Volvo s40 ciezko pali .. pomocy. prosze o opinie

volvo s40 ciezko pali .. pomocy. prosze o opinie

15 Gru 2011, 18:08

Witam wszystkich forumowiczów
Posiadam volvo s40 1998r 1.9 TD. Mój problem jest następujący. Autko ciężko pali po nocy jak i po 4-5 godzinnym postoju. Na rozruchu muszę wciskać lekko ped. gazu bo inaczej zdycha. Kopci jakoś tak na niebiesko-biało. Silnikiem trzęsie jak jasna cholera i towarzyszy temu dziwny dźwięk, ale cichnie po wciśnięciu sprzegła, jak puszcze to znow to samo. Po ruszeniu zapala się kontrolka z znaczkiem "trójnóg" to chyba od układu paliwowego. Świeci sie tez kontrolka "Service". Wszystkie te objawy mijają po rozgrzaniu autka. Te dwie kontroli gasną i jest prawie dobrze. Prawie bo nawet na rozgrzanym jak jestem na postoju z odpalonym silnikiem to minimalnie nim szarpie. Co to moze być? slyszalem opinie ze to moze byc rozrzad źle ustawiony, a moze kąt wtrysku, lambda? Niech ktoś coś poradzi co musze sprawdzić. Dodam tez, ze chyba ubywa mi płyn chłodniczy, ale jeszcze nie jestem pewien ... prosze o pomoc
p5ych4
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 22 Lip 2010, 09:19
Miejscowość: Siemiatycze

Re: volvo s40 ciezko pali .. pomocy. prosze o opinie

15 Gru 2011, 18:26

Jak ci plyn chlodncizy znika, to masz glowice peknieta lub wydmuchana uszczelke, to sa typowe objawy problemow z rozruchem. Sprawdz kompresje.

Zerknij do zbiorniczka wyrownawczego, masz tam sam plyn, czy moze plyn z olejem? Jak wyglada olej jak korek odkrecisz? Czysty zlociotki, czy moze piana lub "kawa z mlekiem"?
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

Re: volvo s40 ciezko pali .. pomocy. prosze o opinie

15 Gru 2011, 18:40

dziś jeszcze sprawdze i napisze
p5ych4
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 22 Lip 2010, 09:19
Miejscowość: Siemiatycze

Re: volvo s40 ciezko pali .. pomocy. prosze o opinie

15 Gru 2011, 19:08

w zbiorniczku wyrownawczym jest czysty płyn chłodniczy, a olej jest czarny. Odpalilem silnik no i oczywiscie dławi sie jak cholera, tak jakby nie pracowal na wszytskich garach. Załączyła się kontrolka ta z "trójnogiem" w trojkąciku. I hmm jak dalem mu obroty na 4-5 tyś to silnik sie ustabilizowal i chodzil normalnie, a po chwili znow to samo
p5ych4
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 22 Lip 2010, 09:19
Miejscowość: Siemiatycze

Re: volvo s40 ciezko pali .. pomocy. prosze o opinie

15 Gru 2011, 19:09

nie uwazasz ze plyn chlodniczy musi troche ubywac? wyparuwuje sie moze, bo to ubywa po okolo miesiacu, i to nie duzo
p5ych4
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 22 Lip 2010, 09:19
Miejscowość: Siemiatycze

Re: volvo s40 ciezko pali .. pomocy. prosze o opinie

15 Gru 2011, 19:49

No ale piszesz ze ci kopci na bialo-niebiesko, dostaje ci sie woda z olejem do komory spalania.

Podjedz do jakiegos warsztatu i sprawdz kompresje.

I jak bedzie jasno, to zobacz czy faktycznie olej to olej, a nie olej z woda.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Podróż Volkswagenem, którego jeszcze nie ma Podróż Volkswagenem, którego jeszcze nie ma
    Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu, dział rozwoju technicznego, hala 70 – wjeżdża Golf. W hali nie ma okien, a mimo to samochód porusza się po oświetlonych słońcem ulicach. Tylko że tutaj nic nie jest prawdziwe, ...
    Transport chłodniczy i zarządzanie łańcuchem chłodniczym Transport chłodniczy i zarządzanie łańcuchem chłodniczym
    Udział produktów świeżych i zamrożonych w transporcie żywności stale rośnie. Towarzyszy temu rozwój produkcji zaplecza logistycznego i nowoczesnych środków transportu chłodniczego. Żywność w dzisiejszych ...

  • Re: volvo s40 ciezko pali .. pomocy. prosze o opinie

    15 Gru 2011, 20:02

    Ok. Sprawdzimy ;]
    p5ych4
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 22 Lip 2010, 09:19
    Miejscowość: Siemiatycze

    Re: volvo s40 ciezko pali .. pomocy. prosze o opinie

    15 Gru 2011, 20:10

    Ale jeszcze wiedz ze on nie kopci caly czas. Jak sie rozgrzeje to juz nie kopci na biegu jalowym, dopiero jak mu daje wyzsze obroty to kopcji, powyzej 4 tysiecy nic nie kopci. Chyba poprostu nie spala dobrze ropy. Nie dostaje moze odpowiednij dawki czy cos
    p5ych4
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 22 Lip 2010, 09:19
    Miejscowość: Siemiatycze

    Re: volvo s40 ciezko pali .. pomocy. prosze o opinie

    15 Gru 2011, 21:31

    Ktoś się jeszcze wypowie na ten temat? ;)
    p5ych4
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 22 Lip 2010, 09:19
    Miejscowość: Siemiatycze

    Re: volvo s40 ciezko pali .. pomocy. prosze o opinie

    16 Gru 2011, 23:08

    Sprawdź kont wtrysku.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: volvo s40 ciezko pali .. pomocy. prosze o opinie

    16 Gru 2011, 23:24

    sprawdź świece żarowe i czy masz szczelny układ paliwowy plus i wymień filtr paliwa
    Janusz00
    Początkujący
     
    Posty: 112
    Rejestracja: 22 Lis 2011, 20:12
    Prawo jazdy od: 10 03 2000
    Auto: peugeot 306

    Re: volvo s40 ciezko pali .. pomocy. prosze o opinie

    17 Gru 2011, 07:52

    Typowy problem tych niezbyt udanych i kłopotliwych silników made in France,to awarie układu wtryskowego,od jego sprawdzenia bym zaczął.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: volvo s40 ciezko pali .. pomocy. prosze o opinie

    17 Gru 2011, 07:54

    Ach,zapomniałem dodać,że w tych silnikach z wtryskiem pośrednim, lubią pękać głowice,to też jeden z typowych mankamentów.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009