoczyło, ale po lekkim zadławieniu. Pierwszy raz samochodzik nie odpalił odkąd go mam, dodatkowo po kilkugodzinnym ładowaniu akumulatora poprzedniego dnia. Akumulator może do najlepszych nie należy, ale jest stosunkowo nowy, był kupowany około rok temu. Wszystkie płyny były sprawdzane, z kontrolkami nie ma problemów, wszystko jest sprawne (prawdopodobnie). Ktoś ma pomysł dlaczego tak się stało, czy to jest normalne i gdzie może tkwić jakaś potencjalna usterka? I czy mogę ewentualnie jakoś dodatkowo zabezpieczyć samochód na zimę, żeby nie było niespodzianek?
sinuosity
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 28 Lis 2015, 01:46
Prawo jazdy od: 19 12 2012
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Volkswagen Polo IV
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Volkswagen Polo IV 1.4 - słaby zapłon mimo ładowania

02 Gru 2015, 20:01

Trzeba sprawdzić napięcie ładowania i jaki jest pobór prądu przy wyłączonych odbiornikach.
Teb silnik ma wadliwie skonstruowaną odmę, jej zamarznięcie może spowodować wyciek oleju z silnika. Skraplająca się w niej para wodna spływa do miski olejowej.
Woda w misce też potrafi zamarznąć tak, że zatka smok pompy olejowej, dlatego z odpalaniem tego silnika na mrozie trzeba uważać Odmę wyczyścić i zmienić olej na markowy. Sprawdzić też trzeba termostat i na zimę można ocieplić silnik.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
Rejestracja: 09 Sie 2007, 00:19
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LS będzie miał silnik V6 Lexus LS będzie miał silnik V6
    Lexus zarejestrował w japońskim urzędzie patentowym znak towarowy "LS 350". W praktyce oznacza to, że gama jednostek napędowych przechodzącej obecnie próby drogowe nowej, piątej generacji flagowej limuzyny Lexusa obejmować ...
    Renault 19 – historia modelu Renault 19 – historia modelu
    Ponad ćwierć wieku temu, we wrześniu 1988 roku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Do 1995 roku był on sprzedawany także w polskich salonach. To jeden z najważniejszych modeli firmy Renault w ciągu ostatnich kilkudziesięciu ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Gdzie Polacy przechowują opony
      Ferrari Dino Concept
      Pokładowy wyświetlacz wielofunkcyjny - Lexus GS
      Mercedes-Benz SLS AMG, otwarta maska i komora silnika