Volvo S40 1.6 16V - brak mocy !

06 Cze 2014, 10:59

Witam, jestem nowy na forum i niezbyt obeznany w samochodach więc proszę o wyrozumiałość :D

Mam problem, otóż posiadam Volvo s40 1.6 16V 105kM, benzyna+lpg (sekwencja) Rok produkcji 1998.

Problem polega na tym, że auto nie ma mocy, tzn jak mu dodam gazu to bardzo wolno się zbiera i trzeba go długo kręcić żeby się rozbujał. Jest to tak samo na benzynie i gazie, może nawet troszkę jest słabszy na benzynie. Spalanie gazu około 11l.

Jeżdżę tak od kąd go zakupiłem czyli rok. Ostatnio wymieniłem kable zapłonowe, świecę, 1 cewkę bo szwankowała.
Prócz tego szukałem różnych przyczyn zamulenia samochodu, np.

*chciałem sprawdzić przepływomierz-okazało się że go nie mam.
*myślałem że katalizator może być zapchany- okazało się że nie mam kata.
*chciałem sprawdzić filtr paliwa- okazało się że jest przy pompie paliwa i jest czyściutki.
*sprawdzałem ustawienie rozrządu czy jest ustawiony zgodnie ze znakami, jest ok.

Byłem u mechanika na diagnostyce komputerowej nie ma żadnych błędów, wszystkie parametry są dobre, po za 1. Otóż po zapaleniu silnika pokazało ciśnienie 315 a z tego co majster mówił powinno być takie jakie jest na zewnątrz czyli około 1000 hPA.

na biegu jałowym pokazywało mu jeszcze że przepustnica ustawiona jest na -1.


Moje pytanie co może być przyczyną tego zamulenia? czy padł może czujnik ciśnienia ?
Albo jakieś problemy z przepustnica?
A może pompka podaje słabe ciśnienie? Tylko że na gazie też jest słaby, a jak by pompka źle podawała to powinien na gazie być żywszy.

Zdaję sobie sprawę że 1.6 to mocne nie będzie bo to nie jest duży silnik a buda ciężka ale powinno się zbierać na obroty. A jak wcisnę pedał gazu do spodu na luzie to reaguje on z bardzo dużym opóźnieniem.

Proszę o odpowiedź jazda takim autem to nie jazda. Wiem że gdzieś pewnie był taki temat ale nie znalazłem odpowiedzi.

Pozdrawiam.
dawid1000
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 10 03 2010
Auto: Volvo s40
  • 07 Cze 2014, 03:18

    Tak. Najpierw zająłbym się czyszczeniem i wymianą uszczelki przepustnicy. Następnie czujnik ciśnienia na dolocie (najprawdopodobniej ten przy kolektorze).
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5796
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    07 Cze 2014, 09:09

    Oki Dziękuję za odpowiedź. Jak to zrobię to napisze jakie są efekty. Pozdrawiam
    dawid1000
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Prawo jazdy: 10 03 2010
    Auto: Volvo s40

    11 Cze 2014, 20:36

    Jakbyś był gdzieś ze świętokrzyskiego to mógłbym ci sprawdzić jeżdżąc twoim S40 - miałem ich sporo bo się tymi autami zajmuję i podejrzewam że w aucie masz wszystko oki bo szczerze mówiąc to silnik 1.8 115 KM jest mułowaty strasznie a 1.6 przy masie 1300 kg to naprawdę jest mało.
    :(
    marcpinio
    Początkujący
     
    Posty: 81
    Auto: mitsubishi carisma

    11 Cze 2014, 21:21

    Nio ja wiem że 1600 to mało ale powinien wchodzić ładnie na obroty :P a on jest taki muł że tragedia. Wciskasz mu do spodu a on wchodzi z takim opóźnieniem i oporem że.. W Piątek mi mechanik znajomy jeszcze do tego popatrzy. Jestem z małopolskiego, dokładnie z Tarnowa a Ty?
    dawid1000
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Prawo jazdy: 10 03 2010
    Auto: Volvo s40

    11 Cze 2014, 22:07

    świętokrzyskie, końskie
    marcpinio
    Początkujący
     
    Posty: 81
    Auto: mitsubishi carisma

    12 Cze 2014, 09:05

    Nio to kawął drogi. Zobaczę co mi majster powie bo jest kumaty. Być może tak jak mówisz wszystko jest dobrze a po prostu te modele tak mają. Wolał bym żeby jednak coś było tam nie tak i żeby to naprawić by auto lepiej chodziło.
    dawid1000
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Prawo jazdy: 10 03 2010
    Auto: Volvo s40

    28 Cze 2014, 16:35

    no i twój majster coś wymyślił???
    marcpinio
    Początkujący
     
    Posty: 81
    Auto: mitsubishi carisma

    28 Cze 2014, 17:42

    Tak. zmierzył ciśnienie na tłokach i jest trochę mało bo 11. po za tym mówił że te silniki 16v mają to do siebie że słabo się zbierają, dopiero jak się rozkręci to jedzie. Po za tym jakieś tam lewe powietrze zasysało to tam coś zrobił i wymieniłem sobie filtr powietrza. Jest jakby coś lepiej. Dalej się w szukanie przyczyn nie bawię. Tak jak mówiłeś ten typ tak ma.
    dawid1000
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Prawo jazdy: 10 03 2010
    Auto: Volvo s40

    28 Cze 2014, 18:14

    No ale rzeczywiście 11 atm na cylinder to mało:( powinno być w przedziale 13-15.
    marcpinio
    Początkujący
     
    Posty: 81
    Auto: mitsubishi carisma

    28 Cze 2014, 18:15

    no dokładnie.. trudno..
    dawid1000
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Prawo jazdy: 10 03 2010
    Auto: Volvo s40

    28 Cze 2014, 18:39

    spróbuj wlać ceramizera i pojeździć trochę - może trochę go uszczelni
    a sprawdził ci mechanik co jest powodem niskiej kompresji?? czy góra czy dół silnika??
    marcpinio
    Początkujący
     
    Posty: 81
    Auto: mitsubishi carisma

    28 Cze 2014, 22:16

    Czy góra czy dół to nie wiem. Ceramizer? Ile tego wlać? I gdzie to wlać normalnie tam gdzie olej?
    dawid1000
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Prawo jazdy: 10 03 2010
    Auto: Volvo s40

    29 Cze 2014, 01:12

    Tak ,wlewa się to do oleju - jedno opakowanie powinno starczyć
    poczytaj tutaj ceramizer.pl.
    marcpinio
    Początkujący
     
    Posty: 81
    Auto: mitsubishi carisma

    29 Cze 2014, 16:20

    oki kupie sobie to i zastosuje. Może coś pomoże.
    dawid1000
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Prawo jazdy: 10 03 2010
    Auto: Volvo s40